Angstige ruiter

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:51

antoinetje schreef:
@Debravanesch, kijk je wel uit dat je niet te hard knijpt met je benen want dan kan je peerd ook in galop aanspringen (niets mis mee maar kan mischien een beetje eng overkomen )

@antoinetje: jz ik weet het, maar hopelijk knijp ik de volgende keer minder of helemaal niet meer :D daar gaan we voor he. Ik ga zelfs vragen op mijn privelesje donderdag om het nog eens over te doen, oefening baart kunst!!

Ik vind dat iedereen hier goed overweg leert gaan met zijn angsten en ze overwinnen

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:06

jendemen25 schreef:
ik geloof dat ik m` n angst kwijt ben!! ik ben zo blij!1 maar ik wil dit topic blijven volgen. het boek "paardrijden zonde angst" heeft me echt geholpen, al heb ik niet helemaal het 12 weken traject gevolgd maar een aantal basis dingen opgevolgd. want in het begin van het boek beginnen ze echt bij het begin en als je echt ook bang wordt van je paard en dat heb ik nooit gehad (gelukkig) maar dat poetsen en wandelen en kletsen en knuffelen zo goed kan helpen om een band op te bouwen is zeker waar!! en er de tijd voor nemen helpt heel goed.

vandaag ook weer de weg op geweest, blaffende hond op me af gehad en ze schrok even en ik had eventjes kriebels in m`n buik en dacht even mmm wat moet ik nou doen. maar ik dacht pfft het is toch goed gegaan, hup doorrijden en genieten van de zon!! en dat hielp. wel even afgestapt bij een bruggetje omdat die glad was dacht ik maar dat was niet zo toen ik voelde, maar ach...
zelfs een vrachtwagen heeft me gepasseerd zonder problemen, kriebels of onzekerheid.
alle angsthazen: Het Komt Goed!! succes!!

wauw wat goed zeg!!!!daar mag je trots op zijn *\o/*
mag ik vragen waar je dat boek kan kopen?is er een site voor waar je em kan bestellen?
misschien heb ik er ook wat aan :+

Ayla_Auriana

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:48

@jendemen, wow wat goed van je. Wie is de schrijver(ster) van dat boek. Ben wel benieuwd wat ze in dat boek allemaal zeggen.

@Debravanesch, heel slim van je om te vragen of je het nog een keer mag doen. Oefening baart kunst zoals je zei.

Hopelijk heb ik zondag weer les. Ben afgelopen woensdag dus van mijn paard gevallen vol op mijn hoofd. Gister kwam ik er pas achter dat ik een lichte hersenschudding heb. Omdat ik mij niet lekker voelde heb ik de les van afgelopen zondag toch maar afgezegd. Hopelijk voel ik me zondag weer wat beter en kan ik weer lessen. Want ik had juist afgesproken om als ik helemaal beter ben een 'zitles' op een ander paard te doen. Zonder zadel, zonder voltige singel (die moet nog komen) om wat basis balans dingetjes te leren. En hopelijk wat minder snel eraf te vallen.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:32

Zelfde vraag Jendemen :-)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:32

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... 4010596377

Kom even inbreken, heb in het begin een paar keer mee gekletst. Eigenlijk ben ik nu voor een groot deel van mijn angst af. Alleen zou ik zo ontzettend graag alleen buiten willen rijden. Mijn paard vindt het geen probleem, die is echt 100% bomproof (okee 99% dan), maar ik durf het niet. Heb al zo vaak bij het hek gestaan..... toch weer omgekeerd en de veilige bak opgezocht.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:29

Ik ben hier niet meer zoveel, maar komt omdat paardje stilstaat. Vandaag komt de dierenarts dus ben benieuwd of ik weer mag gaan rijden. :)

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:51

Ik heb straks nog eens een privelesje. Het is altijd een goede ontspanning voor het blokken.
Ik ben benieuwd wat ik vandaag ga moeten doen, ik hoop nog wat extra oefenen op galop en het draven zonder stijgbeugels.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:59

Succes ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:27

Ik ga ook weer rijden vanavond :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:47

Succes met je privé les!

Jij ook succes Tessa. ;)

ik quote mezelf:
Citaat:
Zo ben weer thuis, dierenarts is net geweest heb een aantal medicijnen gehad.
Er was weer niets aan de longen te horen. Aan de luchtpijp of hoe het dat bij zijn hals. :P Wel een klein beetje. Ook daar weer in geknepen net als de vorige keer en er kwam weer een kuch uit.
Temperatuur is opgemeten en dat was gewoon goed, verder ziet hij er gezond uit.

Ik heb ook aangegeven dat hij wat slomer is onder het rijden en dat kan ook daardoor komen.

Waarschijnlijk heeft hij dus stofallergie. :\ Mag nu de komende drie weken niet rijden (enkel stappen). En Zembla moet over op nat hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:51

Dankjewel :) Beterschap met je paardje!
Echt he ik vind het zo vervelend! Eergisteren had ik echt superzin in paardrijden en had ik juist zin om lekker even keihard te racen en nu ben ik weer nerveus...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:52

Ik wil wel ruilen met je?
Paard is net hersteld van een blessure en nu krijg ik dit. :( Voel me echt poedersuiker nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:57

Ja kan ik me voorstellen ja :( Hopen dat hij snel beter is!

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:24

Ik zal meeduimen dat hij snel beter wordt!!!!!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:31

Vervelend zeg!
Hopelijk gaat het snel beter!!!!

Bij mij gaat het ook niet zonder slag of stoot, maar ik merk dat het steeds beter gaat. In de bak gaat het rijden steeds beter, doordat ik wss daar ook totaal geen angst heb. Ik ga laatste tijd steeds met andere naar buiten, dan merk ik hoe braaf hij eigenlijk is en dat is goed voor mijn vertrouwen. Hij is meestal degene die juist niet schrikt. Van de week alleen naar buiten geweest in de vrieskou, toen was die wel schrikachtiger maar dat is logisch. Dus een klein rondje gedaan en veilig thuis gekomen, haast helemaal zonder angst :D !

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:32

Wat goed zeg! :D

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:28

voor de mensen die het boek ook eens in willen kijken en er meer over willen weten: www.bol.com
naam: paardrijden zonder angst
schrijfster: sylvia frevert

het is leuk en leerzaam!
@ essie: kun je niet eens iemand mee vragen die je paard vast houd aan een touwtje? en als het goed gaat losmaken en dan met iets meer afstand tussen de loper en je paard. dat kan erg goed helpen.
ik was het op een gegeven moment zat en dacht: hier heb ik geen paard voor gekocht!! hup rijden!! en als je nooit meer de weg op gaat heb ik altijd het gevoel dat paarden na een tijd niet meer verkeersmak zijn (dat zit tussen m` n oren) dat is voor mij dus wel goed dat ik dat denk! ik zou zeggen: teugels op maat en rijden maar! makkelijke gezegd dan gedaan....

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:31

thanks jendemen25 zal em eens ffies zoeken op bol.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:02

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:34

Lang geleden dat ik nog hier ben geweest. Maar het ziet er goed uit in grote lijnen. :-)
Heb vandaag iets grappigs voorgehad, allee vind ik toch...
Ik moest de getten aandoen van mijn lesgever, huh springen??? Dat is een maand geleden... geen tijd gehad om over na te denken dus gewoon gedaan. Het springen ging heel goed tot op een moment dat ik 3 meter voor de sprong stopte. Hij zegt, laat het weten als je bang bent of wilt stoppen. Ik: nee hoor we gaan door. In mijn hoofdje had ik de angst wel onder controle en aan de teugels ook wel maar toen ik even moest krabben merkte ik dat ik aan het bibberen was...nadien toch nog goed gesprongen. :-)

zilverenmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:55

Ik heb hem ook gekocht! wat een wereld boek

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:00

Het is inderdaad een goed boek! Staan zoveel handige tips in! Heb het gelezen omdat ik het gewoon leuk vond! Maar toch ookal ben je niet bang leer je toch van het boek!

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:55

Ik ga het mij ook aanschaffen denk ik!! Ik denk dat het mij wel kan helpen, alleen zal de toepassing ervan misschien moeilijker zijn zonder eigen paardje, maar alle beetjes helpen!

Mijn privelesje ging super, 1 keer bijna gevallen bij een volte in galop, zoals gewoonlijk mijn fout, maakte een stuurfout, toch blijven zitten en gewoon verder gedaan. Galop begint aardig te lukken, ook al meer ontspannen, enkel nog spanning bij het aangalopperen en dit komt bij mij tot uiting op de teugels, ik houd het paardje nog te veel in als ik wil aanspringen, dit is de volgende stap!!!

Ook weer gereden zonder stijgbeugels. Ik en de instructrice hebben afgesproken dat ik dit kan doen aan een rustig drafje en als ik me zekerder voel kan ik haar iets sneller laten gaan. Ook dit lukte al goed, veel minder spanning in de benen ik gaf zelfs benen bij om wat sneller te gaan, dit was ook de instructrice opgevallen.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:57

wat jammer van de val!goed van je dat je heb gereden zonder stijgbeugels.
op naar de volgende les ;)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 15:18

Misschien moet ik dat boek ook maar eens aanschaffen!! Vind het super dat iedereen nog steeds zo actief is om de angst te overwinnen :)

Ik heb helaas vorige week een behoorlijke tegenslag gehad, ben naar aanleiding daarvan uiteindelijk toch gestopt met het paard wat ik bijreed. Paard maakte zo overduidelijk misbruik van mijn angst, en gaat dan niet een beetje klieren, maar met 4 benen de lucht in, recht op de achterbenen en flink bokken. Ik durf haar echt niet door te pakken en het werd gewoon te gevaarlijk voor mij. Daarbij had ik er ook totaal geen lol meer in omdat het elke week weer een gevecht was, en elke keer als ik een stapje verder durfde te gaan werd ik weer 'afgestraft' met een flinke rodeo. Het is hier echter heel moeilijk om weer een paard/pony te vinden waar ik op kan rijden :) Gelukkig mag ik iig in de les op een paard van instructrice rijden, maar daar heb ik niet echt een klik mee en ik wil gewoon meer dan 1x in de week rijden :) Ik wil lekker poetsen, wandelen, longeren, grondwerken, binnen en buitenrijden :) begin zo langzamerhand te denken dat de beste oplossing toch een eigen paardje zou zijn :) En er staat een droompaardje op de bokt markt :P Ik zit alleen een beetje met de kosten..