Ik heb mijn paard helemaal niet laten keuren

Ik denk dat het een week later beslist was, we zouden hem kopen. En dus is hij gewoon in zijn eigen stalletje blijven staan en alleen van eigenaar gewisseld. Later bleek wel dat zijn tanden al heel lang niet meer gedaan waren, maar voor de rest is hij super gezond.

Het rijden gaat momenteel wel niet zo goed. Ik heb echt een slecht gevoel over de les van zaterdag, we stuiten steeds op het zelfde probleem al een hele tijd en het geraakt maar niet opgelost. Dat is erg frustrerend!
Gisteren had hij rustdag gehad, lekker op de wei en daarna even spelen in de piste

Vandaag ging ik weer rijden. Ging eerst ook niet fijn, hij wou niet vooruit dus teugels los gelaten en goed vooruit gereden tot hij wat los kwam en dan zo wat geslalomd , wat hij dus wel goed doet…
dan teugels weer aangenomen maar hij wou zijn bit niet aannemen. Terwijl dat net de laatste tijd beter ging . En dan raak ik zo snel gefrustreerd en zet mijn handen veel te breed en laag in de hoop dat hij zou zakken. Wat dus helemaal fout is.. (gelukkig) werkt hij dan nog niet mee. Dus wat gaan halthouden. Zou een tijdje blijven staan tot ik weer ontspannen was ( dan briest hij gelijk ook, dus we waren beide er echt gespannen van geworden). Dan met langere teugel grote voltes gedraafd en dan begon hij zowaar te ontspannen en zakt hij mooi in mijn handen! Erg fijn. Ik denk dat ik de volgende dagen zo voort ga rijden, met wat langere teugels. Dan nog wat gegalopeerd, ik heb gemerkt dat ik dan erg mijn handen vast zet waardoor ik geen contact kon houden en Abra helemaal uit elkaar loopt. Dus daar extra opgelet en hij liep al veel lekkerder als ik mijn handen mee beweeg. In de rechtergalop doe ik toch wel iets erg fout want daar springt hij steeds over naar de andere galop en terug. ( Jaja wij kunnen vliegende galopwissels, al zijn ze niet de bedoeling…)

Ook denk ik er over nu een tijdje geen les te nemen en eerst wat zelf te oefenen, want nu is dat toch alleen maar frustrerend…