Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ju1982 schreef:Ikke ook niet...hij zweet wel maar met een zweetdeken op is hij met 10 min alweer droog.
Overweeg je om hem te scheren Nyntje85?
nyntje85 schreef:Is er trouwens iemand die overweegt zijn/haar paard te scheren?
Die van mij zweet erg maar ik ben een beetje bang dat ze springerig wordt zonder jasje..
Wendy_Komen schreef:Die van mij heeft daar ook de neiging toe. Er zijn 4 dingen die je kunt doen:
-Snoepje ervoor houden,
-Met zweep van achter drijven,
-10 min. wachten,
-Veel druk op het touw, en bij een stapje voorwaarts druk eraf.
Bij mijne heb ik alle gedaan, en de laatste bevalt bij mij het beste.
Fijn dat alles qua gezondheid nu weer goed is!
ju1982 schreef:@Enny en opstappen met een krukje? Meeste jonge paarden vinden dat wel prettiger, of doe je dat al?
Fijn dat het zo lekker gaat met rijden, leuk he als je wat meer kan gaan doen door bv slangenvoltes te gaan rijden!
@Cashlee...blijven volhouden en wellicht helpen de tips van Wendy_Komen
Welkom Cynthia! Wel lastig dat je niet echt een ronde longeerton tot je beschikking hebt, is altijd wat makkelijker voor dit jonge dingen en heb jij minder snel last dat ze omdraaien. En een wintec zadeltje? Is dat wat? Is licht en verstelbare boom, liggen ook vaak goed op fjorden
@Nyntje, jeetje ja als ze zo schuimend nat is zou ik het ook overwegen. Wellicht niet helemaal maar een jachtmodel? Dan kan ze toch haar warmte kwijt maar de belangrijke spieren houdt ze warm...
Ik ga met Chev ineens met sprongen vooruit. Hij loopt erg goed van voren, nu lekker lang over de rug en rond van voren. Hij loopt lekker voorwaarts en kan goed sturen
![]()
Zondag 3e keer naar het bos geweest alleen wel 3 uur weggeweest hahaha...
Maar meneer houdt niet van plassen, althans als er aan weerszijde bomen staan dan gaat hij er wel langs (lees langs niet echt doorheen) maar als er ruimte omheen is dan niet...ook niet als een ander paard wel gaat. Ik wil nu dus aan de hand gaan oefenen gezien hij dan wel meegaat, wel als een rare vogel maar hij doet het. Hebben jullie nog tips?
ju1982 schreef:Tuurlijkik zeg Join the club
d0nnaa_dan schreef:ju1982 schreef:Tuurlijkik zeg Join the club
Leuk
Zal even wat informatie vertellen: ik ben bezig om een KWPN'er te beleren, Di Sandre (v. Sandro Boy Junior)!
Ze is nu ruim 3,5 jaar, in maart wordt ze 4. Ze staat nu vanaf eind augustus hier, de eerste 3 ruime jaren heeft ze in de opfok gestaan. Ze pakt het allemaal heel lekker op, we longeren inmiddels al met hoofdstel en pessoa. Struikelpuntjes zijn het indoen van het hoofdstel, en het uitkrabben van de hoeven. Relatief kleine dingen dus gelukkig. In de komende twee weken willen we haar rustig laten wennen aan het zadel, verwacht geen bijzondere capriolen aangezien ze de singel, dekjes, dekens en de pessoa allemaal zonder maar heeft geaccepteerd
Heel spannend dus allemaal! Doel is om met haar de wedstrijdsport in te gaan, m.n. dressuur maar aangezien ze springgefokt is misschien ook wel wat springwedstrijdjes/cross voor de lol.
Ze is helaas niet van mij, maar ik krijg heel goede ondersteuning en begeleiding van de eigenaresse en mag eigenlijk gewoon helemaal vrij m'n gangetje gaan. Ga dus ook dagelijks naar haar toe en we doen nu zo'n 3 a 4x per week wat!