sterk paard niet te houden wie weet raad??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:28

Dan ga ik me toch ernstig afvragen welke zadelmaker jou dit heeft wijsgemaakt Ik zou iig geen genoegen nemen met zo'n zadel, en als de bliksem een betere zoeken

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:02

sandra1986 schreef:

verder wil ik zeggen dat ik met branka16 heb gesproken op msn en dat ze helemaal niet bedoelde dat dit paard er altijd vandoor gaat. ze gaat alleen AFENTOE er vandoor.

dat doet mijn ponny ook weleens.
wil NIET zeggen dat mijn ponny niet goed is ingereden of wat dan ook. ze heeft alleen veel pit (heel veel)

Het verandert wel vaak he? Branka16 zegt een paar posts onder jou nog dat als ze in de wei reed ze niet te houden was. Wat is het nu dan?

enne ik laat mijn ponny ook zo vaak bokken hoor. niks mis mee. moet zij weten kost haar energie niet mij en dan ga ik er ook geen energie in steken

Waarom is er niks mis mee als je pony bokt onder het zadel? Ik zou het zelf ontzettend vervelend vinden als mijn paard bokt onder het zadel, en steek er dan ook alle energie die ik heb in, om hem dat af te leren. Ben benieuwd waarom jij dat niet doet, en het geen probleem vind. Zeg je dat ook tegen de jury op een wedstrijd?

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:28

ik rijd geen wedstrijd en misschien heb ik het verkeerd vermeld. mijn ponny bokt alleen buiten soms en na het rijden als ze f met losse teugels mag rennen dan geeft ze welleens een bok verder niet

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:41

Dat klinkt inderdaad anders als 'ik laat mijn pony zovaak bokken'.

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:04

ja dat is waar. onder de dressuur mag ze dat ook niet.
heeeeel soms doet ze het als protest maar dan moet ik altijd zo hard lachen dat ik te laat ben om te straffen maar dat is eens in de zoveeel maanden

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:52

Grappig die paarden die zich steeds aanpassen/veranderen qua gedrag

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:53

wel grappig hoor al die reacties heb je er nog iets aan gehad?????

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:40

Ann schreef:
Grappig die paarden die zich steeds aanpassen/veranderen qua gedrag

dat is vast heel handig!

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 10:23

Ik laat mijn paard ook af en toe bokken niet altijd, en ik rijd ook geen wedstrijden.
Ik vind dat als er een bok vast zit dat je die soms beter kunt laten gaan en daarna verder rijden dan heeft ze haar aandacht er weer bij.(bij mijn paard tenmindste)

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 14:35

precies vind ik ook,
zolang ik er geen gratis vliegreisje aan overhoud steigeren mag ze echt niet. maar dat doet ze ook niet meer dussss

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 16:31

Een paard dat weidegang heeft, heeft naar mijn mening een heleboel vrije tijd te besteden waarin hij zoveel kan bokken als hij wil. Waarom zou ik dan dat uurtje dat ik per dag rij dat toestaan..

Zodra een paard gaat bokken met een ruiter erop is dat veelal verzet en niet zomaar de benen strekken en/ of zijn eigen lijf los maken. Daarvoor is het niet nodig, want daar ben je juist al mee bezig tijdens het rijden. Zijn lijf los maken..

De ene keer wel bokken toestaan en de andere keer niet.. Erg consequent is dat niet hé?! Hoe leer je kinderen stiekem uit de snoeppot eten af als je eens in de zoveel tijd staat toe te kijken en het toch toelaat?

Ik denk niet dat een paard snel het verschil snapt tussen bokken hoog en bokken laag.. Maar misschien dat jullie contractueel met jullie paard hebben afgesproken dat alles mag zodra je er maar niet afvalt..

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 13:21

Mijn paard bokt héél af en toe en dan laat ik haar even gaan, daar is toch niks mis mee?
(En trouwens het ik toch niet jouw paard waar ik de bokken van laat gaan?)
Dus ik denk kijk naar je eigen paard en rijden en laat ons onse eigen gang gaan...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 13:41

branka16 schreef:
Mijn paard bokt héél af en toe en dan laat ik haar even gaan, daar is toch niks mis mee?
Dus ik denk kijk naar je eigen paard en rijden en laat ons onse eigen gang gaan...

Dan had je ook dit topic niet moeten posten

Een paard dat normaal gesproken overdag op het land komt of op een andere manier zijn energie kwijt kan die zou in het uurtje dat hij aan het werk moet naar jou moeten luisteren. Wat als je het paard zijn gang laat gaan en jij klettert eraf? Dan is het ineen keer wel het paard zijn schuld?

Bovendien kan het al snel een gewoonte worden en kan het paard het ook bij anderen gaan doen. Bovendien is het ook een vorm van verzet, misschien tegen een slecht passend zadel?

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 14:10

@branka16

Je kunt beter naar de oorzaak van dat bokken zoeken i.p.v. het laconiek toe te staan. Het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat ze last heeft van bv. het slecht passende zadel en daardoor bokt..

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:34

branka16 schreef:

Als jij er geen problemen mee hebt dat jouw paard zijn eigen dingen doet in dat uurtje dat jij rijdt, dan is het natuurlijk ook niet zo gek dat je een topic moet openen over de problemen die je met je paard hebt. Ik snap alleen het nut van het openen van een topic niet, als je er toch niks mee wilt doen

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 13:27

Ik heb haar jaren met een ander zadel gereden en toen bokte ze ook heel af en toe en dat is alleen maar minder geworden.
Ik heb dus een ander zadel gekocht omdat het andere niet meer paste. Nu bokt ze mischien 1 of 2 x per jaar en dat zijn vreugde bokjes dat mag toch wel? Maar jah als jullie denken dat ik niks met de kritiek doe waarom zou je dan nog door gaan met vragen en beledigen enz. als ik er toch niks op doe???
Mijn voorstel laat dit topic rusten en reageer niet meer.

Reageer dus dan ook niet meer..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 13:59

Dan had je ook geen topic moeten plaatsen. Je kan nou eenmaal niet verwachten dat je alleen maar leuke reacties krijgt, zeker niet als het eigenlijk wel duidelijk is wat het probleem nou is

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 14:05

branka16 schreef:
Ik heb haar jaren met een ander zadel gereden en toen bokte ze ook heel af en toe en dat is alleen maar minder geworden.
Ik heb dus een ander zadel gekocht omdat het andere niet meer paste. Nu bokt ze mischien 1 of 2 x per jaar en dat zijn vreugde bokjes dat mag toch wel? Maar jah als jullie denken dat ik niks met de kritiek doe waarom zou je dan nog door gaan met vragen en beledigen enz. als ik er toch niks op doe???
Mijn voorstel laat dit topic rusten en reageer niet meer.

Reageer dus dan ook niet meer..

Volgens mij is niemand er op uit om je te beledigen, maar als je maar één soort reacties krijgt, is het misschien wel slim om niet alleen maar argumenten te bedenken om er niks mee te hoeven doen, maar daar mee aan de slag te gaan.

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 17:13

en dan nog wat: je verhaal verandert wel erg vaak! als het echt zoveel beter gaat, laat ons die tips van dat andere forum dan eens lezen? er zijn vast meer mensen met een sterk paard dat niet te houden is, die kunnen best wat aan dit topic hebben. en ook aan die tips.

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 13:46

Ik weet helaas de rul niet meer ik ben er via via gekomen door google en dan sterk paard in typen dus kijken jullie daar dan ook maar.
Ik hoop dat jullie het ook vinden.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:04

Grappig, heb ik gedaan. Met "sterk paard" alleen kom ik geen forums tegen die rijtechnische oplossingen geven.

En bij "sterk paard + forum" kom ik op dit topic uit De meeste andere links geven alleen wat algemene info weer.

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:29

idd ik heb het ook geprobeerd! kreeg precies hetzelfde. maar je hebt de tips zelf gebruikt ja, dan weet je het toch nog wel?

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 22:40

ja en die heb ik hier al lang neergezet d8 ik

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 10:44

nee hoor, ik kan het tenminste niet vinden!

Samie999

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 10:50

Over het bokken.
Met het inrijden van mijn paard, bokte ze heel veel. DIt heeft heel lang geduurt. Dit was trouwens verzet. Van mijn instructeurs moest ik maar eens het gevecht aan gaan. Dit heb ik gedaan, als Rosah bokte, gaf ik een tik, waarop ze bokte, en ik weer een tik gaf. Zo kon het heel lang doorgaan, en ze gaf ook niet snel op.
Zelf vond ik zo het rijden niet meer leuk, en ben ik, als zei wilde bokken gewoon naar voren gaan rijden, daardoor heeft ze nu het bokken afgeleerd.

Als je paard sterk is, dan zou ik personelijk mijn paard eerst longeren voor het rijden, en dat ook weer afbouwen. En veel voltes rijden!