Opnieuw leren rijden - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Opnieuw leren rijden - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:09

Kijk, een naamgenoot :D
Paardje loopt inmiddels al stukken beter dan op de foto die ik toonde, daar was ze nog écht scheef haha.
De buitenbak begint weer tot leven te komen, dus ik hoop tijdens een van de volgende lessen een fotograaf te kunnen regelen.
Mag ik vragen waarvoor je in therapie zit?

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:20

maaikiemike... niet genoeg sneeuw gezien hier in nederland ;) Succes met studeren tot sneeuwpop :+

hey :wave: ankem ... nog niet wakker?? moet je niet werken :roll: jij bent meestal een van die belachelijke vroege vogels hier.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:21

ff oftopic... KT..wel de 14e door laten gaan of liever niet?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:29

ja vooralsnog wel, gewoon even afwachten of er nog meer komt of de situatie verergert [ga ik niet vanuit]

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:37

ik ook niet... suuske getemperatuurd, maar sinds gisteren laat ze het niet meer toe.
ze wil geen gedoe aan haar lijf }:0 _O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:40

Kan me er iets bij voorstellen :=

Hier geen extra maatregelen overigens. Ik sta privé (ben de enige pensionklant), dus mensen van buitenaf komen er niet.
Wij gaan ook niet weg. Ze kunnen geen contact hebben met andere paarden, dus her risico is minimaal.

Noor houdt er ook rekening mee, smid hoeft pas over een week of 4 te komen.
Alleen de veearts wil ik dan binnenkort laten komen vanwege de allergie. Maar ik neem aan dat juist een veearts hier wel rekening mee houdt :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:42

Die van mij hoeft daar ook niet zoveel van te weten. Mevrouw heeft (helaas) 2 dominante achterbenen waar ik toch wel voorzichtig mee omga. Dingen als temperaturen laat ik vooral aan de DA over :o .
Ik sta op een stal met plusminus 55 anderen. We hebben onderling afgesproken om de trailer te laten staan, te paard niet naar andere locaties te gaan (hapje/drankje doen, lessen) en op te letten met instructrices en hoefsmeden etc :j

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:43

weer ff offtopic vraagje aan iedereen...(laatste modjes... beloofd O:) )

Ik moet taart maken voor vriendin (kids moeten er ook van eten).
Het is iig een chocobiscuit (dus de cake) maar nu wat erin/erop
volledige marsepein erop of half half dus marsepein en fondant(geniet mijn voorkeur)
vulling...
of chocopasta en slagroombastogne
of chocoslagroom en caramel
of sinaasappelmouse en chocopasta
of slagroom en aardbeien jam.

weet het ff niet meer.... zoveel vullingen mogelijk.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:45

ja ik heb ook al mn jassen en zooi schoon gewassen liggen en ga niet door van de een naar de ander, eerst thuis even omkleden, ben dus wel langer bezig nu op en neer en heen en weer :+
goof gaat dus even niet naar de lingehoeve..dat zit dus midden in het besmette gebied plus dat ik ergens heb gelezen dat t paard uit woubrugge daar dus [de kliniek] vandaan kwam... := en ik zeg eerlijk ,ik weet niet hoe waar dat is.
ik heb nog een hele emmer met citroenzuur staan waar in mn schoenen in kan ontsmetten dus komt die ook weer s van pas

@ sabm, die sinas met choco!!!
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 05-03-12 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:46

Doubtless schreef:
Die van mij hoeft daar ook niet zoveel van te weten. Mevrouw heeft (helaas) 2 dominante achterbenen waar ik toch wel voorzichtig mee omga. Dingen als temperaturen laat ik vooral aan de DA over :o .

DA komt niet eens in de buurt van Suus }> die mept ze bij voorbaat al uit stal.
Mij laat ze meestal alles doen maar dit vind ze echt niets... gisteren probeerde ze me te pletten (omdat ze weet dat als ze schopt ik haar wss een schop terug geef)
Ze heeft me namelijk 1 keer gebeten, en toen uit reactie pakte ik haar oor en beet ik daarin :wow: suus wist niet wat haar overkwam := maar ze heeft het nooit meer gedaan.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:47

bij ons staat er 1 op stal die werkt naast het bedrijf in Woubrugge waar 1 is ingeslapen ivm rhino.
dus die gaat uit werk... naar huis... omkleden en naar stal. De politiepaarden daar gaan wel gewoon aan het werk maar alles wordt daar getemperatuurd 2x per dag.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:48

Kt tnx... sinas choco staat genoteerd... (hou een soort pol :') )

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:48

Dat soort reacties moet ik ook hebben :)) Ik laat me te vlug overdonderen. Heb grondwerk met begeleiding gedaan, hierdoor gaat het wel beter. Maar bij madame in de stal komen is voor mij al heel wat, laat staan dat ik er een thermometer in steek :')

Ik ga voor chocoslagroom & caramel :9

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:50

oh, sab, dan kan jij mooi navragen of zij weet of dat paard idd uit de kliniek kwam de week ervoor? <<)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:51

SabM schreef:

Ik ga ook voor de sinas choco :j

Stuur mij ook maar een stukkie.. hmm!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:54

Pff, ik heb een inkakmomentje := Zit al vanaf 8 uur op kantoor & naar mijn beeldscherm te staren, maar word er nu een beetje dol van.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:58

Ik ben een dagje vrij en lig nogsteeds in mn bed. :j
That's the good life.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:03

Doubtless schreef:
Kijk, een naamgenoot :D
Paardje loopt inmiddels al stukken beter dan op de foto die ik toonde, daar was ze nog écht scheef haha.
De buitenbak begint weer tot leven te komen, dus ik hoop tijdens een van de volgende lessen een fotograaf te kunnen regelen.
Mag ik vragen waarvoor je in therapie zit?

Mag je zeker vragen, maar is nogal offtopic he :) Ben lang depressief geweest, daarna hebben ze allerlei andere stoornissen 'op me geplakt'...
Komt er op neer dat ik mezelf moet leren kennen, kan achteraf altijd precies zeggen wat ik had moeten doen als het 'mis' ging. Enige probleempje dat ik er op het moment zelf, als ik er midden in zit, niet naar kan handelen. Beetje vaag zo... :o Gevoel alsof je gevangen zit in je hoofd, dat drukt het nog het beste uit denk ik.

Denk dat ik vandaag mijn paardje nog wel ga longeren, maar zal naar het veld moeten omdat de rijbak erg glad is geworden met de regen van gisteren.

enne... sinas met chocolade!! En dan half fondant, want er zijn kinderen die niet van marsepein houden :j (ik persoonlijk wel, doe ook maar een stukje naar Venlo, haha)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:05

ohja, sorry :Y) Bedankt iig voor de uitleg.
Heb je geen beschikking over een binnenbak?

Paardje heeft hiet vrij vandaag. Van het weekend 2x 2 uur naar buiten geweest, dus die mag dinsdag weer aan de bak. Ben wel heel benieuwd hoe ze het dan doet. Heb tijdens het draven in de bossen toch de nagefelijkheid erin gehouden, zodat ze op een recht pad rechtgericht kon worden. Ben benieuwd of ik daar (al) profijt van heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:06

Ik sta ook privé, en bij ons komen er geen paarden van buitenaf, en ook geen mensen, en de mensen die er komen zijn de smid en Japeloup, en dat zijn profs, dus die zijn sowieso voorzichtig :)

Ik ga voor chocoslagroom en caramel :j of slagroom en aardbeienjam :9

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:10

Duurt het bij jullie trouwens ook een halve ijstijd voordat je pb's echt verzonden zijn en niet meer in het 'uitvak' staan? 0__o

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:10

Ik krijg er alleen maar trek van!

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:13

Liesje1611 schreef:
SabM schreef:

Ik ga ook voor de sinas choco :j

Stuur mij ook maar een stukkie.. hmm!

Als we keer KT haar les bij DW gaan bekijken met z'n alle maak ik taart! Beloofd!

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:13

Zooist schreef:
Ik krijg er alleen maar trek van!

't mooie van die taarten maken is dat je zelf geen trek meer hebt omdat je al tijdje in die zoete lucht hebt gezeten hahahahaha
dus maken is leuk maar eten... nou ja als het moet :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:14

Liesje1611 schreef:
Duurt het bij jullie trouwens ook een halve ijstijd voordat je pb's echt verzonden zijn en niet meer in het 'uitvak' staan? 0__o

Dat is alleen als de betreffende persoon ze nog niet gelezen heeft :)* Als je mij een pb zou sturen en ik lees 'm direct, is hij bij jou ook direct onder 'verzonden' te vinden.

Ik krijg ook trek, maar eens een boterham pakken. Enne, volgens mij zouden we net zo goed een HK topic kunnen beginnen :o
Wordt wel erg gezellig hier (al vind ik het niet erg)