Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Abra_ schreef:Het probleem is dat ik hem moeilijk gedraaid krijg. Vooral als ik de volte moet verkleinen of gewoon een kleine volte moet rijden. Vooral op rechts bij de kleine volte loopt hij opzij ipv te draaien. In galop heb ik het gevoel dat we uit de bocht vliegen, dus ook dat hij niet goed draait. En ik heb dan het gevoel dat ik helemaal in de knoop er op zit en weet niet wat ik moet doen... En in theorie is het makelijk, buiging om binnenbeen (dan begint hij al opzij te gaan) en begrenzen met buitenbeen en buitenteugel...
@knollentuin: veel plezier in de efteling morgen!
Leuk!
Maar daar hebben we het regelmatig over gehad, he Aman?
Met die binnenhoefslag oefening van knollentuin kwam er bij mij niks uit, maar ik deed idd véél te veel met binnenbeen wat ik niet op kon vangen met buitenteugel/been. 
Dapper dat je zo volhoudt. Maar ben het met je eens dat als zijn ze nog zo moeilijk als ze lief en gezellig zijn in de omgang en soms hun best doen is dat ook wat waard.
die mijn engeltje dan genadeloos uitbuit!
merrie.
.
.
... Mss moet ik haar wel even van het Carnaval Festival liedje in haar hoofd afhelpen.
SabM schreef:Ninx.. fijn hé het "nieuwe rijden"... soort van 'aha zo kan het dus ook'
Leuk dat je een goed gevoel erover had. Het is veel fijner kan ik je alvast vertellen en dat terwijl ik nog maar net 3 lessen achter de rug heb. Vrijdag komt knollentuin mijn kant weer op en kijk er nu al naar uit... Mss moet ik haar wel even van het Carnaval Festival liedje in haar hoofd afhelpen.
) goed er mag nog wel wat af, maar ze heeft geen hangbuik meer, een mooie kont, een mooie nek, niet meer zo'n iel nekkie en ze is uit haar zadel gegroeid 

Ninx schreef:Het stomme is dat je heel veel moet afleren....
Ik hoor in mijn hoofd diverse juffen nog zeggen: "KORTER die teugels, ze kan heus wel aan de teugel lopen hoor, BEEN, BEEN, BEEN, BINNENBEEN, neem maar korter die binnenteugel, binnenbeen eraan, binnenbeen eraan!!!".
Dat ik scheef zat, ingeknikt, volkomen aangespannen en erbij zat als een konijn dat in de koplampen kijkt voordat het aangereden wordt, was blijkbaar niet van belang...
Zo ging het bij mij ook!!Ninx schreef:Achteraf jammer dat je zoveel energie hebt gestoken in het over de kling jagen van je paard dat met alle moeite overeind probeert te blijven met zo'n lastige ruiter, en jij die na de zoveelste oefenpoging je thuis zit af te vragen of je niet gewoon een andere hobby moet gaan zoeken...
zo herkenbaar. Je zal zien dat dit je binnen now time het goede gevoel geeft.
) weer leuk vind. Vind ik het moeilijk om te gaan vertellen dat ik bij haar ga stoppen omdat ik dit fijner vind. Niet leuk, want ze heeft me jaren goed geholpen met suus alleen blijkbaar net anders dan wat ik en suus aankunnen.
SabM schreef:Yamcha schreef:Wel grappig dat iedereen blijkbaar weer bij 0 moet beginnen
Geeft me eerlijk gezegd wel een goed gevoel. soort van ...oh...ben dus niet de enige![]()
Maar wel jammer dat er niet meer zo les gegeven wordt.