Astragirl schreef:Waarom maakt er eens niemand een hele video van het losrijden, deel per deel, en smijt dat op bokt, kunnen we perfect zien of het 'maar' momentopnamen zijn.
voor een filmpje van Lingh tijdens de clinic op het HK 2005.
Lingh HK2005
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Astragirl schreef:Waarom maakt er eens niemand een hele video van het losrijden, deel per deel, en smijt dat op bokt, kunnen we perfect zien of het 'maar' momentopnamen zijn.
Aqua8horse schreef:Dat verhaal van die site die tijdelijk verdwenen is, vind ik maar een vreemd verhaal.. Het lijkt mij als je achter een methode staat dat je daar dan ook echt achter staat. Ik vind het dus ook merkwaardig dat zoiets gebeurt.
En ik ben het met je eens Astra girl, ik twijfel ook of het echt maar moment opname's zijn. (uitzonderingen daar gelaten)
)..paard ziet er happy uit.!Aqua8horse schreef:En ik ben het met je eens Astra girl, ik twijfel ook of het echt maar moment opname's zijn. (uitzonderingen daar gelaten)
Dimitri schreef:..zo kan je overal wat op verzinnen..maar je kan ook verder kijken, staan nog meer over clinics ectr.
QQQQ schreef:Als je een beetje had opgelet, Aimee, wist je dat ik dat allang weet.
Maar zelfs wanneer het kundig wordt gedaan, kleven er mijns inziens teveel bezwaren aan (zoals Abby bijvoorbeeld recent beschreef).
Biepje schreef:nee inderdaad, wat me ook al opviel is idd dat anky tegenwoordig veel meer PR doet, meer rijfoto's op haar site bedoel ik dan. en niet LDR, maar dan 'lieve' foto's, vwnw.
Citaat:A8H
Ben je inmiddels al uit het antwoord op de vraag of een ruiter die van ontspanning naar inspanning traint nu in het voordeel is tov een ruiter die van spanning naar ontspanning traint of juist in het nadeel?
Aimee schreef:Volgens mij staat bovenstaande reactie namelijk symbool voor die hele heisa rond klassiek versus LDR.
De woorden mijns inziens geven aan dat het om een subjectief oordeel gaat, vanuit de eigen persoon gevormd in de eigen tijd en plaats, verder beïnvloed door onder andere de omgeving van die bepaalde persoon.
pol013 schreef:Citaat:A8H
Ben je inmiddels al uit het antwoord op de vraag of een ruiter die van ontspanning naar inspanning traint nu in het voordeel is tov een ruiter die van spanning naar ontspanning traint of juist in het nadeel?
Zoals ik al vaker gezegd heb. LDR heeft niets te maken met gespannen spieren te ontspannen. Het gaat erom om spieren op te rekken zodat ze de inspanning beter aan kunnen. Rekken om soepel te maken en om een optimale doorbloeding te krijgen.
We (jij) halen verschillende begrippen door elkaaer. je kunt een aangespannen spier ontspannen gebruiken. je kunt een
aangespannen spier ook gespannen aanspannen. Dat lijdt tot verkramping en spierpijn.
Aqua8horse schreef:Ben je inmiddels al uit het antwoord op de vraag of een ruiter die van ontspanning naar inspanning traint nu in het voordeel is tov een ruiter die van spanning naar ontspanning traint of juist in het nadeel?
QQQQ schreef:Iedereen kan slechts zijn eigen mening onderstrepen Aimee.
Ik heb al vaak genoeg mijn mening uitgebreid onderbouwd. Die is namelijk niet alleen van mij afkomstig, maar is gevormd door uitgebreide studie (artikelen/boeken over rijden, kennis van anatomie, kennis van wetenschap in het algemeen, meningen van experts uit het veld (waaronder paardenartsen), wat ik zie op clinics en wedstrijden, wat ik zelf ervaar op en om paarden etc.).
Verschillende mensen zullen deze zaken verschillend wegen en dus verschillende conclusies trekken. Ik geef het paard het voordeel van de twijfel en kies er niet voor om een koers te volgen die naar zo hoog mogelijke score in de wedstrijdsport, maar om zo goed mogelijk te leren paardrijden zonder het paard daar onnodig veel risico bij te laten lopen.