Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Meetje22 schreef:Ja ik hoorde van iemand die mn parcour gezien heeft dat het haar opviel dat toen hij zo hard ging ik ook duwde.
Mijn paard reageerde daar ook op met nog harder rennen.
Kreeg ook de tip om hem voor de sprong los te laten omdat hij gewend is om het bit vast te pakken,hem zo zeg maar te verrassen omdat ie dan niks vast heeft.
.

Meetje22 schreef:Nee ben er helaas nog niet aan toe gekomen maar ga ik nu even doen
). Ik panikeer dan ook wel, anderen kunnen haar net heel licht houden, mijn fout dus.
poes schreef:.ongecontroleerd laten lopen. Altijd hameren op die rust. Duidelijk maken dat rennen NIET kan. Geduldig doch duidelijk zijn.
- Zet over de lengte van de lange zijde zoveel mogelijk in- en uitjes met variërende afstanden (maak het moeilijk) en zet de zijkant af zodat je een springgang hebt. Teugels in een knoop, paard de bocht inzetten, teugels los en laat hem zelf maar het ritme uitzoeken. Wij deden dit vroeger op de manege en paarden leren hier echt van om zichzelf te blijven dragen, zich te concentreren en afstanden te schatten. Bij de laatste sprong teugels aannemen en doorrijden, niet terug aanrijden tot de rust er is
Ninx schreef:Hey Meetje,
hoe is het afgelopen met die nieuwe stal?
jeNniferTjj schreef:ik denk dat het niet is zoals iedereen zegt. jou paard heeft geen respect voor jou ( het klikt heel bot maar zo bedoel ik het niet) luistert hij goed naar jou hulpen ? want dan zou jij moeten bepalen hoe het moet. probeer eens horsefreemanship ( of hoe je dat ook schrijft ) hij moet leren jou te respecteren. misschien kan je ook proberen met machtiggaal te rijden en sprongetjes van 60 cm en veel balkjes lopen. Probeer voor je gaat spring eerst half uurtje hem goed los te krijgen en galopeer om de hindernissen zonder er over te springen.
suc-6

Heb ik met mijn merrie ook gedaan.
Dan is dat misschien inderdaad handiger...

pharagirlke schreef:Ik zou wel gewoon rustig wedstrijden blijven rijden maar zonder verwachtingen. Puur zien als een stukje training.Heb ik met mijn merrie ook gedaan.