ik kan absoluut NIET doorzitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cocktail

Re: ik kan absoluut NIET doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:08

Ik rij nu ook een paard wat ongeloofelijk moeilijk zit...

Maar als ie goed los is stel ik hem ietsje dieper in en ga bij iedere letter in de bak steeds halthouden en dan weer in draf (doorzitten) gaat dit goed sla ik een letter over!....en stapje bij stapje gaat het steeds beter.... Sigaar

Succes

Anita87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:57

Ik heb niet alle berichten doorgelezen,

maar heb je er wel eens over nagedacht of je paard goed door het lijf met een juist ruggebruik loopt?

op een paard wat zijn rug wegdrukt valt ook niet uit te zitten.

Zet je paard bij, vraag iemand te longeren, en ga er zelf zonder beugels, zonder teugels opzitten.

Dan kun je ook nog verschillende oefeningen doen.

succes,

ariiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:50

Als je altijd op het zelfde paard rijd, ligt het aan het paard. Er is een paard bij ons op de manege waar je helemaal niet op kan doorzitten, dat zit heel raar. maar op andere paarden lukt het juist wel. probeer eens op een ander paard te gaan (als dat kan, ik weet niet hoe de situatie is.) en kijk of je daar wel op kan doorzitten. Als je daar wel op kan doorzitten ligt het aan het paard en niet aan jou. Pling

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:57

probeer niet met je benen te klemen aan de buik van de pony/paard probeer je benen zo lang mogelijk de maken en je lichaam zo zswaar mogelijk te maken, zitles zou ook kunnen helpen,, veel suc6 veder!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:20

Als je zo onstabiel zit zou ik niet zonder beugels oefenen. Is voor jou en voor je paard niet erg fijn. Probeer het veel te doen en houd het tempo laag, Ga op je "kont" zitten (leun voor je gevoel wat naar achteren) zodat je bekken meekantelt met de beweging. Oefining baart kunst. Suc6

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:56

steeds fff langer en blijven oefenen als je er zelf maar in gelooft.

MisDaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:06

kun je sowieso moeilijk doorzitten? of alleen op je eigen paard?

een paard dat moeilijk laat zitten kan gewoon heel erg veel beweging hebben, en dat kan idd lastig zijn.
het kan ook dat het een been -en daardoor rug probleem heeft, hij laat dan niet los in zijn rug.. gevolg, je stuitert alle kanten op.

is geen van beide de oorzaak, rijdt je paard dan goed door de nek en op zijn achterbeen, dan gaat hij ook meer veren in zij rug en zit je ook beter.

als je op niet 1 paard goed kunt zitten, is een bokriempje misschien een idee, daar trek je jezelf mee in het zadel, op deze manier kun je 'wennen' aan het gevoel, en leren mee te gaan in de beweging.

succes er mee!!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:10

ik heb er op dit moment ook last van, pas als mijn paard heel ontspannen loopt en lekker nagefelijk is lukt het past. maarja het is een fries (met weinig knieactie) maar wel heel veel zweefmoment en ruime gangen en tja dat is toch soms niet zo makkelijk Bloos

Fnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:12

Bij ons in de manege zeggen ze altijd ; Denk dat er een briefje van 500 euro op je zadel ligt !
Bij sommigen werkt het maar kvind het wel stom:P

hap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:48

Tja heb zelf ook erg veel moeite met doorzitten. Vond dit dan ook erg verhelderend alle tips ga ze ook proberen. Even een vraagje kan het ook door je zadel komen dat je moeilijker kunt doorzitten heb zelf een kiefer lustiano normaal een fijn zadel alleen met doorzitten heb ik mijn vraagtekens. Nagelbijten / Gniffelen

MisDaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:20

Absoluut!!

Een vriendin van me had een KN, en stuiterde meters uit het zadel.
nu heeft ze een Grand Gilbert , en zit ze heerlijk!

Ik zit Schijnheilig Lips are sealed al zeg ik het zelf Lips are sealed altijd erg stil en vast in het zadel, maar op de KN had ik het ook wel moeilijker!!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:27

Veel oefenen, ik had dit wel een half jaar lang, en kon echt niet doorzitten vond het ook best wel eng Bloos

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:35

Meestal ligt het ook aan het paard, een paard dat ruime gangen heeft, zal makkelijker zijn om op door te zitten. maar zonder zadel helpt meestal wel, of je beugels wat langer Knipoog

Edit; ik weet niet of dit al is gezegt, want heb niet alles na gelopen Tong uitsteken

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:34

Ik ben overgestapt van pony's naar paarden.
Bij pony's nooit problemen gehad, had een nette zit met doorzitten.
Maar bij de paarden krijg ik het nog niet echt voor elkaar. Nagelbijten / Gniffelen

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:41

ik heb niet echt een tip, als je paard ontspannen is laat hij je zitten en kan je prima zitten
zitles is misschien een optie ???

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:42

mischien iets meer achterover zitten

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:53

Heupen los en salsa dansen Haha!
Iedereen zei altijd tegen me dat ik stil moet zitten, grootste onzin die je kunt bedenken.
HOE kun je op een paard in godsnaam stil zitten?! Op een fiets zit je stil, maar een paard beweegt onder jou dus om stil te zitten moet je gewoon meegaan met de beweging.
GA DE SALSA DANSEN schreeuwden eens iemand tegen me, sindsdien ik me meer op mijn heupen ben gaan concenteren én op de beweging van het paard, kan ik doorzitten zonder doorgeshaked te worden. Laat staan ik zit zelf stil Pling

Probeer de balans en het ritme van je paard te vinden en ga er in mee, kijk naar de schouders.
Als de rechterschouder naar voren is probeer je heup ook wat meer naar rechts te ´gooien´ als de linkerschouder naar voren is ´gooi´ je je heup meer naar links. Op het begin is het even hobbelen en vooral los komen maar heb je het een keer te pakken dan kun je het beste even aangalloperen en daarna weer terug in draf (wel doorzittendend en blijvend hé Knipoog ). Je heupen moeten los komen en je moet de balans en het ritme vinden, misschien dat je het stil zitten dan ook makkelijker onder de knie krijgt.

Succes!!

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 08:24

hoi ik had daar eerst ook last van
bij mij heeft een zitles geholpen
ik moest me in het zadel drukken
en sinds dien gaat het veel beter

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:50

zo als veel mensen zeggen intesief mee dansen met de paarden rug
en dat terwijl je ontspannen zit en lang maakt
en je buikspieren aan en ontspan.

zo rijd ik het makelijkste door zittend
miss helpt het door voor het rijden met je bekken te draaien Pling

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:52

ik heb jaren zonder zadel gereden en ik heb daar echt een hele goede zit van gekregen.
mischien helpt dit ook wel bij jou probeer het eens en niet te snel opgeven.

en je moet ook vooral je paardje heeel goed aanvoelen doe je dit niet zal het ook niet lukken.
laat je meevoeren door de bewegingen van je paard. dan zal het echt makkelijker gaan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:05

Anita87 schreef:
Ik heb niet alle berichten doorgelezen,

maar heb je er wel eens over nagedacht of je paard goed door het lijf met een juist ruggebruik loopt?

op een paard wat zijn rug wegdrukt valt ook niet uit te zitten.

Zet je paard bij, vraag iemand te longeren, en ga er zelf zonder beugels, zonder teugels opzitten.

Dan kun je ook nog verschillende oefeningen doen.

succes,

Ben ik het helemaal mee eens!
Toen mijn jonge merrie nog niet na wilde geven was ze ook niet uit te zitten. Nu ik haar wel nagevelijk kan rijden gaat het doorzitten een stuk makkelijker!

ConAmoreX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:07

Zorg ervoor dat je paard ontspannen is, als mijn paardje wat drukker en gespannen is lukt het ook moeilijker.
Een goed zadel is ook wel belangrijk en oefenen maar!

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:11

Ik had het ook op mijn shet x welsh gewoon proberen achterover te leunen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:12

moislief schreef:
roxanne12 schreef:
Huh? als ik op mijn paard zit kan ik niet met mn hand op de rug van het paard achter mijn zadel komen. Als ik dat moet doen dan kom ik er in een bult op te zitten hahahaha

Ik snap het ook niet helemaal, maar ik denk dat aerdenhout 1 bedoelt dat je zo de bewegingen nog beter kan voelen ofzo, of misschien als een oefening om je heupen losser te maken?. Ik weet het ook niet precies.

Als je je hand op de rug van het paard legt (achter het zadel) dan moet je je bekken kantelen om erbij te kunnen. Om goed door te zitten moet je ook je bekken kantelen. Zie je de link? Knipoog

Ik heb zelf een Arabier en die hupt heel erg in zijn bewegingen, (zet heel overdreven af, vooral als er een merrie in de buurt is Scheve mond ) hierdoor is doorzitten bij mij ook een ramp. Het gaat inmiddels al wel beter maar ik vind het wel heel erg moeilijk op hem. Galop zit op hem trouwens wel heerlijk. *LOL*

kollee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 14:15

probeer eens een paar keer zonder beugels te gaan doorzitten!! dan kan je dieper zitten. en dan kan je beter blijven zitten in het zadel!!
veel oefense van angeal kollee en trouwens ook de groeten