Fijn om die positieve verhalen te lezen! En is het bij ineens gekomen, die 'angstige kwaaltjes' of heb je dat altijd wel Vereentjex?
Hier ook positieve berichten! Dinsdag les gehad op de haf, ging echt super lekker! Heerlijk ontspannen, draf/halt/draf, normaal gaat ie met halthouden wat onrustig doen, pasje naar voor ed. Nu echt netjes wachen. Traver op de volte, steeds kleinere volte. En op het eind had ik een heerlijk actieve verzamelde draf, wat danst ie dan!
Gister op het jonge paard gereden, maar blijkbaar was het al een week geleden dat ie bereden was (het was mijn beugelmaat

, van vorige keer..) Ik stapte op, en hij begon al irritant met zijn hoofd te doen, teugels uit handen trekken, terwijl ik nog stilstond dus. Ik gaf hem een tikje met mijn spoor, maar tegelijk een ophouding. Vond ie niet zo leuk en begon echt raar te doen. Eigenaar schrok ook, en die liep eerst een rondje mee.. Daarna toch maar een poging gedaan en rustig losrijden. Het ging wel, maar dit was dus het paard die mij eraf had gerodeo'd, en de keer erna ervandoor is gegaan met mij..
Ik kon toch niet echt ontspannen zitten, en met draven merkte ik dat ie onder me uit wou lopen. Omdat ik het tempo te laag was, begon ie te krabbelen, maar als ik wat meer voorwaarts ging, dat vloog ie ineens aan in galop.. Vond het lastig hem echt bij me te houden dus.. Daarna stal eigenaar gesproken, en meteen een les afgesproken voor volgende week. Ben benieuwd, is de eerste les van haar, we staan daar nog niet zo lang op stal nl.
Met de pony wel (ook) een succes: we zijn ermee naar buiten geweest! Voor hem de eerste keer onder het zadel naar buiten, en we hebben de longe er nog aan gehad. Maar hij was echt heel braaf! Gewoon gestapt..