Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hij boekt opzich wel vooruitgang maar hij vind het soms moeilijk met iemand op zijn rug dus daarom doen we ook rustig aan met het rijden. ik ben er vanaf gevallen ( haha, geen pijn gedaan en meteen weer erop gekropen ) .. daarna nog een kwartiertje door gedraafd, en veel overgangen maken. galop kan hij nog niet, is het nog te ingewikkeld dus daar wachten we nog mee ! en sinds een tijdje begint hij te merken dat hij een hengst is, vandaar dat ik hem zsm wil laten castereren
Groetjes. montyjansen schreef:Ik denk dat er zo niet goede afspraken gemaakt worden met je hulpen wat hij moet doen, eerst aan de longeerlijn de galop bevestigen met je stem voor je verder gaat, als dat goed is kan je het hem leren met je stem en de galop hulpen als je er op zit.
Ik heb voor het eerst gedraafd
Was wel spannend, ik was heel benieuwd wat hij zou doen. We draafden aan, hij voelde heel erg uit balans, deed zijn hoofd naar beneden, ik denk oh-oh daar gaan we. Longeur zag het en spoorde aan door te draven en toen ging het hoofd weer omhoog. Wat terugvallen in stap, weer aandraven en uit zichzelf ging hij wat passen in galop. Afgesloten met een rondje of 4-5 achter elkaar netjes doordraven. Volgens mij goed zo toch?
.
.
. En consequent zijn dat is op elk niveau natuurlijk het codewoord
. 
montyjansen schreef:in de les moet je bepaalde dingen doen? ook langer als dat je wil? ik zou dan geen lessen meer volgen, of eens een goed gesprek aan gaan met instruktie.
. Ik ben echt zo blij met mijn keuze voor dit paardje.