OrissE_GipsY schreef:ja.. joyce..... helemaal met jou eens.. laatst zeg iemand bijmij op de manege..., jaa je moet oris met slof gaan rijden anders kom je nergens.. ik had zowiets van mens waar bemoei jij je mee.. ik zeg : jaa ik ga mijn paard niet in een houding dwingen te lopen... ik wil gewoon normaal VWNW rijden,... en dr eerst rechtrichten, en zorgen dta ze mijn hand volgt..en niet in verzet gaat komen blij de kleinste wendingen of figuren of wat dna ook.. dna ben k alleng blij.. ik zeg jaa ik ga niet omdta ik haar moeilijk vind.. en omdat het een moeilijk paard is om te rijden er maar een slof omheen gooien.. en dr in een houding dwingen.. begin ik niet aan.. op een vriendelijke normale, consequente manier moet het ook gaan...
je moet gewoon eerst je basis hebben.... dan pas kan je verder gaan denken.... anders ben je echt verkeerd bezig...
dat is jou mening, ik ben van mening dat als je weet dat je paard het best kan maar er steeds of onderuit wil komen of het nog niet helemaal snapt je het best eens kan proberen, dat kan echt geen kwaad. ik gebruik de slof maar 1 x per week met les onder begeleiding, dat vind ik veel beter dan dat je er zelf mee gaat prutsen.