Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sassii schreef:Oke, bedankt voor de tip, maar hij loopt wel gewoon aan de teugel in stap hoor. En dan doe ik precies hetzelfde...
NienkeAnton schreef:Sharon, waarom zou je je paard inderdaad niet een beetje begeleiding geven bij het onspannen lopen. Later kun je altijd proberen of hij het uit zichzelf doet. Met name als je paard hypermobiel is is het eigenlijk geen probleem voor hem. Als je al de voordelen van het niet meer door de benen zakken, het beter lopen en de achterhand gebruiken afweegt tegen wat kneepjes waar je later mee kunt stoppen om te kijken of hij er beter op is gaan lopen dan zou het voor het paard toch fijner zijn om niet meer door zijn benen te zakken en meer zijn rug te kunnen gebruiken. Ik zou het gewoon proberen en je kunt altijd kijken hoe het verloopt. (:
mijn fjord heeft wat probleempjes met de nageeflijkheid in galop, sowieso is galop voor haar een moeilijke gang. Het duurde lang voordat de linker en rechtergalop er helemaal in zat en met de jaren gaat het beter
heidiLOVER schreef:Himijn fjord heeft wat probleempjes met de nageeflijkheid in galop, sowieso is galop voor haar een moeilijke gang. Het duurde lang voordat de linker en rechtergalop er helemaal in zat en met de jaren gaat het beter
![]()
In de draf en stap loopt ze vaak gelijk laag zodra ik er op zit. Als dat niet zo is rijd ik veel voltes, slangenvoltes etc, dan ontspant ze vanzelf wel. Ik hoef daar dan weinig voor te doen tegenwoordig maar de galop gaat nog erg stug en een stuk moeilijker. Af en toe gaat eht goed maar vaak gooit ze dr koppie in de lucht, ze lijkt dan ook vaak op de linkerhand naar binnen te vallen en op de rechterhand probeert ze naar buiten te lopen. Ze heeft dan ook moeite zich te ontspannen, een recht stuk gaat wel maar een volte vindt ze gewoon erg moeilijk. Ik denk dat dit altijd wel een moeilijke gang zal blijven maar heeft er iemand misschien tips om haar toch wat meer te laten ontspannen in de galop?
. Is ook logisch want juist dat is voor hen een stuk harder werken dan voor bijvoorbeeld een dressuurgefokte KWPN. Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is. Ik weet niet in hoeverre wat ik probeer uit te leggen verantwoordt is of overkomt. Ik heb best nog even zitten piekeren... "hoe verwoord ik dit op een begrijpelijke manier??" Maar ja, ik ben dan ook geen instructeur!
lelberse schreef:misschien heb ik de oorzaak gevonden waarom hij zijn hoofd overdreven omhoog gooit. mijn zadel past niet meer. heb al met een andere gereden mr die lag ook niet goed. doe er nu tijdelijk een bontje onder tot ik een nieuw zadel heb. maar het rare toen mijn zadel nog wel paste toen deed hij precies hetzelfde.