paard is 7 jaar onbeleerd en 1.86 hoog!!! allemaal problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

calliou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:19

Anya schreef:
Hmm ik zou zeggen, kom eens gezellig bij me langs. Ik heb zo'n paard hoor. Snap alles wat een paard kan snappen in één keer. Zolang zij er belang bij heeft tenminste

Anders kost het drie keer.

Een paard dat alleen kan leren door herhaling, leeft in de vrije natuur niet zo lang. Kennelijk is er nog een mechanisme aan het werk

Ja in de natuur is dat het kudde instinct waar ze van veulen af aan, aan het herhalen zijn. Als moeder begint te rennen omdat de hengst of de leidende merrie aangeven dat er gevaar drijgt leert zo ook dat ze moeten vluchten..
Kudde dier, vluchtdier, gewoonte dier.... <--- dat is een feit.. in boeken geschreven... onderzocht en bewezen..

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:20

Pfft een kat is ook een gewoontedier en zeker geen vluchtdier. Ik denk dat jij teveel in plattitudes denkt. En een beetje te zwart wit m.b.t. dit onderwerp. Maar die discussie ga ik hier maar niet aan. Ik laat jou het laaste woord.

johnnie

Re: paard is 7 jaar onbeleerd en 1.86 hoog!!! allemaal probl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:42

Een paard is heel gemakkelijk te begrijpen als je weet wat je begrijpen moet. Eindeloze discussies over de vraag die hier in het begin van dit topic gesteld zijn door een wellicht wat jongere Bokster, worden compleet uit het de contex gehaald.
Haar vraag is door diverse mensen die weten waarover ze praten al herhaaldelijke malen beantwoord. Ik weet zeker dat ze hier iets mee kan doen.

Ik geef Anya dus volkomen gelijk