Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CD28 schreef:Een jong paard kan ook aanleren om te gaan bokken en vliegen aan de longeerlijn. Je kan er naar mijn mening beter gewoon opstappen en voorwaarst rijden dan hem eerst te longeren. Direct aan het werk zetten. Het eventjes dat hij gereden wordt kan hij ook gewoon voor de ruiter/amazone werken.
Ik ben wel een voorstander van het longeren als training, dus bijgezet.
CD28 schreef:Een jong paard kan ook aanleren om te gaan bokken en vliegen aan de longeerlijn. Je kan er naar mijn mening beter gewoon opstappen en voorwaarst rijden dan hem eerst te longeren. Direct aan het werk zetten. Het eventjes dat hij gereden wordt kan hij ook gewoon voor de ruiter/amazone werken.
Ik ben wel een voorstander van het longeren als training, dus bijgezet.
misssixty schreef:Ach iedereen z'n eigen manier van trainen!
Ik vind dat we het goed doen ik heb bijna elke x als ik rijd proffesionele hulp van mensen die dagelijks jonge paarden rijden en paarden op ZZ licht/zwaar niveau.
Als ik het niet goed zou doen zouden ze dat direct aangeven.
Het is echt niet zo dat ik m'n paard zoveel train en zo lang dat ze er kapot aan gaat...
misssixty schreef:@ morris: hoe longeer je dan? Wel met bijzet teugels of aan de pessoa?
Ik heb t idee dat als ik ga longeren dat ik het dan toch verkeerd doe...
misssixty schreef:@ morris: Wat voor bijzet is dat dan precies, heb je foto ofzo?? Ik heb alleen die met van die rubberen ringen... En waar doen je de bijzet dan aan vast als je m niet aan het bit doet???