Maar als ie goed los is stel ik hem ietsje dieper in en ga bij iedere letter in de bak steeds halthouden en dan weer in draf (doorzitten) gaat dit goed sla ik een letter over!....en stapje bij stapje gaat het steeds beter....
Succes
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

al zeg ik het zelf
altijd erg stil en vast in het zadel, maar op de KN had ik het ook wel moeilijker!!

). Je heupen moeten los komen en je moet de balans en het ritme vinden, misschien dat je het stil zitten dan ook makkelijker onder de knie krijgt.

Anita87 schreef:Ik heb niet alle berichten doorgelezen,
maar heb je er wel eens over nagedacht of je paard goed door het lijf met een juist ruggebruik loopt?
op een paard wat zijn rug wegdrukt valt ook niet uit te zitten.
Zet je paard bij, vraag iemand te longeren, en ga er zelf zonder beugels, zonder teugels opzitten.
Dan kun je ook nog verschillende oefeningen doen.
succes,
moislief schreef:roxanne12 schreef:Huh? als ik op mijn paard zit kan ik niet met mn hand op de rug van het paard achter mijn zadel komen. Als ik dat moet doen dan kom ik er in een bult op te zitten hahahaha
Ik snap het ook niet helemaal, maar ik denk dat aerdenhout 1 bedoelt dat je zo de bewegingen nog beter kan voelen ofzo, of misschien als een oefening om je heupen losser te maken?. Ik weet het ook niet precies.

) hierdoor is doorzitten bij mij ook een ramp. Het gaat inmiddels al wel beter maar ik vind het wel heel erg moeilijk op hem. Galop zit op hem trouwens wel heerlijk.