maar ze tikt zich niet aan gelukkig! Dat is idd een hoop ellende! Anders ijzers elke keer kwijt en misschien dr benen wel kapot, en dat is natuurlijk niet de bedoeling met mijn lieve peerd!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar ze tikt zich niet aan gelukkig! Dat is idd een hoop ellende! Anders ijzers elke keer kwijt en misschien dr benen wel kapot, en dat is natuurlijk niet de bedoeling met mijn lieve peerd!
Mossel schreef:
Yamcha schreef:Klopt hoor, het paard zou veel meer over de rug mogen, maar het achterhand gebruik is goed... maar de ruiter moet de rug iets minder belasten met de zit denk ik
Dat is ook wat ik hiet uit haal, ook mag haar achterbeen actiever worden
Altijd fijn om er bij te hebben in dit topic. De foto die je plaatste is misschien niet zo representatief, zoals de anderen al schreven. Wellicht door de hoek waar uit hij genomen is. Het lijkt of het paard op het binnenvoorbeen valt. De rug is er inderdaad een beetje uitgedrukt. Dit is volgens mij ook te zien aan de hals. Die lijkt niet recht vanuit de schoft te komen, maar heeft daar een knikje. Of komt het door de omgevallen knotjes?noortje schreef:Mossel, dit topic is er niet om de 'houding'van het paard in het algemeen te beoordelen. Ik zie dat je zelf al hebt gezien dat het paard op de voorhand valtDat is ook wat ik hiet uit haal, ook mag haar achterbeen actiever worden
LDRD schreef:Ik zie daar een paard dat ook net in de buiging is, het achterbeen aardig eronder gaat zetten, maar een voorbeen dat er niet lekker uit komt en dat eigenlijk al op de grond aan het komen is.
Ik vind de galopfoto aansprekend, hoewel hij wat weinig 'sprong' nog lijkt te hebben.
Het blijven echter maar moment opnames hoor.
Mossel schreef:noortje schreef:Mossel, dit topic is er niet om de 'houding'van het paard in het algemeen te beoordelen. Ik zie dat je zelf al hebt gezien dat het paard op de voorhand valtDat is ook wat ik hiet uit haal, ook mag haar achterbeen actiever worden
dat is ook niet mijn doelstelling, alleen maar als bevesteging of ik het goed gezien had en niet om mijn paard te beoordelen op hoe hij loopt

LDRD schreef:Ik zie daar een paard dat ook net in de buiging is, het achterbeen aardig eronder gaat zetten, maar een voorbeen dat er niet lekker uit komt en dat eigenlijk al op de grond aan het komen is.
Ik vind de galopfoto aansprekend, hoewel hij wat weinig 'sprong' nog lijkt te hebben.
Het blijven echter maar moment opnames hoor.
Jennyxx schreef:@LDRD Zo te lezen ben je een deskunigdeAltijd fijn om er bij te hebben in dit topic. De foto die je plaatste is misschien niet zo representatief, zoals de anderen al schreven. Wellicht door de hoek waar uit hij genomen is. Het lijkt of het paard op het binnenvoorbeen valt. De rug is er inderdaad een beetje uitgedrukt. Dit is volgens mij ook te zien aan de hals. Die lijkt niet recht vanuit de schoft te komen, maar heeft daar een knikje. Of komt het door de omgevallen knotjes?
? 
LDRD schreef:Als je goed naar de foto kijkt zie je dat hij het achterbeen eerst gaat neerzetten (hoewel dat bij een diagonaal benenpaar zoals in draf maar een fractie is) en kan dus nooit op de voorhand vallen.

), maak je lijf lang (probeer het gevoel te krijgen dat je met je kruin de hemel wil raken
). Ik vind wel dat je mooi kan zien op de foto dat je zelf een fractie vóór de beweging zit (echt een ietsepietsie maar) en niet erachter (zoals je toch vaak ziet
). Ik zie dat graag, jij moet je paard meenemen en niet andersom.
. LDRD schreef:Ik zou wel zelf wat minder krampachtig zitten, maak je rug hol (buik naar voren dus), schouders goed naar achteren (laat maar zien dat je een meisje bent), maak je lijf lang (probeer het gevoel te krijgen dat je met je kruin de hemel wil raken
)..
Met een holle rug verpest je toch de natuurlijke demping van de wervelkolom? Qimm schreef:LDRD schreef:Ik zou wel zelf wat minder krampachtig zitten, maak je rug hol (buik naar voren dus), schouders goed naar achteren (laat maar zien dat je een meisje bent), maak je lijf lang (probeer het gevoel te krijgen dat je met je kruin de hemel wil raken
)..
Je moet toch niet je rug hol maken, maar recht houdenMet een holle rug verpest je toch de natuurlijke demping van de wervelkolom?

LDRD schreef:Bedankt voor de goede uitleg, ik ga er aan werkenSorry voor het lang commentaar, maar ik vind jullie gewoon een erg leuke combi.
maar heeft hij zijn achterhand nou een beetje eronder?