Voor de ruiter mss

Voor het paard zeer zeker niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:Dat "Flink aanpakken" heeft imo ook NIETS te maken met aan de teugel rijden. Ik zie dan een hoop geschop voor me, een lel met de zweep erbij, en dat "links en rechts flink inbuigen" is gewoon zagen, op een zeer grove manier. Niet zoals het hoort
Yamcha schreef:Dat "Flink aanpakken" heeft imo ook NIETS te maken met aan de teugel rijden. Ik zie dan een hoop geschop voor me, een lel met de zweep erbij, en dat "links en rechts flink inbuigen" is gewoon zagen, op een zeer grove manier. Niet zoals het hoort
Yamcha schreef:Kan me op de een of andere manier niet voorstellen dat het laatste kwartiertje ontspannen was...
Voor de ruiter mss
gazzetta schreef:Ik vind dat zagen.Yamcha schreef:Dat "Flink aanpakken" heeft imo ook NIETS te maken met aan de teugel rijden. Ik zie dan een hoop geschop voor me, een lel met de zweep erbij, en dat "links en rechts flink inbuigen" is gewoon zagen, op een zeer grove manier. Niet zoals het hoort
zagen en links rechts inbuigen is een heel verschil, kken mn merrie en die probeert me gewoon eens uit.. het was gewoon een kwestie dat ze zich moest overgeven en toen ze dat eenmaal gedaan had hoefde ik alleen nog maar een lichte aanleuning te houden ..en geen hoop geschop, dan zie je toch een heel verkeerd beeld voor je hoor ! AF en toe moet je gewoon laten zien wie de baas is en dit heeft niets te maken met een hoop geschop hoor, gewoon ff te teugels korter nemen en veel buigen en niet met zagen, gewoon f doorzetten
gazzetta schreef:Yamcha schreef:Kan me op de een of andere manier niet voorstellen dat het laatste kwartiertje ontspannen was...
Voor de ruiter mss
voor het paard ook ! de gebruikt ze dr ruig. de laatste minuten heb ik dr de teugel uit de hand laten kauwen en dat deed ze , en dit is toch echt een teken dat een paard los in de rug is !!
maikeltje schreef:Tsja, ik zie het toch echt ook zo.
Een paard over de rug rijden (vind ik wat beter klinken dan "aan de teugel") doe je door consequent te zijn in je rijden, je handen stil en boven de manenkam en vooral VOORWAARTS. Niet in de zin van snel, maar wel actief en aan het been.
Dit gaat niet om kracht, maar om handigheid, consequent rijden en veel gevoel.
Iemand vertelde me laatst dat ie het paard niet "aan de teugel" kreeg en daarom nu een stiek eraan gehangen heeft.
Ik heb verteld wat ik ervan dacht en wat de gevolgen hiervan zijn op lange termijn, ben benieuwd of jullie hetzelfde zeggen want dan kan ik hem op dit topic wijzen dus brandt los!![]()
Wat bereik je hiermee volgens jullie?
gazzetta schreef:ik voel echt wel aan of mn paard aan het einde van de les goed door de rug loopt hoor, en als die al die weken aan de teugel loopt en dan een les niet,, dan zit ze me gewoon uitteproberen en dan moet je nou eenmaal ff consequent zijn totdat ze zich nageeft!!
gazzetta schreef:ik voel echt wel aan of mn paard aan het einde van de les goed door de rug loopt hoor, en als die al die weken aan de teugel loopt en dan een les niet,, dan zit ze me gewoon uitteproberen en dan moet je nou eenmaal ff consequent zijn totdat ze zich nageeft!!
gazzetta schreef:nou dan hebben jullie hier ff een andere mening over, maar die ene keer dat consequent zijn heeft in ieder geval wel geholpen, want zondag had ik concour en het is super gegaan en ze was helemaal ontspannen in de rug en in de hals met de juiste buighing in de hals en als jullie dat niet aanvoelen moeten jullie misschien zelf wel nog veel leren
gazzetta schreef:
gazzetta schreef:ik heb ook een groot probleem met het aan de teugel rijden,, gister in de les ging hij helemaal tegen de teugel en als ik maar een beetje mn houden sloot ging ze al met het hoofd omhoog.. ik ergerde me kapot maar dat heeft natuurlijk g3een zin. toen heb ik dr eens ff flink aangepakt: teugel kort en links rechts inbuigen . En dit hielp!! het laatste kwartiertje in de les ging ze naar mijn gevoel veel meer ontspannen
gazzetta schreef: