Hellupp!!! Paard gaat liggen onder het rijden!!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Re: Hellupp!!! Paard gaat liggen onder het rijden!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:08

Donna was super gehoorzaam! dus er is gewoon iets fout! laat haar anders met foto's keuren! ik weet zo zeker dat het haar rug is! Of het is gewoon weg HEIMWEE!

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:36

Als je het paardje gezadeld en aangesingeld hebt, wat zie je dan vlak achter de elleboog aan beide zijden van het paard bij het borstbeen waar de singel loopt. Zie je daar een huidplooi ?

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:18

klomp schreef:
liesje23 schreef:
Hebben jullie het paard als een na laten kijken. Wellicht heeft het dier wel ergens last van.
Het zou ook zadeldwang kunnen zijn, maar meestal zijn ze dan erg nerveus.
Ik zou het toch eerst medisch laten uitsluiten dat er niets met het dier aan de hand is, voordat je het op een andere manier gaat proberen.

hierin ga ik helemaal mee!!

Ik ga hier ook in mee !

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:23

Je moet het voor wezen (idd dat is niet makkelijk), en dat kan een beginner nog niet aanvoelen......
Ik zou haar in de gevorderen lessen gebruiken en heel goed in de gaten houden.

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:27

Ik heb niet alles gelezen?
Maar is het gelukt?

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:33

wat zielig, heimwee!
Ik hoop dat het goed komt ,mijn paard is ook erg eenkennig.
Dus ik weet hoe een paard aan je kan hangen.....

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:19

Alles is nagekeken, zoals al eerder is vermeld. En natuurlijk rijden er geen beginners op. Het gaat zelfs al 1,5 week goed!

Kaarim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:56

mss als MissDonna een keer komt, dat een idee!?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:25

ik wil zker weer een keer komen! alleen mijn vriend heeft in oktober pas zijn rijbewijs terug. dus tegen die tijd kan het pas. Of het moet met openbaar vervoer te regelen zijn?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:59

denk dat de pony het helemaal gehad heeft met al dat slaan en er geen lol meer in heeft, zou haar eens lekker longeren zonder zadel, vooral niks van haar vragen op het moment dat ze gaat liggen zadel erop en wel wat van haar vragen. Dan draai je de situatie om en gaat ze er weer lol in krijgen braaf te zijn. Want werken is de enige straf die je haar blijkbaar kunt geven. Ze moet leren dat ze bij ongehoorzaamheid meer moet werken dan dat ze gewoon braaf is.

lore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:00

Mijn haf deed dit op 4 jaar ook. De eerste keer was ik te verbouwereerd om iets te doen, de tweede en derde keer te laat en van dan af heb ik de truc gevonden. Gewoon eraf springen er voor gaan staan en pandoering van haar leven gegeven. Dit 2 keer zelf moeten toepassen en nog één keer er naast als iemand anders er op zat. Bij haar is het gewoon koppigheid en eenkennigheid. Ze is zo koppig als de nacht en blijft na al die jaren nog steeds grenzen aftasten; En idd ze is supersnel, draf pong (zonder te vertragen of wat dan ook). Nu mag ze wel steeds voor en na het rijden een lekkere rollebol doen (en dat weet ze, maar tijdens het werk denk ze er niet meer aan om dit te proberen). Ik ben helemaal niet voor slaan, maar deze levensgevaarlijke toeren moet je er gewoon zo snel mogelijk uitkrijgen. haffies kennede geloof in niet in pijn of heimwee maar vooral in sluwheid en trachten vanonder het werk uit te komen. Je mag mij altijd PB en.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:57

Ik vind het lief dat je wilt komen, maar waarschijnlijk gaat ze bij jou niet eens liggen. Het gaat op het moment heel goed, maar ik weet niet voor hoelang. Maar laten we van het positieve uitgaan!!
De manier van Mystery spreekt mij niet echt aan, omdat je de pony dan leert dat rijden een straf is. Maar wel onwijs bedankt voor het meedenken. En dat geldt natuurlijk voor jullie allemaal!

AsKaBaNMaNoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:06

je paard bezig houden met veel oefeningen en wendingen zodat hij de kans niet krijgt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:14

Iemand had het over stroom gebruiken, er zijn van die vliegenmeppers(rackets) op stroom.Misschien dat 1 keer aanraken al genoeg is is zeg maar wat hoor,maar telkens als ze dan dat racket ziet zal ze blijven lopen.Je rijd dus niet met een zweep maar met eren racket, steeds gaan rollen is wel gevaarlijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:26

Huilen das niet leuk Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:02

Zulke tips mag ik toch hopen dat die niet serieus bedoeld zijn?

bonne_bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:05

onze pony deed dat ook. we hebben het afgeleerd door een goede mep geven als hij gaat liggen. hij is niet zielig!!!!!!!!!!! ze hard je kan meppen. elke keer als ze het probeerd. ze heeft die van ons het afgeleerd.

bonne bon

p.s succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:21

Hebben jullie je ook al afgevraagd waarom ze dit doet? Kan toch niet een normaal gedrag zijn? Misschien heeft het dier ongemak. Liggen lijkt mij niet iets wat een paard doet om lekker vervelend te zijn. Gezien het feit dat het vluchtdieren zijn, is liggen een kwetsbare houding en doen ze om zich over te geven of om te rusten, maar dan wel in veilige omgeving met voldoende beschermd gevoel.

Ik zou eerst maar eens gaan kijken waarom dit dier het doet. Geen enkel dier laat zich afrossen, als het daar al niet meer op reageert heeft het toch al te veel klappen gehad.

Als blijkt dat er ruiters zijn waar hij het niet bij doet, misschien eens kijken hoe die het dier berijden? Ik zou het dier eens uitgebreid laten onderzoeken in een kliniek maar dat moet je voor een manegepony wel over hebben, mijn ervaring is dat ze niet veel mogen kosten.

Maar goed dit is mijn mening, lijkt een beetje een pennytopic aan het worden. De meest fantastische oplossingen worden aangedragen tot stroom toedienen toe. Het beestje zal idd spoedig weer plezier in het werk gaan krijgen, ongeacht zijn eventuele mogelijke mankement dat hem steeds weer doet gaan liggen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:00

russel schreef:
Hebben jullie je ook al afgevraagd waarom ze dit doet? Kan toch niet een normaal gedrag zijn? Misschien heeft het dier ongemak. Liggen lijkt mij niet iets wat een paard doet om lekker vervelend te zijn. Gezien het feit dat het vluchtdieren zijn, is liggen een kwetsbare houding en doen ze om zich over te geven of om te rusten, maar dan wel in veilige omgeving met voldoende beschermd gevoel.

Ik zou eerst maar eens gaan kijken waarom dit dier het doet. Geen enkel dier laat zich afrossen, als het daar al niet meer op reageert heeft het toch al te veel klappen gehad.

Als blijkt dat er ruiters zijn waar hij het niet bij doet, misschien eens kijken hoe die het dier berijden? Ik zou het dier eens uitgebreid laten onderzoeken in een kliniek maar dat moet je voor een manegepony wel over hebben, mijn ervaring is dat ze niet veel mogen kosten.

Maar goed dit is mijn mening, lijkt een beetje een pennytopic aan het worden. De meest fantastische oplossingen worden aangedragen tot stroom toedienen toe. Het beestje zal idd spoedig weer plezier in het werk gaan krijgen, ongeacht zijn eventuele mogelijke mankement dat hem steeds weer doet gaan liggen.

Ik ben het met je eens dat sommige oplosingen hebben die veel te ver gaan en die ga ik ook niet serieus nemen.
Maar natuurlijk hebben we ons afgevraagd waarom ze het doet en natuurlijk is er na gekeken of er een medische oorzaak is.

Wat we weten van Donna is dat ze een behoorlijke droogkloot is. Ze schrikt echt helemaal nergens van en ook nooit. Ze is van zichzelf heel rustig en wat op zich zelf. Ze geeft niet zoveel om andere paarden, maar doet ook niet rot. Mensen vindt ze best, niet heel leuk, maar ook niet vervelend. Op stal is ze braaf, maar af en toe wat onopgevoed. Dat gaat steeds beter.
Met rijden verder braaf. Niet snel en niet langzaam. Ze bokt of stijgert niet. Soms een klein sprintje en het liggen dan. Al moet ik zeggen dat ze het een tijdje niet gedaan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:48

Zoals je het beschrijft lijkt het een kontaktgestoord paard. Ze geeft niet om andere paarden, mensen vind ze oke, niet vervelend, maar ook niet mensgericht. Rustig. Misschien wel in zich zelf gekeerd? Koudbloeden zijn natuurlijk geen heetzeikerds en dat rustige is ook de aard van het ras. Lijkt alsof het paard afgestompt is, geen kontakt met zijn omgeving maakt en het rijden ook niet als plezierig ervaart. Ik denk niet een probleem dat je zo maar even oplost.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:41

Nee dat denk ik ook niet. Maar op het moment gaat het wel heel goed en dat prijzen we ook echt de hemel in, zodat ze dat positief ervaart.
Ze staat verder in een groep buiten en dat gaat goed, maar het lijkt haar verder niet zoveel uit te maken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:46

Mijn pony ging zich steeds rollen als ik er op zat. en dan keihard wegkrossen natuurlijk. uiteindelijk had ik precies in de gaten wanneer dat hij dat wou doen dus goed drijven. zodat die doorstapt en de kans niet krijgt om te gaan rollen in jou geval dus liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:13

Je kent waarschijnlijk de achtergronden van het paardje niet? Hij hoeft maar ergens een jaar gestaan te hebben en behoorlijk vreemd behandeld te zijn geweest, heb je toch gedrag dat daar aan linkt, maar niet duidelijk is.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:10

We weten helaas niet alles. Maar op zich heb ik hier op bokt wel wat contact gehad en het vorige, vorige baasje is nog een keer langs geweest. Maar je weet idd niet wat er allemaal gebeurt is en dat maakt het wel moeilijk.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:59

Wat een probleem Haha!
Sorry ik moet er wel om grinniken, zo'n slimme haf.

Als ik alle tips achter elkaar zet moeten jullie dus;
een opblaaskrokodil kopen en daarmee op haar afstormen
een electrische stroomstoot halsband bij haar omdoen
(zie ruiter in badpak vanwege de emmer water die er ook overheen moet al met de haren recht omhoog Haha! )
haar meppen met electrische vliegenmepper zodat de rook van haar kont afkomt.. bzzzzz
haar helemaal lens slaan desnoods met bullepees enzv. Huilen

Fijn te horen dat het nu iets beter gaat hopelijk blijft het zo.

Het is dus een slim haffie en ze trekt zich niet veel aan van alle klappen enzv.
Toch moet ze het liggen gaan associeren met onprettige dingen het enige bruikbare
-in mijn ogen - wat ik hier gezien heb: ik zou haar een tijdje op de grond houden,stort je erop Tong uitsteken
ga maar op haar hoofd zitten en hou haar plat, dat gaat mevroi ongetwijfeld minder bevallen.
en natuurlijk veel belonen als t goed gaat.