Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hebben jullie trouwens ook het gevoel dat jullie soms bang zijn om bang te zijn. Dat je niet weer een paniekaanval wilt hebben waar mensen bijzijn enzo, dat je daar banger voor bent dan waar je oorspronkelijk bang voor was?
Ben meerdere malen, flink, maar dan ook flink gevallen, maar ook ver in het verleden (op hol slaan), waardoor ik een tijdje gestopt ben met rijden. T ineens wegschieten, voordat je met je voet in de beugel zit, is mijn 'angst'. Ben nu weer begonnen, maar wel rijden aan de longe. Alles rustig aan opbouwen, je moet je goed voelen, anders werkt het niet, als je angst hebt, zeker niet bij een jonger paard. Ik heb het niet met andere paarden. Het is puur het wegschieten wat zij gedaan heeft. Geheel onverwachts. Voor de rest superbraaf. Dat moet ik zien te parkeren en als het niet lukt, ga ik grondwerk/longeren/wandelen met haar, verder de band goed opbouwen. Want ook dat is belangrijk, heb haar bijna een jaar. Met mijn vorige paard kon ik 'lezen en schrijven'. En die band weer opbouwen kost tijd. Ja idd, 'bang' weer die spanning te voelen. Ik blok het nu weg, ik kan het nu wegblokken.
ik wil ook gewoon weer lekker naar het bos! en rijden maar. als ik eenmaal in het bos ben dan ontspan ik helemaal. maar moet eerst een half uur stappen voor ik er ben...maar ja misschien moet ik m` n zinnen maar zetten om het voorjaar en dan een schematje maken en me daar aan houden weer of geen weer en les nemen. maar ik heb geen bak dus ik ga dat van het voorjaar doen, dan kan het in het land TessaKaizoku schreef:Ik ga vanavond weer rijdenHebben jullie trouwens ook het gevoel dat jullie soms bang zijn om bang te zijn. Dat je niet weer een paniekaanval wilt hebben waar mensen bijzijn enzo, dat je daar banger voor bent dan waar je oorspronkelijk bang voor was?

het is uiteindelijk ook goed gegaan. Ookal was in het begin de nieuwe buitenkachel heel eng
maar na even kijken liep ze er weer gewoon voorbij.
wij zijn gewoon maf (ik weet het, ik wordt te groot) maar gelukkig ging zoals ik al zei de les verder goed zonder erge blunders