Zooist schreef:Iemand die bezig is met hetgeen wat ze leren.
Ik geef nu ook les aan een meisje mety een fjordachtige pony en aan een vrouw met een kruising Fries/KWPN.
Verder een heel angstige dame en een hele drukke. Alles probeer ik zo goed mogelijk aan te passen aan de combi. Maar als ik zie dat paard/pony de rest van de week losgegooid wordt is het voor mij de laatste keer lesgeven geweest.
En terecht 
Ik geef dan geen rijles, maar saxofoonles en ik heb precies hetzelfde.
Oefenen ze niet thuis? 
Ik hoef geen sterren in de les, maar wel mensen die gemotiveerd zijn.
Japeloup schreef:En die mensen die denken dat het paard het allemaal kadootje geeft vragen zich nooit af hoe het komt dat ze zo fijn te rijden zijn. Ze denken zeker dat ze zo geboren zijn ofzo.
Niet?

Het lijkt mij heel fijn om eens op een paard te rijden dat het allemaal al kan.
Niet 1 die het vanzelf doet, maar wel 1 die exact doet wat jij vraagt. Of dat nou goed is of niet. En je dus laat voelen wat het juiste is.
Jim doet dat ook, maar we zijn allebei nog zo zoekende. Ik vooral bij mezelf, maar ik kan het niet altijd vinden.
Jim is zoekende omdat ik zoekende ben. Of juist dingen doe die niet volgens het oude (verkeerde) patroon zijn en hij het niet kent.
Dan vindt hij het moeilijk, of begrijpt het niet en krijg ik soms wat aparte reacties die ik niet helemaal kan plaatsen 
Komt wel goed hoor! Maar zou zo graag eens willen voelen wat het juiste is, zodat ik het ook juist over kan brengen op Jim.
Zoo: tumtum 
Maar herkenbaar 
Ik moet nu mijn handen hoger houden. Raar gevoel! Maar zo kan ik er geen spanning opzetten en naar mij toe trekken inderdaad en moet ik bewust vragen op de momenten dat het nodig is. Jim reageert er fantastisch op!