Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ding bouwt veel spanning op tijdens het zadelen, en opstijgen..... moet ze stilstaan dan gaat ze flikflakken...KiWiKo schreef:heb ik een leuke voor je staan![]()
ding bouwt veel spanning op tijdens het zadelen, en opstijgen..... moet ze stilstaan dan gaat ze flikflakken...
gaat wel over, maar nu heeft ze de voorwaardse beweging nodig
) Laatst had ik mn linkervoet al in de beugel en mezelf omhoog getild, begon die te stijgeren, al hangend gewacht tot ie weer stilstond en toen mn been over em heen gezwaaid.. Magoed met grote paarden wordt het al moeilijker
Het is alleen zo wanneer ze de kans krijgt en er zit een vreemde op haar rug, dan weet ze het wel
KiWiKo schreef:maargoed ben ik met je eens, alleen moet je kijken naar het individu paard.......... sommige paarden hebben die voorwaardse beweging nodig of OM een stukje stress kwijt te raken OF om in balans te blijven OF om nog honderd andere redenen.....
Ik heb graag dat ze stilstaan, dat zeker wel........ maar als een paard het aangeeft dat heel erg moeilijk te vinden, dan mag het van mij lopen
. Ik vind dan ook dat je alleen van een paard (uitgaande van een paard zonder problemen) mag verwachten dat hij stil blijft staan als je goed en 'licht' op kunt stijgen. Kun je dat niet, dan moet je hier eerst aan werken en in tussentijd opstijgen met een kruk, zodat je je paard niet zwaar hindert.
dus das het ergste). Ik zet ze wel eens op de plek terug of spreek streng toe, maar het werkt altijd maar even.