[centraal] Problemen met aan de teugel...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gazzetta

Re: [centraal] Problemen met aan de teugel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:20

watje123 schreef:
ik heb het persoonlijk ook wel eens gedaan hij was echt lastig die dag. even doorgepakt en daarna lekker 40 min kunnen rijden ONTSPANNEN. En op wedstrijd al vaak genoeg het commentaar gekregen van wat loopt die lekker ontspannen en los over de rug. van die zo ik er wel meer in de ring willen hebben. Van verschillende jury's hoogst persoonlijk te horen gekregen.

precies!! Haha!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:56

Afbeelding

Esperanza schreef:
Ik zie een paard dat afgebogen loopt met een valse knik (achter de loodlijn), echt mooie foto´s van een goed aan de teugel lopend paard zijn dit niet.

Daarnaast zie je duidelijk dat dit paard op de voorhand loopt (paslengte voor groter dan achter). Ook horen hier (in draf) de beide diagnoale benenparen precies hetzelfde te doen. Dat is bij jou op meerdere foto´s niet het geval. Jouw paard steunt hier alleen op het voorbeen, terwijl het achterbeen niet meer steunt. Het voorbeen had ook al los van de grond moeten zijn.

Ik zal mezelf even quoten omdat ik al aangegeven had waaraan ik het zie. Wil je voorbeelden zien van hoe het wel moet?

[RT-D] duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:33

Ik ben het met Esperanza eens.
Ik zie een valse knik, weggedrukte rug, een paard dat op de voorhand loopt, en het hele beeld is imo erg gespannen, ik had je er minpunten voor gegeven.

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:37

Yamcha schreef:
Ik ben het met Esperanza eens.
Ik zie een valse knik, weggedrukte rug, een paard dat op de voorhand loopt, en het hele beeld is imo erg gespannen, ik had je er minpunten voor gegeven.

ik zie geen weggedrukte rug, idd wel een valse knik maar tijdens het losrijden rijdt ik meestal op de ´´anky`` manier, zodat ze haar rug goed los laat, en ik zie amsoluur geen gespannen beeld.

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:39

Esperanza schreef:
Afbeelding

Esperanza schreef:
Ik zie een paard dat afgebogen loopt met een valse knik (achter de loodlijn), echt mooie foto´s van een goed aan de teugel lopend paard zijn dit niet.

Daarnaast zie je duidelijk dat dit paard op de voorhand loopt (paslengte voor groter dan achter). Ook horen hier (in draf) de beide diagnoale benenparen precies hetzelfde te doen. Dat is bij jou op meerdere foto´s niet het geval. Jouw paard steunt hier alleen op het voorbeen, terwijl het achterbeen niet meer steunt. Het voorbeen had ook al los van de grond moeten zijn. en dat van de paslengte voor groter als achter is ook logisch als de foto schuin van achter is genomen ipv recht ervoor

Ik zal mezelf even quoten omdat ik al aangegeven had waaraan ik het zie. Wil je voorbeelden zien van hoe het wel moet?

nou dit vind ik wel erg makkelijk, zonder ruiter en die 2e pony die is eerst tegen de teugel en dan hangt die in de teugel en die derde ..zie ik ook een false knik. laat dan ook goede foto´s zien, heb je geen foto van jezelf op het paard ?

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:50

Afbeelding
hier loopt het paard wel ontspannen in de rug, goede takt, goede knik.. Doei!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:50

gazzetta, ik heb niet het idee dat je ervan wil leren.... jammer!
Je komt erg negatief over namelijk.
Voor mij een reden om er niet meer op in te gaan.
Het topic dat Esperanza aangaf, daar staat een hoop in waar je van kunt leren.
Dan hoop ik dat je toch het topic beter gaat bekijken, dat je gaat zien wanneeer een paard z'n rug goed gebruikt en wanneer hij 'm wegdrukt.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:16

Gazetta, op welk niveau rijd jij?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:03

Esperanza schreef:
Gazetta, op welk niveau rijd jij?

Dat maakt toch niet zoveel uit?
Sommige kunnen beter rijden/voelen dan fouten zien. En sommige kunnen minder goed rijden, maar wel goed les geven, omdat ze goed fouten kunnen zien en weten hoe je die fouten kunt verbeteren....

Daarbij heb ik wel eens mensen zien rijden in en bepaalde klasse dat ik grote vraagtekens heb over de manier hoe ze daar zijn gekomen... Lips are sealed

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:51

op beide foto's had de achterhand er nog wat meer ondergemogen. op de eerste foto slaat het paard inderdaad wat door in de nek. op de 2de foto is dat al een stuk beter. Maar gespannen vind ik het er niet uitzien als het zo gespannen was zou het paard ook zijn staart niet mooi dragen. dus waar jullie dat vandaan halen geen idee

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:58

Nee, je hebt mij niet horen zeggen dat er spanning is. De 2e foto geeft een beter beeld dan de andere, maar dat neemt niet weg dat het paard op de voorhand loopt en dus niet goed in balans is. Verder loopt het paard achter de teugel en aangezien dit topic daarover gaat zeg ik, nee, geen goed beeld.
Verder was ik geïnteresseerd in haar niveau omdat zij in een ander topic aangeeft wel met stang en trens te rijden wanneer ze, zoals ze zelf zegt, kracht te kort komt….

gazzetta schreef:
nee maar soms rij ik er wel eens mee omdat het voor mij dan wat meer onstpannen is en omdat ze dan heel goed haar hals los laat en haar hals is dan ook veel meer ontspannen als ik erna weer met een gewoon bit rij

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:10

ze rijdt in duitsland L met stang en trens dus dat is een redelijk niveau het is in iedergeval niet te verglijken met het L niveau van Nederland. Het is omdat ze kracht te kort komt, het gaat om je benen niet teugelkracht. maar dat paard maakt zich wel eens heel sterk en zo kan ze haar wel weer even wat meer naar haar laten luisteren en ze heeft een goede trainster dus als ze het niet zou aan kunnen zou ze echt niet met stang en trens rijden . BTW foto is moment opname. en ik zei dat de achterhand wel wat meer eronder mocht op beide foto's dus als dat het geval is loopt ze ook op dat moment te veel op de voorhand logisch toch wat achter hoort te zitten zit op dat moment voren.

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:13

ik rijd concoursen in Duitsland, klasse L. daar zitten proeven in die voor S&T geschreven zijn..Is niet te vergelijken met een nederlandse proef .

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:14

even toelichting op niveau ik ken iemand die reed in Nl lichte tour en moest in duitsland M starten van de bond dat was ongeveer hetzelfde niveau

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:18

Ik ben wel eens benieuwd naar een foto van jullie zelf op het paard, want die ene foto´s uit dat andere topic waren niks(het paard liep dan wel door de rug maar dr zat geen ruiter op dus dan loopt bijna ieder paard door de rug)

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:36

Esperanza schreef:
Afbeelding

Esperanza schreef:

Daarnaast zie je duidelijk dat dit paard op de voorhand loopt (paslengte voor groter dan achter). Ook horen hier (in draf) de beide diagnoale benenparen precies hetzelfde te doen. Dat is bij jou op meerdere foto´s niet het geval. Jouw paard steunt hier alleen op het voorbeen, terwijl het achterbeen niet meer steunt. Het voorbeen had ook al los van de grond moeten zijn.

ik heb de eerste twee pagina's bekeken en er is maar 1 redelijke foto bij waar het paard redelijk loopt de rest is allemaal voorhand spanning op de handen verkeerde knik enz. sorry hoor maar als dit correct is wil ik wel eens weten waar we naartoe aan het werken zijn.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:37

Esperanza schreef:
Afbeelding

Esperanza schreef:

ik heb de eerste twee pagina's bekeken en er is maar 1 redelijke foto bij waar het paard redelijk loopt de rest is allemaal voorhand spanning op de handen verkeerde knik enz. sorry hoor maar als dit correct is wil ik wel eens weten waar we naartoe aan het werken zijn.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:04

watje123, reageer jij op de link van het topic?
Want natuurlijk zijn dat niet geweldige-correcte foto's. Het is echter wel een leerzaam topic vind ik.
Het laat best goed zien waar je naar moet kijken. Het is een lang topic en veel later in dat topic wordt er ook nog best goed commentaar gegeven. Niet door iedereen, maar ja, het blijft ieder z'n mening met ieder z'n ervaring waar die mening op gebaseerd is.
Zeker voor Gazetta vind ik het een goed topic, omdat ze blijkbaar de fouten niet ziet op haar foto's.
Iedereen mag fouten maken, maar je moet ze wel proberen te verbeteren.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:04

Ik wacht met smart op de 3e persoon die mee komt vechten om de discussie te 'winnen'

Slapen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:12

Nou, idd Petulan. Het lijkt er niet op dat gazzetta wat wil leren, maar wel een discussie wil "winnen" ja
En ook watje123 vertoont veel gelijkenissen qua reactie met gazzetta, SA toevallig?

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:22

nou nog 1x, op deze foto loopt gazzetta idd te diep , maar dit is tijdens het losrijden en dan rijd ik haar op de ´´anky manier`` als je begrijpt wat ik bedoel, dus diep. zo loopt ze beter door dr rug. maar ik zie op deze foto absoluut geen gespannen beeld en over de takt valt niks te zeggen als je naar een foto kijkt, dit valt niet van een foto af te lezen. maar voor de 3e keer, kunnen jullie eens een foto sturen vanjezelf op het paard, ik ben wel benieuwd naar jullie manier van rijden

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:23

superwoman schreef:
Nou, idd Petulan. Het lijkt er niet op dat gazzetta wat wil leren, maar wel een discussie wil "winnen" ja
En ook watje123 vertoont veel gelijkenissen qua reactie met gazzetta, SA toevallig?

wat is SA?

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:27

superwoman schreef:
watje123, reageer jij op de link van het topic?
Want natuurlijk zijn dat niet geweldige-correcte foto's. Het is echter wel een leerzaam topic vind ik.
Het laat best goed zien waar je naar moet kijken. Het is een lang topic en veel later in dat topic wordt er ook nog best goed commentaar gegeven. Niet door iedereen, maar ja, het blijft ieder z'n mening met ieder z'n ervaring waar die mening op gebaseerd is.
Zeker voor Gazetta vind ik het een goed topic, omdat ze blijkbaar de fouten niet ziet op haar foto's.
Iedereen mag fouten maken, maar je moet ze wel proberen te verbeteren.

ja op de topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:22

Ik kom iig Kamp-Superwoman en Petulan versterken...

gazzetta schreef:
nou nog 1x, op deze foto loopt gazzetta idd te diep , maar dit is tijdens het losrijden en dan rijd ik haar op de ´´anky manier`` als je begrijpt wat ik bedoel, dus diep. zo loopt ze beter door dr rug. maar ik zie op deze foto absoluut geen gespannen beeld en over de takt valt niks te zeggen als je naar een foto kijkt, dit valt niet van een foto af te lezen. maar voor de 3e keer, kunnen jullie eens een foto sturen vanjezelf op het paard, ik ben wel benieuwd naar jullie manier van rijden

Geeft niet dat jij het niet ziet, ik zie het wel. Ik vind het wel een gespannen beeld.
Hoe kan een paard dat gespannen is, in nek en onderkaak de rug loslaten? Leg mij dat eens uit?

En nee, ik vind het onzinnig om jou een foto te sturen van mij op een paard, alleen maar om die door jou te laten afkraken. Het is ook niet zo dat als je het vaker vraagt, het antwoord dan verandert, nee is nee, en blijft ook nee. Dus je kunt ophouden met om foto's vragen.
Maar volgens mij wil je gewoon gelijk hebben.
Het spijt me zeer, maar dat krijg je niet.

Ik vind het jammer van je instelling. Ik vind het verschrikkelijk jammer dat je alleen maar je gelijk wilt halen, en je niets aantrekt van mensen die gewoon weten waar ze het over hebben. Want op deze manier leer je niets en rijd je je paard naar de klote.
Jammer, want je ontneemt jezelf zoveel leermomenten. Misschien zou je zelfs wel een goede ruiter kunnen worden, maar dan zul je wel moeten leren om kritiek te accepteren.

Je zult moeten afleren om overal een mening over te hebben, terwijl je niet weet waar je over praat. Leer van anderen iets aannemen, en leer eens gewoon te doen wat iemand zegt, zonder overal in discussie over te gaan.

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:44

Yamcha schreef:
Ik kom iig Kamp-Superwoman en Petulan versterken...

gazzetta schreef:

Geeft niet dat jij het niet ziet, ik zie het wel. Ik vind het wel een gespannen beeld.
Hoe kan een paard dat gespannen is, in nek en onderkaak de rug loslaten? Leg mij dat eens uit?

En nee, ik vind het onzinnig om jou een foto te sturen van mij op een paard, alleen maar om die door jou te laten afkraken. Het is ook niet zo dat als je het vaker vraagt, het antwoord dan verandert, nee is nee, en blijft ook nee. Dus je kunt ophouden met om foto's vragen.
Maar volgens mij wil je gewoon gelijk hebben.
Het spijt me zeer, maar dat krijg je niet.

Ik vind het jammer van je instelling. Ik vind het verschrikkelijk jammer dat je alleen maar je gelijk wilt halen, en je niets aantrekt van mensen die gewoon weten waar ze het over hebben. Want op deze manier leer je niets en rijd je je paard naar de stinkmodder.
Jammer, want je ontneemt jezelf zoveel leermomenten. Misschien zou je zelfs wel een goede ruiter kunnen worden, maar dan zul je wel moeten leren om kritiek te accepteren.

Je zult moeten afleren om overal een mening over te hebben, terwijl je niet weet waar je over praat. Leer van anderen iets aannemen, en leer eens gewoon te doen wat iemand zegt, zonder overal in discussie over te gaan.

dus jij wilt hier zeggen dat je alles weet en dat ik niet weet waar ik het over heb, nou ik rijd al 10 jaar dus ik heb wel een eigen mening over en ik weet heus wel waar ik het over heb, wat rijden jullie eigelijk voor een klasse ?? een paard dat gespannen is kan idd zijn raar rug en hals niet losslaten, maar ik zie op geen van deze 3 foto´s een gespannen paard, dan moet jij mij een vertellen wat hier gespannen aan is ! en ik zou nooit mijn paard naar de stinkmodder rijden, sinds ik erop rijd is het alleen maar bergop gegaan, ze is veranderd van een spring naar een dressuurpaard en daarbij heb ik een super goede begeleidster die al helemaal weet waar ze het over heeft dus het verkloten gaat erg moeilijk. en ik hoef al helemaal niet te doen wat jullie zeggen dat bepaal ik zelf nog wel...ik vind het alleen erg jammer dat je geen foto van jezelf stuurt, want wie zegt datk het zou af gaan kraken Nors opkijken