Paard steigerd boven mij is echt gericht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Re: Paard steigerd boven mij is echt gericht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 13:03

Sporen gebruik je alleen als je een ervaren ruiter bent, als een paard jou niet begrijpt mag je hem niet slaan.Als jij naar links wil en je paard gaat naar rechts omdat jij de verkeerde hulpen geeft, dan sla je ook niet.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:05

marleen_usar schreef:
Ik weet waarom iemand hier zo reageerd, niemand vind het leuk om weggestuurd te worden bij je verzorg paard.Maar als ruiter en paard elkaar niet begrijpen dan moet je niet met sporen en een zweep gaan rijden.Als een paard steigerd terwijl je er op zit geef je niet een ander de schuld, je moet dan de oorzaak bij je zelf zoeken.Als je dan ook niet weet wat je moet doen, (je trekt in plaats van hem voor waarts te drijven) en iemand anders roept naar je wat je moet doen omdat het gevaarlijk wordt.En als je vervolgens dan ook nog 3 kwartier nodig hebt om een stal te bereiken, die vlak bij is maar je krijgt het paard niet voor uit.Ja en als een ander dan trots verteld dat jij mega hard kan slaan,ja dan is het genoeg geweest.Mensen die onzeker zijn roepen altijd zelf het hardste dat ze zo veel verstand hebben van paarden.Dat geeft niet maar laat het dan ook zien.

whhhaaaaa..... jij bent echt erg, je bent zeker het stukje vergeten dat ik huilend met usar in mijn handen liep, met amanda ernaats (jaja, die was er bij dus die kan het bewijzen, jammer genoeg voor jouw) en naar je vader liep, kwam ik buiten tegen om te zeggen dat ik er mee stop, of weet je dat neit meer, ben zelfstandig weg gegeaan, ik was de eerste die zij dat ik er mee stopte, en 2 dagen later kwam jij, mischien is het beter als je er mee stopt. terwijl ik al 2 dagen niet meer was geweest. dus kom niet banketstaaf dat iemand zo reageerd omdat die is weg gestuurd, ja nu heb je me echt pissig gemaakt.

´Maar als ruiter en paard elkaar niet begrijpen dan moet je niet met sporen en een zweep gaan rijden.´

terwijl er in mijn samenvatting toch echt een tukje staat dat je hem met sporen en zweep heb gereden, en gebruikt omdat die niet meer loopt, maar weet je wat, reageer niet meer in dit topic, want je wilt tog alleen maar horen en zien wat je zelf wil, dus ja, stik lekker in je eigen leven

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:15

zo marleen. jij kan vuurspuwen zeg.. En heb ik ooit hier iets gezegd over dat ik trots ben dat Anja (tassie) hard zou kunnen slaan??? Verward Nee, wel dat ze weet hoe ze een paard op moet voeden en ja soms hoort daar gewoon een mega harde tik bij.

Heb je je ooit wel eens afgevraagd hoe dat in een kudde gaat. Nou dat zal ik je even vertellen. (van iemand anders gehoort namelijk)
Er werden ooit eens paarden die in de Veluwe uitgezet werden. Een jonge hengst probeerde een merrie te stelen. Wat doet de oudere hengst (niet na waarschuwing nog een keer 'foei' zeggen idg) Die bijt hem in zijn bilspier en rukt die er zo vanaf, paard was na een paar dagen dood.

En dan komen de Penny's als je met een zweepje komt : Ohhhh, dat is zielig. Phoe me r**t, in het wild zijn paarden veel erger tegen elkaar, zolang je maar wel straft als hij echt iets fout doet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:42

marleen_usar schreef:
Sporen gebruik je alleen als je een ervaren ruiter bent, als een paard jou niet begrijpt mag je hem niet slaan.Als jij naar links wil en je paard gaat naar rechts omdat jij de verkeerde hulpen geeft, dan sla je ook niet.

mijn indruk na een hoop verhalen is dat jouw paard verdraaide dominant is, en wat meer manieren en respect moet worden bijgebracht. En dat kan best een keer met zweep of spoor gebeuren. Ik heb bepaald niet de indruk dat hij het niet begrijpt, volgens mij begrijpt hij maar al te goed hoe het werkt, en dat kan ik hem niet kwalijk nemen.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:34

Er zijn zo van die mensen die denken alles te weten,constant topics openen met hulp gevraagd en geweldig klinkende titels om toch maar veel reacties te krijgen.Wel ik dank dat jij zo iemand bent,want raad opvolgen doe je niet je bent gewoon veels te eigenwijs!!!!
je weet op alles toch een beter antwoord,en zoals ik hier kan lezen weet je gewoon niets,HELEMAAL NIETS !!
Dat mag als roepend of met spot gelezen worden.
Je verdiend niet eens een paard,hoe kan je een paard begrijpen als je nog geen nederlands begrijpt of wil begrijpen.
Waarom vraag je hulp als je zelf te eigenwijs bent om ook maar enige hulp te aanvaarden,en als je die krijgt doe je nog eigenwijs ook.
Weet je tegen mensen zoals jij die paarden verk.ten moesten er wetten bestaan,om deze nobele dieren te beschermen.
En om jou dochter te beschermen die jij een bangerik noemt.Ik maak hiervan op uit dat je de gevaren niet kan inschatten van een gevaarlijk paard.
Eigenlijk zou dit topic aan de verzekerings makelaar voor ongevallen moeten voorgelegt worden,hij zal dan wel snappen dat er ook door zulke mensen jaarlijks ongevallen gemaakt worden,en niet alleen door ervaren mensen die door stom toeval iets voor krijgen.
Arm paardje ...
Heb medelijden met jou zulke baas die je niet begrijpt en doet alsof iedereen stom is en zei zelf de slimste is.
Ik ben zeker niet de beste amazone en noem me ook niet volleerd paardenmens maar na vele (door mensen als jou) verprutste paarden te hebben aangekocht herreden en als tweede kanser te hebben verkocht weet ik wel een beetje wat ik zeg.
Ik geef toe dat ik niet alees kan en weet,maar heb wel enkele sereuze ongevallen gehad door verpeste paarden weer op het pad te krijgen.
En dat doordat eigenwijze mensen als jij recht hebben op een paard.
Het kan zijn dat ik wat ver ga met mijn reactie,maar ken je de slogan van aids.
Open je ogen voor aids ze sluit!!
Wel Open je ogen voor je paard ze toeklopt!!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:37

Zoals ik begrijp, denk ik dat hij ergens last van heeft.
Laat hem eens door de DA controleren.. Scheve mond
Paard zal het niet voor nix doen, en heeft er wssl. een goede reden voor.
Al is het natuuriljk niet leuk.. Ach gut Succes he!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:41

Jouw paard is verschrikkelijk dominant, en omdat JIJ dat niet begrijpt en erop inspeelt, snapt hij de rangorde niet meer en krijg je dit soort taferelen.

Dit is niet het eerste topic van je waaruit deze problemen naar voren komen, dus als ik jou was zou ik kritisch naar jezelf kijken en eens een keer objectief zijn.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:32

Het paard snapt t idd gewoon niet. Als jij niet de baas bent neemt hij het over zodat er teminste iemand de leider is vor in "paniek" situaties.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:12

Okee, er wordt nu wel heel fel gereageerd op dit topic.. jullie kunnen we blijven schreeuwen dat ze dr paard moet verkopen maar dat blijft tog haar beslissing. ik vind het altijd zo jammer dat als je om advies vraagt er meteen verwijten komen en er soms zo l*llig gereageerd wordt... Wat er hier allemaal gezegt wordt klopt wel en het kan ook gezegt worden, maar dan wel beleefd, niet aanvallend en niet 100x zo krijgt ze het gevoel dat ze zich constand moet verdedigen en worden die discussies heter en heter

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:02

@Didoo, Ik snap jouw reactie wel dat het misschien allemaal wat subtieler gebracht kan worden, ik denk alleen dat veel mensen het eigenlijk een beetje zat zijn om advies te geven waar totaal niet op gereageerd wordt.
Tuurlijk niet al het advies is altijd goed, maar naar aanleiding van de vele topics die al door de ts over dit paard gestart zijn komt elke keer hetzelfde punt naar voren.
Ook niet iedereen vindt dat ze het paard maar moet verkopen. Alleen dat ze wat meer naar zichzelf en het paard zijn karakter moet kijken en als ze het paard echt graag wilt houden er iemand bij zoeken die haar hier echt bij kan helpen. En het dan niet zoeken in aardstralen, speelgedrag of dat het paard zichzelf bewust wil verwonden.
Hoewel de reacties inderdaad soms wat aggressiever zijn is dat ook omdat niemand hier op een berichtje zit te wachten van : paard slaat eigenaar/ berijder ziekenhuis in.

En aan ts als mensen die onzeker zijn zelf het hardste roepen dat ze zoveel verstand van paarden hebben wat ben jij dan.

g_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:40

marleen!!
in plaats van dat je het probleem bij je paard zoekt zou ik eerst maar s bij jezelf gaan kijken..(wat je zelf ook zegt) je zegt dat je verstand heb van paarden en dat je een jong veulen heb afgericht en opgevoed is ook onzin.. want als jy je paard had opgevoed had hij nu respect voor je gehad en niet over je heen gelopen. wat ik al helemaal erg vind is dat JIJ je dochter uitmaakt voor angsthaas!! dat doet een moeder toch niet?? of ligt dat aan mij.. zo te horen heb je allerlei exuses om te zeggen dat usar vervelend is.. waarom zou hij raar worden van slobber?? elk ander paard krijgt dat toch ook?? ik geloof nooit dat er veel kwaad in jou paard zit maar wat er ontbreekt is discipline. als jij niet concequent genoeg ben en hem niet de juiste aanwijzingen geeft weet hij ook neit meer wat hij meot doen en gaat hij rare dingen doen! hij weet neit waar hij aan toe is met zo'n baasje.
hopen dat je is een keer je ogen opend!!! want ik hem egt MEDELIJDEN met jou paard!

kroesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:57

Hallo,

Ik wilde me even met alle discussies bemoeien. Usar had inderdaad last van teveel eiwitten. Hij had eiwit bulten en werdt zo gek als een deur. Ik kan me herinneren dat hij Slobber, Meusli en Kuilgras kreeg. Ik meusli zit veel eiwitten en granen in Kuil zit veel eiwitten. En ja daar kunnen ze gek van worden. Heb ik vaker mee gemaakt.

En ja, Usar is dominant, maar daar begint verandering in te komen. Met een consequente hand. En dat wil niet zeggen meppen zoals hier wel wordt gepresenteerd. Je moet een paard zo behandelen zoals jezelf behandeld wil worden!!!! Geloof me woorden zeggen genoeg bij hem. En AF en TOE een tikkie.
En ja, naar mijns inziens ook van verhalen van anderen op de vereniging, heeft de oude verzorgster een paar steken laten vallen. Als je een goede verzorster ben zie je of een paard ziek is en ga je daar niet meer op rijden en hem aardig meppen. En je doet er ook geen elastiek om heen. Deze was zo kort dat doe je nog niet eens om een ponny. (Usar is een paard).
Een paard die steigerd, bokt of ineens ander gedrag vertoont heeft wat!!! Een jong paard die niet vooruit te branden is.... ga ermee naar de veearts deze is ziek!!
En ja een zweep, sporen en andere hulpmiddelen moet je verdienen!! Als je daar niet mee om kan gaan verziek je heel je paard. Je begint met een klein spoortje en als je er niet goed mee om gaat wordt dat sporen met wielen. Boos!

Usar is in omgang erg veranderd dat komt mede door een nieuwe bijrijder die hem ook met respect behandeld (ben ik niet, ik verzorg hem alleen maar en rijd niet (ivm zwangerschap)). Usar is een paard dat graag voor je loopt en iets wil leren. Hij was sorry Marleen niet opgevoed. Nu begint er verandering in te komen we zijn er nog niet, want zoals jullie wel weten duurt het opvoeden van een jong paard jaren. Hij heeft mij nog nooit aangevallen en ik kan alles met hem doen. Alleen het is en blijft een jong paard.

Ik wilde alleen nog even zeggen als je iets te melden heb over een probleem, verdiep je dan iets meer in de kwaal.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:21

zegt iemand die vast gestuurd is door topic starter.
Omdat ze zelf niet meer weet wat antwoorden.
Je eerste reactie op bokt en je tikt half bokt op de vingers.
Netjes van je!!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:26

Inderdaad, en ondertussen zit TS wel op een ander topic tips te geven over hoe je je paard moet opvoeden. Hoezo een bord voor je kop!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:29

kroesje schreef:
Hallo,

Ik wilde me even met alle discussies bemoeien. Usar had inderdaad last van teveel eiwitten. Hij had eiwit bulten en werdt zo gek als een deur. Ik kan me herinneren dat hij Slobber, Meusli en Kuilgras kreeg. Ik meusli zit veel eiwitten en granen in Kuil zit veel eiwitten. En ja daar kunnen ze gek van worden. Heb ik vaker mee gemaakt.

En ja, Usar is dominant, maar daar begint verandering in te komen. Met een consequente hand. En dat wil niet zeggen meppen zoals hier wel wordt gepresenteerd. Je moet een paard zo behandelen zoals jezelf behandeld wil worden!!!! Geloof me woorden zeggen genoeg bij hem. En AF en TOE een tikkie.
En ja, naar mijns inziens ook van verhalen van anderen op de vereniging, heeft de oude verzorgster een paar steken laten vallen. Als je een goede verzorster ben zie je of een paard ziek is en ga je daar niet meer op rijden en hem aardig meppen. En je doet er ook geen elastiek om heen. Deze was zo kort dat doe je nog niet eens om een ponny. (Usar is een paard).
Een paard die steigerd, bokt of ineens ander gedrag vertoont heeft wat!!! Een jong paard die niet vooruit te branden is.... ga ermee naar de veearts deze is ziek!!
En ja een zweep, sporen en andere hulpmiddelen moet je verdienen!! Als je daar niet mee om kan gaan verziek je heel je paard. Je begint met een klein spoortje en als je er niet goed mee om gaat wordt dat sporen met wielen. Boos!

Usar is in omgang erg veranderd dat komt mede door een nieuwe bijrijder die hem ook met respect behandeld (ben ik niet, ik verzorg hem alleen maar en rijd niet (ivm zwangerschap)). Usar is een paard dat graag voor je loopt en iets wil leren. Hij was sorry Marleen niet opgevoed. Nu begint er verandering in te komen we zijn er nog niet, want zoals jullie wel weten duurt het opvoeden van een jong paard jaren. Hij heeft mij nog nooit aangevallen en ik kan alles met hem doen. Alleen het is en blijft een jong paard.

Ik wilde alleen nog even zeggen als je iets te melden heb over een probleem, verdiep je dan iets meer in de kwaal.

Ook welkom op Bokt Clown

Als ik jou was zou ik dan even in de berichten van Marleen gaan spitten en het aantal topics gaan lezen dat ze over Usar heeft geopend. Dan lees je zelf ook wel dat het dier verre van consequent behandeld wordt/werd. Daarnaast noemt ze haar eigen dochter een angsthaas omdat deze niet op een steigerend paard wil stappen? Bovendien heeft er niemand hier gezegd dat het dier maar eens flink geslagen moet worden, maar dat het consequent moet worden opgevoed, en daar heeft Marleen klaarblijkelijk geen kaas van gegeten.

Ik zou zeggen: Lees voortaan dus eerst de rest eens goed door voordat je je gal hier over de reacties uitspuwt. Er is al zovaak geprobeerd Marleen te helpen maar ze doet er niets mee.

Bovendien zit TS nu in een ander topic mensen te vertellen hoe ze hun paard moeten opvoeden Gestoord

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:30

kroesje schreef:
Nu begint er verandering in te komen we zijn er nog niet, want zoals jullie wel weten duurt het opvoeden van een jong paard jaren.

Jaren Verward Binnen 2 dagen weten ze heel goed waar ze zich aan te houden hebben, anders doe je iets grondig verkeerd.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:34

marleen_usar schreef:
Als mijn paard omhoog gaat dan krijgt hij klappen ook als ik misschien niet de juiste hulp geef op dat moment. Waarom? Omdat het gevaarlijk is als ze omhoog gaan en ze moeten leren dat het gewoon nooit mag.

Je hebt helemaal gelijk Lielle. Na een dag of twee weten de meeste heel goed waar ze aan toe zijn en als dat niet zo is dan worden ze te soft aangepakt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:42

Beter 1 keer een goede klap en het paard terug op zijn plek wijzen dan 100 keer foei zeggen en een enkeltje ziekenhuis

kimpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:53

Hallo,
Ik heb dat stuk van Tassie eens gelezen.
en natuurlijk dit tropic gevolgt
Mijn mening is dat het gewoon een jong paard is wat vanalles uit probeerd en het lukt hem steeds ook nog om onder het werk uit te komen.
Sorry maar het stomste vindt ik nog (druk ik het nog zachtjes uit) dat als hij maar stijgert dat je hem op stal zet en hem nog eten geeft ook nog.
Hoe goed kun je hem zijn zin geven?!?!?!?!?

Sorry dat ik het zeg maar koop een oud paard wat alles kent en begin niet met een jong paard!
Je hebt gewoon een slim jong paard hebt die dominant is waar je niet mee om kunt gaan.
Ik weet niet hoelang je al met paarden bezig bent maar naar mijn mening en idee als ik het stuk van Tassie leest is:
Zul je als best een tijd met paarden bezig zijn en je denkt te weten hoe het in theorie moet maar in de practijk bak je er helemaal niks van.

En dat je je dochtertje hierin ook betrekt snap ik niks van.
Ze is al wat bang en dan moet je haar voor al op een jong paard zetten wat stijgerd.!

Maar we kunnen hier allemaal praten als brugman maar luisteren zul je toch nooit!
groetjes kim

Goed bezig als eigenaar van een jong paard en als moeder.
Ga er eerst mee naar de veearts laat hem helemaal nakijken. En is er niks.
En dan begin eerst met jezelf voordat je met je paard gaat werken!
en vooral niet meteen met hulp middelen beginnen en slaan enz.
Kijk naar je paard en probeer hem te begrijpen, kom je veel verder mee
Laatst bijgewerkt door kimpy op 09-03-07 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:58

Nou, ik werd wel nieuwsgierig na al die tips van de ts. In dit topic wordt dat wel duidelijk.
Dit bedoelde ik nu met
Citaat:
Beter gelijk z'n plaats weten, dan een strijd om dominantie (wat je hier op bokt regelmatig leest, alleen weten ze het zelf niet Lips are sealed )

Het niet verstaan van de (lichaams)taal van het paard = in dit geval wel duidelijk.
jammer dat de ts het niet wil inzien. Erg jammer voor het paard. Die kán zich echt niet prettig voelen in deze situatie.

Straks krijgt de ts het door dat ze het niet kan oplossen en is het te laat. Het paard is "onhandelbaar" en niemand wil 'm hebben. Waarom zet je 'm NU niet gewoon op een stal waar ze 'm correct verder voor je rijden?
Ja, dat kost geld, maar een paard waar je niks aan heb en steeds moeilijker wordt kost ook geld.
Weet wanneer je moet stoppen!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:15

savath schreef:
zegt iemand die vast gestuurd is door topic starter.
Omdat ze zelf niet meer weet wat antwoorden.
Je eerste reactie op bokt en je tikt half bokt op de vingers.
Netjes van je!!

Misschien een schaduwaccount????

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:23

Misschien ook handig om de Amazone van deze maand te lezen. Ik heb hier ook ardig wat gepost al en ik zit ook met een dominatiestrijd (gelukkig niet zo erg als de Ts) dat komt omdat de merrie een leider in de weide is. Ik heb al veel geprobeert om het tegen te gaan en toevallig las ik gisteren een artikel over lichaamsassen. Dus dat ga ik uitproberen en kijken of het resultaat dat in de amazone staat ik ook kan krijgen. Dus eerste de kleine dingen zoals wegkijken en weer terug kijken. Merk ik dat het helpt dan ga ik me er veel verer in verdiepen.

Marleen weer een tip van me: Wees net zo slim als ik en PROBEER dingen uit. Werkt het kleine niet dan weet je dat je aan het grote niet moet beginnen.

En dat van Tassie is trouwens verandert. Ze heeft idd wat steken laten vallen, maar in die periode had ze het erg moeilijk en dan nog zo'n vervelend paard helpt ook niet (ze kan soms nogal gauw op haar tenen getrapt zijn), maar na die periode en een ander vp gaat het veel beter. Kijk naar hoe ze Nusca van wsundayl behandelt. Netjes maar consequent. Ook dit is een jong paard maar heeft echt een heel ander karakter. Ook zij probeert uit maar bij lange na niet zo gemeen als Usar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 13:48

Dit topic gaat maar door terwijl ik het niet meer lees,ik zou zeggen veel plezier er mee en misschien kan Anja er nog iets van leren?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:20

Is het opgelost dan?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 16:22

Beetje jammer dat je er zo over denkt terwijl mensen hier je goede adviezen hebben gegeven