Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
) runningkawa schreef:Citaat:Tja net hoe je er tegen aan kijkt. Ik ben van mening dat als je niet aan de mond komt het paard ook niet van je teugel weg kan duiken achter de teugel, want dat is in feite waarom paarden achter de teugel gaan lopen. Ze willen de teugeldruk ontwijken
Hier ben ik het niet mee eens
Er bestaan echt wel paarden die vanzelf erachterlopen, ook al ben je nog niet aan de teugel gekomen.
Die lopen direct in zo'n houding.
En dan is het aan de ruiter om ze daar uit te rijden.
Deze paarden zijn ook allemaal niet goed voor het been.
een paard wat gewoon achter de Ll loopt, is daar direct uit te halen als hij je hand volgt
Een die zelf achter de Ll loopt, volgt je hand niet.
Als ik op zo'n moment mijn beide benen wat aanleg en mijn zit wat sluit, komt ze ook wel wat hoger. Maar meer ga ik nog niet doen, ze kant echt nog niks. Ik vind dat veel te ver gaan om dan direct zowel hoog als laag te verlangen. Dat komt straks wel. eerst die ontspanning op zoeken en er in houden. Vind ik veel belangrijker dan er direct voor te zorgen dat ze zowel hoog als laag kan lopen zodra ik dat vraag. Na een paar rondjes laag en eens kijken hoe ze reageert als ik m'n been aanleg en m'n zit sluit vind ik dat ze klaar is. abby schreef:Grappig dat mensen helemaal op tilt slaan bij paarden die laten zien waar ze vroeger voor werden gebruikt: dood-ordinair wapentuig...

) Italianen enzovoort., dus wel.... Laten we de engelsen niet vergeten naast hun armada :dabby schreef:Grappig dat mensen helemaal op tilt slaan bij paarden die laten zien waar ze vroeger voor werden gebruikt: dood-ordinair wapentuig...
Mireille1970 schreef:Laten we het daar bij houden en niet uitwijken naar circus enzo...
Citaat:Streven naar rijden in harmonie met je paard bijvoorbeeld, en niet enkel exact willen bepalen wat je paard waar en hoe mag doen. Niet domineren dus, maar samenwerking (waarbij de ruiter nog altijd bepaald wat er gebeurt, maar het paard het als vanzelf lijkt te tonen).
runningkawa schreef:als ik UZ kijk, zijn die kunstjes anders vrij vlug te leren zonder ooit een goede opleiding.

Mireille1970 schreef:Hahahahahahahahahahaha, sorry. Maar dat gaat toch nergens over. Jullie roepen al dat de hand niet wordt gevolgd als je een foto ziet met een luchtige teugelvoering en jullie vinden het geweldig dat dat paard een kunstje kan zonder handen .....

Ptries schreef:Nee, dan wat eronder staat:
Following correspondance with a Dutch trainer, we have temporarily removed compromising photos of various Dutch international dressage riders performing extreme rollkur during the warm up for a competition in Holland.
We are currently taking legal advice on this matter, and hope to bring the site back up soon.
Ben benieuwd welke trainer dat is geweest?
Biepje schreef:nou, er is ook nog iets als aanleuning en een constante verbinding tussen paard en ruiter. en daarvoor heb je je hand wel nodig.
kjoedie schreef:Hierbij een aantal foto's die wel een prettig beeld gevenzowel op het voorterrein als in de ring
wat vinden jullie hiervan?

Noeki schreef:kjoedie schreef:Hierbij een aantal foto's die wel een prettig beeld gevenzowel op het voorterrein als in de ring
wat vinden jullie hiervan?
Dat is meer normale dressuur