Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
klomp schreef:liesje23 schreef:Hebben jullie het paard als een na laten kijken. Wellicht heeft het dier wel ergens last van.
Het zou ook zadeldwang kunnen zijn, maar meestal zijn ze dan erg nerveus.
Ik zou het toch eerst medisch laten uitsluiten dat er niets met het dier aan de hand is, voordat je het op een andere manier gaat proberen.
hierin ga ik helemaal mee!!
russel schreef:Hebben jullie je ook al afgevraagd waarom ze dit doet? Kan toch niet een normaal gedrag zijn? Misschien heeft het dier ongemak. Liggen lijkt mij niet iets wat een paard doet om lekker vervelend te zijn. Gezien het feit dat het vluchtdieren zijn, is liggen een kwetsbare houding en doen ze om zich over te geven of om te rusten, maar dan wel in veilige omgeving met voldoende beschermd gevoel.
Ik zou eerst maar eens gaan kijken waarom dit dier het doet. Geen enkel dier laat zich afrossen, als het daar al niet meer op reageert heeft het toch al te veel klappen gehad.
Als blijkt dat er ruiters zijn waar hij het niet bij doet, misschien eens kijken hoe die het dier berijden? Ik zou het dier eens uitgebreid laten onderzoeken in een kliniek maar dat moet je voor een manegepony wel over hebben, mijn ervaring is dat ze niet veel mogen kosten.
Maar goed dit is mijn mening, lijkt een beetje een pennytopic aan het worden. De meest fantastische oplossingen worden aangedragen tot stroom toedienen toe. Het beestje zal idd spoedig weer plezier in het werk gaan krijgen, ongeacht zijn eventuele mogelijke mankement dat hem steeds weer doet gaan liggen.