ik heb vandaag les gehaden tips(over slof)..reageer ff!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Re: ik heb vandaag les gehaden tips(over slof)..reageer ff!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 19:04

OrissE_GipsY schreef:
ja.. joyce..... helemaal met jou eens.. laatst zeg iemand bijmij op de manege..., jaa je moet oris met slof gaan rijden anders kom je nergens.. ik had zowiets van mens waar bemoei jij je mee.. ik zeg : jaa ik ga mijn paard niet in een houding dwingen te lopen... ik wil gewoon normaal VWNW rijden,... en dr eerst rechtrichten, en zorgen dta ze mijn hand volgt..en niet in verzet gaat komen blij de kleinste wendingen of figuren of wat dna ook.. dna ben k alleng blij.. ik zeg jaa ik ga niet omdta ik haar moeilijk vind.. en omdat het een moeilijk paard is om te rijden er maar een slof omheen gooien.. en dr in een houding dwingen.. begin ik niet aan.. op een vriendelijke normale, consequente manier moet het ook gaan...

je moet gewoon eerst je basis hebben.... dan pas kan je verder gaan denken.... anders ben je echt verkeerd bezig...

dat is jou mening, ik ben van mening dat als je weet dat je paard het best kan maar er steeds of onderuit wil komen of het nog niet helemaal snapt je het best eens kan proberen, dat kan echt geen kwaad. ik gebruik de slof maar 1 x per week met les onder begeleiding, dat vind ik veel beter dan dat je er zelf mee gaat prutsen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 19:07

joycje schreef:
ik denk niet dat je weet wat de basis is. Anders had je wel geweten dat je een basis er niet in krijgt met een slof.

ik denk dat jij maar eens bij mijn les moet komen kijken, en dan kijken of die basis er niet in zit want die zit er dus wel in! Ze kan alle oefeningen wel aan maar heeft een duwtje in de rug nodig, soms weet ze niet of ze het goed doet of niet en snapt het niet, afgelopen dinsdag heb ik mijn pony in tijden nog nooit zo goed laten lopen, dus jij kan wel zeggen dat ik de basis niet weet maar ik weet wel beter, en net of ik de slof gebruik om alle basis dingen erin te krijgen! het gaat maar om 1 ding!

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:13

KiWiKo schreef:
ik heb een link in mijn profiel staan, helemaal onderop....... daar kan je zien dat ik twee jonge paarden met slof rij

Tja dan zie je zelf ook dat ze veel te diep lopen, toch??

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:58

Hey Bonny4life,
Ga zo door met rijden, je gebruikt de slof goed en je rijd er mee onder begeleiding dus dat kan helemaal geen kwaad.
En bon kan het best en door de slof doet ze het ook.
Er loopt ze super lekker over haar rug.
Succes verder spreek en zie je snel weer doeidoei.

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:21

miranda21 schreef:

Tja, wat heb je daar aan, als het zonder slof niet lukt?
Dit is gewoon het probleem onderdrukken, maar je moet de oorzaak zoeken, en die wegnemen!
En een paard wat pas over de rug loopt door een slof, heeft nooit de basis goed meegekregen!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:03

joepje schreef:
miranda21 schreef:

Dit is gewoon het probleem onderdrukken, maar je moet de oorzaak zoeken, en die wegnemen!
En een paard wat pas over de rug loopt door een slof, heeft nooit de basis goed meegekregen!

Ben ik het wel mee eens, maar ik snap de TS ook heel goed. Mijn pony is recht ook erg stijf en ik krijg er dat met mijn best doen niet uit. Ben zelf nu nog steeds hard aan het oefenen, maar heb al van verschillende mensen gehoord dat ik het eens met een slof moet proberen, gewoon om haar aan de houding te laten wennen en dan weer zonder slof te proberen. Uiteindelijk moet dat gaan lukken, want er zijn genoeg mensen die ik ken die het al op die manier hebben gedaan.
Een slof kan uitkomst bieden, alleen moet je je pony niet er zodanig aan te laten wennen zodat ze daar aan "hangt" zeg maar. (Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden).
Uiteindelijk moet ze het ook zelf kunnen.

In ieder geval TS veel succes, ik ben ook hard bezig!!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 18:15

miranda21 schreef:
Hey Bonny4life,
Ga zo door met rijden, je gebruikt de slof goed en je rijd er mee onder begeleiding dus dat kan helemaal geen kwaad.
Er loopt ze super lekker over haar rug.
Succes verder spreek en zie je snel weer doeidoei.

hey mir! wat leuk dat je even reageert, ja ik hoop dat bonny haar best zo blijft doen als nu! we kijken wel hoe het gaat..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 18:18

[/quote]

Ben ik het wel mee eens, maar ik snap de TS ook heel goed. Mijn pony is recht ook erg stijf en ik krijg er dat met mijn best doen niet uit. Ben zelf nu nog steeds hard aan het oefenen, maar heb al van verschillende mensen gehoord dat ik het eens met een slof moet proberen, gewoon om haar aan de houding te laten wennen en dan weer zonder slof te proberen. Uiteindelijk moet dat gaan lukken, want er zijn genoeg mensen die ik ken die het al op die manier hebben gedaan.
Een slof kan uitkomst bieden, alleen moet je je pony niet er zodanig aan te laten wennen zodat ze daar aan "hangt" zeg maar. (Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden).
Uiteindelijk moet ze het ook zelf kunnen.

In ieder geval TS veel succes, ik ben ook hard bezig!!
[/quote]

als ik jou was zou ik het gewoon een keer proberen, als het je niet bevalt doe je het gewoon niet weer! ik gebruik de slof voor de zelfde reden als dat jij hem zou gaan gebruiken, om dus aan de houding te laten wennen en niet om haar te trekken in een houding! bedankt voor je berichie.[/quote]

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 19:25

Bonny4life schreef:
joycje schreef:
ik denk niet dat je weet wat de basis is. Anders had je wel geweten dat je een basis er niet in krijgt met een slof.

ik denk dat jij maar eens bij mijn les moet komen kijken, en dan kijken of die basis er niet in zit want die zit er dus wel in! Ze kan alle oefeningen wel aan maar heeft een duwtje in de rug nodig, soms weet ze niet of ze het goed doet of niet en snapt het niet, afgelopen dinsdag heb ik mijn pony in tijden nog nooit zo goed laten lopen, dus jij kan wel zeggen dat ik de basis niet weet maar ik weet wel beter, en net of ik de slof gebruik om alle basis dingen erin te krijgen! het gaat maar om 1 ding!

je hebt zelf in eerdere berichten gezegt dat ze ook haar achterhand nog niet perfect gebruikt, en dat is de basis van de basis.

en ondanks dat je t onkent, je reageert wel positief op de ja en amen berichten en de rest wimpel je af.. Neem gewoon de tijd en blijf lekker zonder slof rijden, veel beter voor jouw en je pony!!!!!!!!!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 19:31

ik reageer ook op andere berichtjes hoor... maar sommige reageer ik niet op omdat ik er niks aan heb.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 19:39

ik had dus een gesprek over de slof met een vrouw, die heel voorzichtig met haar paard omgaat. ze laat ook niemand erop die hardhandig rijdt.

zij heeft dus ook een slof liggen, die ze een keer gebruikt heeft toen haar paard al twee weken in verzet was door koppigheid. toen heeft ze een slof erbij genomen, en e voila, paard liep weer goed.

ik ben hier meestal geen voorstander van, maar die vrouw weet zo veel van paarden, en gaat zo fijn met haar eigen paard om, dat ik me in haar verhaal best kon vinden. als je maar weet waar je mee bezig bent.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 20:05

als je maar weet waar je mee bezig bent.

goede uitspraak!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 20:40

milo schreef:
ik had dus een gesprek over de slof met een vrouw, die heel voorzichtig met haar paard omgaat. ze laat ook niemand erop die hardhandig rijdt.

zij heeft dus ook een slof liggen, die ze een keer gebruikt heeft toen haar paard al twee weken in verzet was door koppigheid. toen heeft ze een slof erbij genomen, en e voila, paard liep weer goed.

ik ben hier meestal geen voorstander van, maar die vrouw weet zo veel van paarden, en gaat zo fijn met haar eigen paard om, dat ik me in haar verhaal best kon vinden. als je maar weet waar je mee bezig bent.

kijk maar hier wordt ie teminste niet gebruikt om de basis dr in te stampen en dat wil de ts volgens mij wel

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 07:41

Hey Bonny4life vanavond weer les he.
Doe je daarna weer even verslag!!
Tot gauw.
FF tussendoor ze onderdrukt het probleem niet.
Bon weet zo waar ze hoort te lopen (ZE WORD NIET IN EEN HOUDING GETROKKEN ABSOLUUT NIET) het is een hulpmiddel die bon helpt met haar aan die houding te laten wennen.
En de slof word absoluut niet strak getrokken hij hangt zelf los pas als bon er tegenin komt dan word ie er iets bijgepakt.
Succes Roel.
DOEIDOEI.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:21

Als de pony het kan en niet doet denk ik altijd meteen aan een (vaak onbewuste) fout van de ruiter. De zit niet goed of de hulpen niet duidelijk bijvoorbeeld.
De instructrice zou dan daar met de ruiter aan moeten werken.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:51

Nimmy schreef:

je hebt zelf in eerdere berichten gezegt dat ze ook haar achterhand nog niet perfect gebruikt, en dat is de basis van de basis.

en ondanks dat je t onkent, je reageert wel positief op de ja en amen berichten en de rest wimpel je af.. Neem gewoon de tijd en blijf lekker zonder slof rijden, veel beter voor jouw en je pony!!!!!!!!!

Nou reageer je wel op dit berichtje maar je reageert alleen op het onderste gedeelte en niet op het belangrijkst{daar kun je waarschijnlijk niets mee} en dat is namelijk dat je pony zijn achterhand er niet goed onder brengt en dat is basis.Ik ben nog niet eens zo tegen de slof maar wel tegen de manier waarop jij denkt dat je de slof moet gebruiken ik vind het zo jammer steek er toch even wat meer tijd in en het komt vanzelf goed ik ben ook 1 1/2 jaar bezig geweest om mijn pony tactmatig en regelmitig met swung te laten lopen en ga nu weer een stapje verder je moet geduld hebben en je moet goed naar je pony kijken een opmerking als hij wil het gewoon niet maar kan het wel is zo onredelijk naar je pony toe er kunnen meerdere redenen zijn waarom het de ene dag wel goed gaat en de andere dag niet.Mss heeft hij spierpijn, is hij wat stijf,zit je zelf wel recht of geef je wel de goed hulp enz.Het zijn geen machines waar je mee werkt.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 14:39

monsera schreef:
Nimmy schreef:

Nou reageer je wel op dit berichtje maar je reageert alleen op het onderste gedeelte en niet op het belangrijkst{daar kun je waarschijnlijk niets mee} en dat is namelijk dat je pony zijn achterhand er niet goed onder brengt en dat is basis.Ik ben nog niet eens zo tegen de slof maar wel tegen de manier waarop jij denkt dat je de slof moet gebruiken ik vind het zo jammer steek er toch even wat meer tijd in en het komt vanzelf goed ik ben ook 1 1/2 jaar bezig geweest om mijn pony tactmatig en regelmitig met swung te laten lopen en ga nu weer een stapje verder je moet geduld hebben en je moet goed naar je pony kijken een opmerking als hij wil het gewoon niet maar kan het wel is zo onredelijk naar je pony toe er kunnen meerdere redenen zijn waarom het de ene dag wel goed gaat en de andere dag niet.Mss heeft hij spierpijn, is hij wat stijf,zit je zelf wel recht of geef je wel de goed hulp enz.Het zijn geen machines waar je mee werkt.

ze KAN de achterhand er wel onder zetten maar ik zeg niet dat ze het altijd doet, en jij denkt misschien dat ik de hele basis(die er volgens jou nog niet in zit) erin wil krijgen met de slof, maar dat is helemaal niet zo! ze kent de basis wel maar heeft gewoon vaak moeite met wat dingen, ik gebruik de slof daarbij om te corrigeren, nu zal ik wel weer wat verkeerds hebben getypt want zo word dat hier op bokt maar al te graag opgevangen als het over de slof gaat, en natuurlijk weet ik dat het geen machines zijn, je zou eens moeten weten hoe ik met mijn pony omgaat maar goed laat ik er verder maar geen woorden over vuil maken, ik weet dat ik niks verkeerds doe..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:48

Ik rij nou op een paardje waar ik misschien binnenkort ook wel een slofje om zou willen hangen. Het is namelijk een laat gecastreerde ruin met een enorme kap. Hij is hypernerveus en vreselijk kijkerig. Als ie zn nek erop zet dan ben ik m gewoon kwijt. Met een slofteugel kan ik voorkomen dat ie zn hoofd te hoog doet, en daarmee heb ik stukje extra controle.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:29

Bonny4life schreef:
monsera schreef:

ze KAN de achterhand er wel onder zetten maar ik zeg niet dat ze het altijd doet, en jij denkt misschien dat ik de hele basis(die er volgens jou nog niet in zit) erin wil krijgen met de slof, maar dat is helemaal niet zo! ze kent de basis wel maar heeft gewoon vaak moeite met wat dingen, ik gebruik de slof daarbij om te corrigeren, nu zal ik wel weer wat verkeerds hebben getypt want zo word dat hier op bokt maar al te graag opgevangen als het over de slof gaat, en natuurlijk weet ik dat het geen machines zijn, je zou eens moeten weten hoe ik met mijn pony omgaat maar goed laat ik er verder maar geen woorden over vuil maken, ik weet dat ik niks verkeerds doe..
[/quote]

maar waarom ga je je dan niet eerst afvragen waarom ze t niet doet, als een pony t weet, en t wel kan, dan zou ik toch verder zoeken naar of medische problemen/ of rijtechnische problemen/ of jouw houding. en ik zag dat je ook een topic had geopend over het nog niet vinden van t juiste zadel, nouj wie weet zit t zadel m wel in de weg bij t gebruiken van de rug, en daardoor het vasthouden aan de voorkant.

en zoals ik al eerder zei, ben geen absolute tegenstander van de slof, ook geen voorstander.. maar kan me indenken dat t soms handig is, zoals bij iris bv. maar die wil m om andere redenen gebruiken, niet om een paard in de krul te trekken
[/quote]
[/quote]
[/quote]

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 19:29

Bonny4life schreef:
monsera schreef:

[/quote]

maar waarom ga je je dan niet eerst afvragen waarom ze t niet doet, als een pony t weet, en t wel kan, dan zou ik toch verder zoeken naar of medische problemen/ of rijtechnische problemen/ of jouw houding. en ik zag dat je ook een topic had geopend over het nog niet vinden van t juiste zadel, nouj wie weet zit t zadel m wel in de weg bij t gebruiken van de rug, en daardoor het vasthouden aan de voorkant.

en zoals ik al eerder zei, ben geen absolute tegenstander van de slof, ook geen voorstander.. maar kan me indenken dat t soms handig is, zoals bij iris bv. maar die wil m om andere redenen gebruiken, niet om een paard in de krul te trekken
[/quote]

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 20:03

het zadel is het niet, ze is nagekeken en heeft absoluut geen last van de rug! (gelukkig!) maar het juiste zadel is wel een probleem voor der!hoop er nu vanaf te zijn, vandaag weer les gehad en ik vond dr weer super lopen hoor.. (met het slofje dus) gaat steeds beter! maar goed we zien wel hoe het loopt, ik denk nog even en het kan weer zonder!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 10:23

Fijn dat ze nu goed loopt! Ik ga het binnenkort ook maar eens proberen!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 10:26

Michelletje schreef:
Fijn dat ze nu goed loopt! Ik ga het binnenkort ook maar eens proberen!

gewoon proberen, zou het wel onder begeleiding doen als je niet gewend bent om ermee te rijden, vorige week kreeg ik nog aardig wat aanwijzingen van hoe ik m wel en niet moest gebruiken en gister met les reed ik er al veel handiger mee!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 10:50

Ik heb op zaterdagmorgen altijd les en doe het dan ook wel in de les. Ga er niet zelf mee aan het klooien, voordat ik alles verpest.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 11:08

Michelletje schreef:
Ik heb op zaterdagmorgen altijd les en doe het dan ook wel in de les. Ga er niet zelf mee aan het klooien, voordat ik alles verpest.

goedzo!