met slof rijden om te voorkomen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Re: met slof rijden om te voorkomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:24

Het maakt ook niet uit in welke fase je zit, het gaat er ook om dat je goed weet hoe een slof inwerkt. In vergelijking met een gewone teugel kun je met een simpele ophouding enorm veel kracht zetten. Zeker als je je handen wat vastzet, rijd je je paard heel gemakkelijk vast in een bepaalde houding, die niks met het gymnasticeren van je paard van doen heeft. Dat betekent dat je over een heel goed ruitergevoel moet beschikken om de slof op een goede manier te gebruiken. Ik zie te veel mensen die de slofteugel er altijd aan hebben (ook al zeggen ze dat ie los hangt; zo slecht is het gevoel dan blijkbaar). En je moet ook gewoon handig zijn, precies weten wat je vingers doen met welke teugel. Ik vind het altijd hetzelfde niveau als te vroeg beginnen met S&T, dat is minder geaccepteerd dan de slof, maar kan tot soortgelijke problemen leiden (lijden Haha! ).

Er is een oude uitdrukking (van Ernst van Loon), die volgens mij nog steeds waar is: 'Een slof in de handen van een slechte ruiter, is als een scheermes in de handen van een aap'.
(@dropje..was je me net voor)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:24

het is een osteophaat

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:29

booster schreef:
KirstenG schreef:
kan het niet laten.... wat blijft het ineens stil..

sommige mensen leven niet alleen op bokt maar hebben ook nog een gezin en huishouden

sommige mensen zijn gewoon een weekje vrij...

maar volgens mij is de vraag of het kwaad kan wel beantwoordt?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:30

ik heb ff naar die meid gebelt die haar paard ook laat doen die man ken kraken en kijkt hele paard na enzo hij ken meer dingen dan osteophaat maar ook fyso ofzo iets hij kost 90 euro voor een half uur of een uur maar goed zien we vanavond wel.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:32

KirstenG schreef:
kan het niet laten.... wat blijft het ineens stil..

sommige mensen leven niet alleen op bokt maar hebben ook nog een gezin en huishouden[/quote]

maar volgens mij is de vraag of het kwaad kan wel beantwoordt?[/quote]??

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:32

Sommige mensen zitten binnen, omdat het buiten niet uit te houden is. Haha!
En mijn dochtertje is lief aan het spelen, dus kan ik even laptoppen.

Fijn dat er een osteopaat komt kijken. Hoop echt dat dit paard geholpen wordt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:34

wat is de naam van die osteo?
Altijd handig om een adres te hebben van iemand die meteen kan als je belt en je niet een maand hoeft te wachten Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:36

Ja, RK, dat dacht ik ook al. Haha!
Ik moet altijd zo lang wachten op die mensen als ik een afspraak maak..... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:38

Ja daarom en aangezien ze in mijn regio woont is zo'n adres nooit weg natuurlijk Lachen

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:41

runningkawa schreef:
wat is de naam van die osteo?
Altijd handig om een adres te hebben van iemand die meteen kan als je belt en je niet een maand hoeft te wachten Lachen

weet ik niet ik zal vanavond het adres vragen.
ze heeft naam gezegt maar weet niet meer

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:45

Nadya schreef:
Ja, RK, dat dacht ik ook al. Haha!
Ik moet altijd zo lang wachten op die mensen als ik een afspraak maak..... Knipoog

ja heb ook gehoort dat er soms een wachtlijst opstaat maaar hij had nog een plekje vrij en omdat het toch op de zelfde locatie was kon het wel

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:51

Jemig ik lees de begin post over een slof
en iedereen begint gelijk over medische problemen (zoals altijd wanneer er vragen over de slof zijn!)

Mijn pony loopt ook niet gauw nageeflijk en het kwam niet door medische problemen of wat dan ook , heb de osteopaat laten komen alles was goed , Gewoon een pony die liever met der hoofd omhoog loopt Knipoog

Je gaf in je begin post al aan dat het best een goede uitwerking bij jou had om ermee te rijden, Dus mijn antwoord op je vraag of het een goed idee is om met slog onder begeleiding te gaan rijden is . Ja Lachen

Ik lees hierboven dat je de osteopaat wil laten komen en dat is ook wellis goed , doe ik ook dan worden ze lekker gemassert en los gemaakt Lachen

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:56

Ik denk niet dat een slof in dit geval een goede oplossing is, als een paard dan stijgert kan hij met z'n benen in de slof raken, ik denk niet dat je dat wil mee maken. Om de aandacht er bij te houden, kun je veel overgangen en figuren rijden, zodat je pony zich niet gaat 'vervelen'...

succes!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:57

Ben blij dat je iemand laat kijken.
Ben stiekem ook wel benieuwd, naar jouw reactie als het niks blijkt te zijn................. Bloos

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:00

Onze arabier heb ik ook een tijdje met een slof gereden om even z'n aandacht er bij te houden ( en dat die zijn rug ook goed ging gebruiken ) Maar ook omdat die niet snapte hoe die aan de teugel moest lopen , hij wist wel hoe het moest maar reageerde dan nauwlijks op mijn hand heb hem dus toen een tijdje met een slof gereden en nu rijd ik weer zonder Knipoog Bij onze andere heb ik er even mee gereden maar die ging juist omdat ze het vervelend vond om naar beneden te rijden ( is altijd met een lange teugel gereden ) ging ze steigeren.
Als die zijn hoofd omhoog doet kun je beter een martingaal gebruiken is veel vriendelijker Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:04

...elk paard snapt hoe hij aan de teugel moet lopen...
No Cheer

Het is hoogstens de ruiter die het niet kan..niet meer niet minder... maar nu zal ik wel op teentjes staan van mensen

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:04

DaanxBien schreef:
en iedereen begint gelijk over medische problemen (zoals altijd wanneer er vragen over de slof zijn!)

Mijn pony loopt ook niet gauw nageeflijk en het kwam niet door medische problemen of wat dan ook , heb de osteopaat laten komen alles was goed , Gewoon een pony die liever met der hoofd omhoog loopt Knipoog

Je gaf in je begin post al aan dat het best een goede uitwerking bij jou had om ermee te rijden, Dus mijn antwoord op je vraag of het een goed idee is om met slog onder begeleiding te gaan rijden is . Ja Lachen
Ik lees hierboven dat je de osteopaat wil laten komen en dat is ook wellis goed , doe ik ook dan worden ze lekker gemassert en los gemaakt Lachen

Als het beter resultaat geeft zeg ik ook Ja Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:05

Een paard hoeft niet te snappen hoe 'hij aan de teugel loopt hoor'. Dat kunnen ze allemaal al. Bij het inrijden zocht mijn paard mijn hand al zelf. Het is de ruiter die dat niet kan of verpest.

Fijn dat TS toch iemand met meer kennis eerst naar haar paard laat kijken.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 17:06

DaanxBien schreef:

dank je wel voor je antwoord

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 17:07

lovebeaut schreef:
DaanxBien schreef:

Als het beter resultaat geeft zeg ik ook Ja Knipoog

ook bedankt wat dat was de vraag

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:08

runningkawa schreef:
...elk paard snapt hoe hij aan de teugel moet lopen...
No Cheer

Het is hoogstens de ruiter die het niet kan..niet meer niet minder... maar nu zal ik wel op teentjes staan van mensen

Haha! probably... maar ik heb het al eerder gezegt in dit topic.. waar de kunde van de ruiter ophoudt begint de zadelkamer... verder... I rest my case

sam98

Anthar was eerst een paard die elke dag een bosrit maakte met beginnende of gevorderde ruiters hij is dus altijd met een lange teugel gereden Knipoog
Hij vond het dus raar om aan de teugel te lopen omdat die het niet kende...
En ik weet heust wel hoe ik met een slof moet rijden dat is me allemaal aangeleert Knipoog
Laatst bijgewerkt door sam98 op 31-07-08 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

nee, dat is het antwoord wat je wil horen...wij beantwoorden namelijk ook je vraag, niemand is offtopic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:10

kan hij best raar vinden..heb ook paarden gereden die dat nooit gedaan hebben.
Maar allemaal kende ze het daarna, op een gewoon bitje zonder verdere rommel.

gewoon door hem goed aan het been te maken en naar een zachte hand toe te rijden.

dat is de enige manier,,voor ELK paard

booster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 17:14

runningkawa schreef:
nee, dat is het antwoord wat je wil horen...wij beantwoorden namelijk ook je vraag, niemand is offtopic

nee hoor en het is wel off topic want ik heb niemand gevraagt over medische dingen van hem alleen of het verstandig was om een slof te gebruiken en later of een toedemann beter is