Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

sherwood schreef:Vergeet niet dat ik zei dat ik voor de eerste keer serieus bezig was met dat jonge dier. De hand volgen kan ze zeker wel, dat is het probleem ook niet. Er is ook geen probleem bij dat paard behalve dan dat ze nog maar net onder het zadel is. Een zwevende draf is imo zeker wel een fijne draf. Een draf die door het hele lichaam gaat, en goed van de grond komt. Waarbij ze dus de rugspieren goed gebruiken en van achter naar voren lopen. Ik blijf van die mond af omdat ik het haat om met druk in mijn handen te moeten rijden. Enneh als ik zo naar die plaatjes kijk ben ik niet de enige. Alleen lopen mijn paarden dan nog netjes naar beneden, en niet zo ver voor de teugel en met hun nek bijna recht omhoog...

machie schreef:bovenstaande post.
Gepost door Noekie: Dit is meer normale dressuur waarop jij zegt, dat krijg je MET NAME door LDR. Dat klinkt als, op een andere manier is het niet goed.

runningkawa schreef:als ik UZ kijk, zijn die kunstjes anders vrij vlug te leren zonder ooit een goede opleiding.
lachmar schreef:En bij een jong paard kun je LDR zoiezo niet toepassen vind ik.
Mireille1970 schreef:Ja, en ik ken weinig ruiters die zo correct op hun paard zitten met kleine hulpen (in de basis dan, ik denk dat boven de grond moeilijk echt subtiel kan)....en saumur kunstjes toch niets met klassiek rijden of wat dan ook te maken hebben he.... Die paarden doen leuke sprongetjes maar kunnen nog geen L proef lopen, heb je ze wel eens zien draven of galopperen?
Lielle schreef:Bij een andere foto (als illustratie bij een clinic) zie ik een zwaaiende staart, oren naar achteren en een hoog blijvend kruis.
Citaat:Arthur Kottas vertelde en liet zien dat bij een paard met een wat weke rug het extra belangrijk is om de neus voor de loodlijn te houden want bij een lagere houding kan het paard de rug meer ontspannen en wordt de rug daardoor sterker. Door minder te drijven en het paard voor meer los te laten, wordt het lichter in de hand en kan het zich meer ontspannen. Belangrijk is dan om het paard te temperen, niet er vandoor te laten gaan, door gebruik van de zit en lichte ophoudingen. Maar zo min mogelijk met de hand.
Maar die foto toont het iig niet
ART_UMA schreef:
Het verschil in rijden is denk ik Baucher:
Citaat:Grappig dat mensen helemaal op tilt slaan bij paarden die laten zien waar ze vroeger voor werden gebruikt: dood-ordinair wapentuig...
Lielle schreef:kijk, dit is tenminste leesbaar. Kun jij toelichten wat Baucher onder balans verstaat?
Iris82 schreef:Klopt, Baucher heeft in een relatief begin van z'n carriere een demonstratie in duitsland gegeven en dat was compleet tegen het verkeerde been. Er wordt wel geschreven dat Baucher beter had kunnen wachten met het publiceren van z'n methode tot hij het (iets van 40 jaar later) echt op een rijtje had. In het begin zaten er blijkbaar duidelijke fouten in en dat staat met name ook in het boek van Steinbrecht.Dat is toch ook wat Steinbrecht in zijn boek duidelijk probeert te maken?
Meende me inderdaad daar over gelezen te hebben. (maar heb t helaas niet allemaal opgeslagen)
Ptries schreef:Nee, dan wat eronder staat:
Following correspondance with a Dutch trainer, we have temporarily removed compromising photos of various Dutch international dressage riders performing extreme rollkur during the warm up for a competition in Holland.
We are currently taking legal advice on this matter, and hope to bring the site back up soon.
Ben benieuwd welke trainer dat is geweest?
Lielle schreef:Feitelijk heeft Abby me op dit spoor gezet. Ik heb het boek: Racinet explains Baucher en besteld het boek: Academic Equitation van Generaal Decarpentry.Helder, en daar zitten absoluut herkenbare stukken in. Is er een boek met meer van hem op de markt?