Woodstock schreef:Vertrouwen is de basis van alles! Ik heb nog nooit iets gelezen van parelli, monty roberts of wie dan ook, maar als jij het vertrouwen van je paard hebt en jij in je paard, zal hij geen rare sprongen maken. En wat ik in zo'n geval zou doen hangt van heel veel dingen af. Het belangrijkste is waarom doet hij dat en dan ga k kijken hoe ik het beste in kan grijpen en op kan lossen! Zoiets kun je niet vanachter je pc zeggen, hoe graag k het ook zou willen
Je weet toch dat er mensen staan vol karakterfouten?
Die heb je onder paarden ook! Ik heb mijn merrie vroeger ook met slof gereden en ik had weinig keus. En geloof me, het moet echt heel erg zijn voordat ik die verrekte rotslof er aan hang!
Woodstock schreef:Dat zou idd een hele mooie visie zijn, maar de slof treedt pas in werking als het probleem er is. Het probleem kan niet niet ontstaan omdat je er een slof aanhebt.
![]()
Is t nog te volgen
Ik zal even de volgorden aanhalen:
- situatie er is niets aan de hand. Paard is ontspannen, slof hangt slap.
dan volgt er verandering. Paard wil wegrennen en doet kop in de lucht. Rem noch stuur werkt.
- slof treedt in werking door het hoofd omlaag te trekken.
- slof houdt op met werken als hoofd omlaag is.
- ruiter doet de rest om situatie te herstellen.
Het paard in kwestie was gewoon ongehoorzaam en bijzonder stresserig. En dat is ze nog, want dat is nu eenmaal haar karakter.
Paarden zijn LEVENDE wezens en ze hebben ook nog eens een EIGEN wil. Het zijn geen machines. Onderschat hun wilskracht niet.

, maar de slof treedt pas in werking als het probleem er is. Het probleem kan niet niet ontstaan omdat je er een slof aanhebt.