Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sheran schreef:Ik zou ook wel bijrijder voor de TS willen worden mét haar regels, hoor. In ieder geval vroeger wel.
Mara het is wel een goed punt dat je je bijrijdster les laat nemen bij iemand die je niet goed vindt. je verwacht van de bijrijdster dat ze opdrachten van de instructie gaat weigeren. Dat zou ik ook niet zomaar doen - ik vertrouw een instructrice op dat gebied meestal wel, dat ze weet waar we aan toe zijn. En ik zou ook verwachten dat jij haar vertrouwt.
Saskiaatje schreef:Oke, fijn dat jullie er hetzelfde over denken als ik. Ik voelde me al zo rot, omdat zij ietwat boos/teleurgesteld was. Maar ik wil dat gewoon echt niet. Ik weet namelijk 100% zeker dat hij hier misbruik van gaat maken tijdens mijn training en ik ben eindelijk van dat bange af, dus ik wil dit niet weer oproepen, omdat de instructrice dit zonodig wil oefenen.

griebels schreef:Klopt, maar TS WIL een bijrijder, als ze die wil houden zal ze het ook leuk moeten houden voor de bijrijder

griebels schreef:Klopt, maar TS WIL een bijrijder, als ze die wil houden zal ze het ook leuk moeten houden voor de bijrijder
griebels schreef:Schijnbaar zie je niet dat het niet zozeer om een changement gaat, maar dat je onmogelijke regels hebt opgesteld. Dat je niet wilt dat je bijrijder iets doet waar jij nog niet aan toe bent.
Maar laat maar, ik hoop voor je dat je bijrijder dadelijk nog plezier heeft in je paard en regels en dat ze wilt blijven... Ik was allang weggeweest, en ik denk mijn bijrijdster ook

En ook de bijrijder kan zeggen dat ze het niet eens is met de regel(s) en kan ze een ander paard zoeken. Nu gaat de bijrijdster in overtreding en is het vertrouwen (zwaar) beschadigd. superwoman schreef:Ookal zijn er meer regels. Een galopswissel niet doen - lijkt mij geen moeilijke regel en zéker niet voor een L1 ruiterEn ook de bijrijder kan zeggen dat ze het niet eens is met de regel(s) en kan ze een ander paard zoeken. Nu gaat de bijrijdster in overtreding en is het vertrouwen (zwaar) beschadigd.

Breitling schreef:Daarom zeg ik ook dat bijrijder het recht niet heeft dat te doen.
Maar ik vind dat zoiezo al weinig vertrouwen is als je je bijrijder moet opleggen wat wel en niet te doen. Er word aangegeven welke oefeningen gedaan mogen worden en verder mag niks. Ik vind dat een beetje vreemd.