hoe iets ronder krijgen in hals? (foto)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:04

Astragirl schreef:
russel, erg bedankt voor de tips, ben blij dat er nog zo'n paarden zijn die geen vanzelfsprekende bouw hebben en toch erdoor komen zoals je zegt. Ik ga dat laag rijden zeker proberen, nu zondag, proberen te vragen aan mijn vriend of hij fotos wil maken.
Het gaat er idd allemaal o die bovenlijn sterker te maken.
Neus naar binnen houde, bedoel je dan diep houden of binnenstelling?

Diep houden geen binnenstelling. Gewoon eigenlijk is het met de neus tussen de knieen maar dat heb je niet zomaar voor mekaar arm ding, maar dus die richting uit, laat hem maar gewoon zo laag en diep mogelijk lopen, zodat zijn bovenlijn ontspant en langgerekt wordt. Teugels niet strakhouden, hij moet helemaal laag gaan, maar zorg dat de neus niet naar voren gestoken wordt want dan kan hij zijn rug wegdrukken.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 12:07

Anoniem

Re: hoe iets ronder krijgen in hals? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:15

Yep. Maar hij kan nog ronder en dat gaat dan vanzelf. Als je op een volte bent aan het galopperen en je probeert hem rond in te stellen, dan lager dan je gewent bent, dus niet een dressuurhouding en je gaat dan uit het zadel en je doet je handen naar beneden, gaat hij meteen met zijn neus naar de grond en dan de neus naar binnen houden en door galopperen, dan blijft hij rond en dan weer oppakken en weer naar beneden en weer oppakken. Als je hem naar beneden laat komen, kan hij even ontspannen en is ook meteen een beloning en dan als je gaat zitten, rustig gaan zitten en hem weer wat oppakt kom je iets verder in je training. Ik vind dat een eerlijke manier van trainen, je houdt hem aan het werk maar je geeft hem even de mogelijkheid om zijn spieren op te rekken/ te ontspannen. Je zult zien dat hij dan steeds makkelijker zich rond gaat maken en steeds mooier gaat lopen. Onze paarden hebben tijd nodig en het zijn geen Z paarden, dus verwacht niet te veel in een keer, maar hij heeft een leuke draf vind ik, dus hij kan nog heel veel meer, maar wel met sterke spieren en beleid.

Ik hoop dat ik het goed uitleg, want ik ben ook maar een basisruitertje en doe dit weer onder begeleiding, heb het niet zelf uitgevonden.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:17

Prima uitleg russel

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 12:28

Ja, goede uitleg hoor, nog eens bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:29

Succes

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:12

Astragirl schreef:
Even voor de duidelijkheid: Astra hangt niet op deze momenten, alleen buigt ze niet genoeg af, omdat ik niet duidelijk geneog ben in mijn hulpen en ze erboven kruipt. Waardoor de aanleuning vanzelf wat minder soepel wordt. Maar het is echt niet dat ze hangt. Als ik ze lang en laag laat lopen, heb ik bijna niets in mijn handen.
Dat ietsje doorvragen is nu duidelijk voor me, eerst zorgen voor een elektrisch achterbeen en een ontspannen houding en dan ietsje doorvragen.

hier heb ik nog wel mijn vragen bij, want als het paard laag loopt moet je wel deglijk contact hebben (of ik begrijp je verkeerd?) ik heb altijd geleerd dat een paard eerst zwaar moet worden om vervolgens weer licht te kunnen worden (wanneer je weer naar oprichting werkt wordt hij lichter in de hand als het goed is).

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 13:38

Ja, klomp , is wat verkeerd uitgedrukt van me. Ik bedoelde ermee dat ze dan wel mooi nageeft enzo, dat ik geen constante druk naar boven heb in mijn handen, maar ik heb wel degelijk contact dan

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:44

Astragirl schreef:
Ja, klomp , is wat verkeerd uitgedrukt van me. Ik bedoelde ermee dat ze dan wel mooi nageeft enzo, dat ik geen constante druk naar boven heb in mijn handen, maar ik heb wel degelijk contact dan

ok, tja ik dacht dat vraag ik toch nog even na

gaat het inmiddels al wat beter...of heb je nog niet kunnen oefenen??

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 13:49

Nee, heb nu examens nog tot volgende week, maar ik zal proberen mijn vriend te overtuigen zondag een uurtje te mogen rijden

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:24

Astragirl schreef:
Een draver buigt minder af van nature dan jullie dressuurpaardjes of friezen, ik nodig iedereen eens uit...
Het is echt niet simpel hoor en ik wil er tenminste iets aan doen.
Wordt je depressief van...;

Ja?
Die van mij loopt juist zoo makkelijk
Ik hoef het zowat al te denken en die loopt
Heeft ze altijd al gedaan

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 17:39

In welke houding, laag of opgericht? en heb je daar een foto van?

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:41

Nancy_evita schreef:
Astragirl schreef:
Een draver buigt minder af van nature dan jullie dressuurpaardjes of friezen, ik nodig iedereen eens uit...
Het is echt niet simpel hoor en ik wil er tenminste iets aan doen.
Wordt je depressief van...;

Ja?
Die van mij loopt juist zoo makkelijk
Ik hoef het zowat al te denken en die loopt
Heeft ze altijd al gedaan

Niet altijd, aldus de foto's in jouw profiel!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:34

talented schreef:

hahahaAfbeelding
sorry hoor - kwam even niet meer bij

Irisamaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 00:07

Nah wat zijn jullie bitcherig tegen elkaar Niet erg aardig.
Misschien zit de ruiter wel voor het eerst op haar paard of zit ze er net op of iets dergelijks, kan toch?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:32

Irisamaire schreef:
Nah wat zijn jullie bitcherig tegen elkaar Niet erg aardig.
Misschien zit de ruiter wel voor het eerst op haar paard of zit ze er net op of iets dergelijks, kan toch?

Zo lijkt het wel ja, maar ik kwam echt niet meer bij achter de computer.... Het was niet rottig bedoeld. Heb er verder ook niks rottigs bij gezet
Maar je moet ook toegeven dat het nogal tegenstrijdig was en lachwekkend door de opmerking van talented?

Laten weer on-topic gaan

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 13:29

houdt zich in

Pandakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:52

Maar wat ben je nou aan het doen met rijden? Wat ben je nu aan het proberen?

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:26

superwoman schreef:
talented schreef:

hahaha[img]
http://www.barki.nl/forums/images/smile ... .gif[/img]
sorry hoor - kwam even niet meer bij

zoals er al bij stond.. dat was toen ik voor het eerst op 'zo'n grote' zat
lezen is ook een vak
Ik zal wel wat recentere foto's plaatsen dan!
En ja, dan doet ze het ook weer niet nee, als je met waslijntjes rijdt

Pandakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:44

Als k naar je foto's kijk astragirl, vind ik dat je paard nogal op de voorhand loopt. Als je dat nou eerst eens probeert te verbeteren, bv door veel voltes en overgangen, kom je al een stukje verder. En idd dat laag en rond rijden nog meer proberen, dan laat ze lekker de rug los. Vanuit dat loslaten kan je pas meer gaan vragen. Maar door dat laag en rond krijgt ze meer spieren en word het waarschijnlijk ook makkelijker om wat meer op te richten. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel suc6. Wel een leuk paard voor een draver.

polak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:49

zoals Je al zij zijn die ophoudingen die je doedt goed.Blijf daar wel mee door gaan..Ik zou haar iets dieppper gaan rijden.En veel overgangen rijden.Natuurlijk krijg je het niet 1,2,3 voormekaar...Maar als e zo door blijft gaan wordt ie vanzelf nageeflijk en blijft ie op een gegevenmoment daar lopen.En dan is het een kwestie van laten zien dat ie he goed doedt Belonen b.v

:D

GR

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:28

ik heb dit topic niet helemaal gelezen (sorry daarvoor), en ik weet ook niet of ik het goed heb, maar ik krijg het idee dat je wat te veel met je binnenteugel werkt. (zeg het als het niet zo is) Zorg dat je echt ontspant met je binnenhand...ik heb geleerd dat je eigenlijk zelfs je binnenteugel helemaal los moet kunnen gooien (moet je natuurlijk niet doen, maar het als ze echt goed zou lopen zou dit moeten kunnen, als controle zou je dus wel even een aai over de hals met je binnenhand kunnen geven)... en verders wil ik toch nog even erbij zeggen dat als ze dan ontspannen is, je echt goed been erbij moet houden, ik heb trouwens op het filmpje het idee dat je erg veel met je benen beweegt, probeer ze goed stil te houden en alleen been te geven als het echt nodig is.

hmm...ik had toen straks nog iets wat ik wilde zeggen, maar ik weet niet meer wat

vertel me als ik het fout heb

Pandakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:15

hebje nog een fimpje of wat foto' hoe t nu gaat?

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 08:55

daar ben ik ook benieuwd naar randhoeve..

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 11:40

Ik ga zondag terug rijden, en dan plaats ik fotos!
Van dat op de voorhand lopen is voor haar extra uitdaging, omdat ze namelijk zo is gebouwd. Maar als ik haar vergelijk met vroeger is ze al veel verbeterd daarmee. Dus blijf ik zoals je zegt veel overgangen maken ed. Ik ga zondag beginnen met laag en rond rijden, en zie dan wel hoe ver ik kan gaan dan.
Mijn binnenhand moet ik idd meer ontspannen, en meer ophoudingen maken met de buitenhand. Met stelling heeft ze soms ook moeite, hoe kan ik dit dan oplossen zonder de binnenhand te veel te gebruiken?