Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
debravanesch schreef:Iemand die je dat kleine duwtje geeft. Hebben ze bij mij vorige week ook gedaan. Ik had de balk al een aantal keren in draf genomen en ging super, vervolgens moest ik in galop. Heeft een kwartier geduurd vooraleer ik durfde, maar voelde toen super.
Als je er 1x over gegaan bent, is de angst weg (wel tot je de volgende springles hebt in mijn geval) Heel laag beginnen, eventueel ook grondbalken in galop nemen
danoesje schreef:Gusti, begin inderdaad eens met grondbalkjes. Gewoon 1 balk ergens in de bak leggen en er overheen gallopperen om te voelen hoe het springen ook alweer voelt. Net zo lang tot je denkt: pffff doe me nu maar een kruisje! En voor haar is het waarschijnlijk ookal lol met een balk waar ze overheen mag springen:)
danoesje schreef:Kun je dan niet even weer springen op iemand anders zijn paard? Om weer vertrouwen terug te krijgen? En iemand regelen die goed kan springen met jou erbij aan de slag met jouw pup?
danoesje schreef:oke dat is ook geen optie. Eerst maar ff je instructeur afwachten dan en je lekker vermaken met losspringen en balkjes huppelen, komt vanzelf!
Niet omdat ik me te bang voel om er zonder BP op te stappen, maar omdat ik zo'n last heb van mijn rug dat ik het echt nodig heb om in die bepaalde houding te zitten. Als merrie gaat lopen kútten en ik zit onderuit gezakt trek ik namelijk mijn rug op slot.
Ging wel oké. Ik denk alleen te veel na over wat er allemaal fout kan gaan. Als het paard een onverwachte beweging maakt raak ik al gestrest. M'n paard heeft hooikoorts en we reden vandaag buiten, samen met de vliegen was dit niet heel fijn. Maar op zich ging het wel goed. Een keer kwam er iemand op haar paard langs scheuren, waar door de mijne er ook vandoor wilde gaan. Gelukkig niets gebeurd, maar schrik daar wel steeds van. Binnenkort een buitenrit maken. Degene met wie ik een buitenrit gaat maken kwam vandaag kijken en weet dus wat m'n niveau is. Dat is dus wel fijn.
Ben benieuwd hoe dat gaat worden.
) en daar werkt de protector super mee, ik heb helemaal geen zere rug! Dus ik zou het sowieso doen....
Hopelijk gaat het snel wat beter, want damn wat kost het een energie als het er steeds in schiet als je je alleen maar omdraait!!! Aangezien ik soms best een druktemaker kan zijn en fulltime werk, is rustig aan doen er helaas niet bij haha. Dus als iemand een goeie fysio/osteo weet in de buurt van amsterdam/zaandam..kom maar op