Even een vraagje, heb wel vaker wat gevraagd.
Nu is het dus zo, dat ik een groooote fout begaan ben

Mijn instructrice (mag ik niet zelf kiezen, verzorgpaard) is meer van de 'even doorpakken en kneden' -manier, ik juist van de manier 'Nageeflijk is een cadeautje'. Om het maar even zo te zeggen. Nu was ik echter de wanhoop nabij, het liep even niet lekker en mijn instructrice nam letterlijk de teugels over als ik niet deed wat ze zei. Nu heb ik dus 2 keer op de 'kneden' manier gereden in stap, denk 2 á 3 weekjes terug. Ik had direct het idee dat mijn paard zich compleet vastzette, ze kwam ook absoluut in de krul of wat het doel van dat kneden ook is. Hoe dan ook, mijn anders zoooo piekfijn op de hulpen gerichtte paardje was gespannen en reageerde niet meer op teugel en been hulp... Zag ook echt dat ze het NIET leuk vond en (al dan niet in mijn gedachten) keek ze me ook echt verwijtend aan

Heb er echt wakker van gelegen en dacht al helemaal dat ik haar helemaal naar de kl*te gereden had, dus dat ook met mijn instructrice overlegd en nu heb ik het roer maar weer eens omgegooid.
Even helemaal terug naar de basis, helemaal scherp op de hulpen zetten, prima. Teugels echt heel licht contact, fijn fijn fijn. Ietsje langer en helemaal losgewerkt, lekker actief en ze ontspande na een tijdje heerlijk goed, was echt heel fijn aan mijn hulpen en kon vanvoren ook goed zakken. Teugels iets meer opgepakt; Ze bleef goed contact zoeken en volgde mijn hand, liep dus wel iets te diep maar dat was de bedoeling; hoger opgericht kan ze simpelweg nog niet.
Nu viel het me op dat ze op de voltes en in de hoeken iets makkelijker nageeft dan op de rechte stukken. Dus ik dacht, misschien omdat ze haar binnenbeen dan meer onder de massa zet?
Nu wil ik vragen of jullie misschien tips hebben om ook op de rechte stukken te zorgen dat ze echt goed haar achterhand erbij pakt. Ze loopt al vrij actief (we komen van ver qua dat

) we doen echt veel overgangen en tempowisselingen en die doet ze keurig.
Alvast bedankt als je heel dit verhaal gelezen hebt!