nombrado schreef:Nee hoor...ben ik helemaal niet mee bezig.Op die manier maak ik geen reclame.
Ik vind het belangrijker dat de lesklanten zelf met een fijn gevoel naar huis gaan.
Dat heeft weinig tot niets met mijn rijden te maken. (dat is iets van mij)
Nou.... Ik vind juist dat het eigen rijden van een instructeur er ALLES mee te maken heeft. Het wemelt namelijk van instructeurs, zonder noemenswaardige ervaring, die het allemaal heel mooi weten te vertellen en zo hun leerlingen met een goed gevoel naar huis laten gaan (want ze zijn helemaal naar de mond gepraat) terwijl ze geen ene moer geleerd hebben.
Ik wil juist altijd met het idee naar huis gaan dat ik daadwerkelijk wat geleerd heb. Helemaal als je in de fase 'bewust onbekwaam' zit, heb je juist heel vaak een rotgevoel. Dat hoort bij die leerfase. Je weet wat je fout doet, maar het lukt niet of heel moeizaam om het goed te doen. Paardrijden gaan nu eenmaal niet vanzelf. Veel instructeurs houden hun leerlingen juist vaak in de fase 'onbewust-onbekwaam', prijzen ze de hemel in en maken hun leerlingen wijs dat de rest van de wereld het fout heeft. Zo kunnen ze zonder enige kennis van zaken als instructeur gewoon hun zakken blijven vullen en hun ego als instructeur en zogenaamd deskundige opvijzelen.
nombrado schreef:Daarbij is mijn doel, het paard zo goed mogelijk te ontwikkelen binnen zijn mogelijkheden.
Paard en diens beweging is zo gemaakt (en niet voor niets) die in ere houden en daarmee werken.
Je weet het allemaal mooi te vertellen Nombrado, het moet vreselijk frustrerend voor je zijn dat veel anderen hier niet zien hoe goed je daadwerkelijk bent.