Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
debravanesch schreef:Iemand die je dat kleine duwtje geeft. Hebben ze bij mij vorige week ook gedaan. Ik had de balk al een aantal keren in draf genomen en ging super, vervolgens moest ik in galop. Heeft een kwartier geduurd vooraleer ik durfde, maar voelde toen super.
Als je er 1x over gegaan bent, is de angst weg (wel tot je de volgende springles hebt in mijn geval) Heel laag beginnen, eventueel ook grondbalken in galop nemen
danoesje schreef:Gusti, begin inderdaad eens met grondbalkjes. Gewoon 1 balk ergens in de bak leggen en er overheen gallopperen om te voelen hoe het springen ook alweer voelt. Net zo lang tot je denkt: pffff doe me nu maar een kruisje! En voor haar is het waarschijnlijk ookal lol met een balk waar ze overheen mag springen:)
danoesje schreef:Kun je dan niet even weer springen op iemand anders zijn paard? Om weer vertrouwen terug te krijgen? En iemand regelen die goed kan springen met jou erbij aan de slag met jouw pup?
danoesje schreef:oke dat is ook geen optie. Eerst maar ff je instructeur afwachten dan en je lekker vermaken met losspringen en balkjes huppelen, komt vanzelf!