Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:51

Astragirl schreef:
Wie brak er weer een been? ik niet hoor, Clown

en jou moeten we serieus nemen?
Sja, Ben Schroder brak zn nek, duidelijk ook de schuld van LDR, net als toen met Nick Skelton en dat ene meisje dat er in het bos ooit eens afdonderde en dr been brak omdat haar paard schrok van een trekker. Ja hoor, droom jij maar lekker verder

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:53

dat noem ik reactie. maar als hij bang is heeft hij er geen plezier meer in

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:54

en als hij er geen plezier meer in heeft, dan doet ie het niet meer

en TOCH doen al die paarden het wel in de ring.. knap he?

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:55

Tja, de fanatieke Lrd zijn weer fanatiek bezig, zo kan je toch niet discusiëren. Want Anky doet het ook...Maar hebben jullie al een antwoord op die hele ontspannende foto van vorige blz? of is die plots verdwenen?

Vudress

Ik ben het voor 'n gedeelte eens met MIreille1970 dat veel zgn. LDR-ruiters ook 'n klassieke inslag hebben alleen ik denk wel dat de oude klassieke manier en de manier van Anky in veel dingen loodrecht tegenover elkaar staan. Verder ken ik geen dressuurstal waar paarden niet vanaf de grond bijgewerkt worden met 'n piaffe-stok en ik denk dat het baat.

VValar

QueJira schreef:
misschien ben ik dan heel naif,maar ik vind bij tikken om achterhand erbij en actief te houden heel wat anders dan "bijtikken"om achterhand te laten zakken...hoe gaat dan dan in zijn werk?Als je een paard zijn achterhand "naar beneden drukt" met een stok als hulpmiddel dan wordt er toch een valse daling verkregen,om het zo maar even proberen te zeggen.een paard moet toch dalen in de achterhand om anderen redenen??

De uitleg van Noukie is wel goed Lachen

Astragirl

Tja, de fanatieke Lrd zijn weer fanatiek bezig, zo kan je toch niet discusiëren. Want Anky doet het ook...Maar hebben jullie al een antwoord op die hele ontspannende foto van vorige blz? of is die plots verdwenen? Oja, alles is een momentopname, tuurlijk, Koe

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:56

VValar schreef:
Ach, dat houdt de mens bezig Knipoog

Waarom gaan mensen zich niet bezig houden met zelf (op niveau proberen) te rijden?
Als men zo goed weet hoe een paard te laten piafferen en passageren á la Salinero zónder dat met behulp van (let op! er staat niet door middel van) een stok te bewerkstelligen, dan zou Anky toch véél meer concurrentie moeten hebben......

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:57

ja omdat ze bang zijn, sommige paarden zijn zo bang dat ze niet meer weten wat je bedoelt, overijverig noemt anky dat,
die paarden weten dat als ie iets fout doet hij in de krul wordt getrokken.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:58

Ja, en die overijverige paarden heeft ze zo graag...

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:59

aimee,
sinds ze les geeft heeft ze veel meer concurrentie

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:59

marcolemar schreef:
aimee,

Ik vraag me af hoe dat toch komt....

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:00

ja, zij wilt dus dat ze snel zijn en snel bang, gevoelig dus. kijk naar sallie die is echt super gevoelig, je kunt het erook inrijden maar nu als moeder zou ze dat niet zo snel meer doen

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:01

VValar schreef:
QueJira schreef:
misschien ben ik dan heel naif,maar ik vind bij tikken om achterhand erbij en actief te houden heel wat anders dan "bijtikken"om achterhand te laten zakken...hoe gaat dan dan in zijn werk?Als je een paard zijn achterhand "naar beneden drukt" met een stok als hulpmiddel dan wordt er toch een valse daling verkregen,om het zo maar even proberen te zeggen.een paard moet toch dalen in de achterhand om anderen redenen??

De uitleg van Noukie is wel goed Lachen

Eens! Haha! Ik kan er na haar uitleg ook wel wat bij indenken.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:02

marcolemar schreef:
ja omdat ze bang zijn, sommige paarden zijn zo bang dat ze niet meer weten wat je bedoelt, overijverig noemt anky dat,
die paarden weten dat als ie iets fout doet hij in de krul wordt getrokken.

Net als alle engelse volbloeds... die zijn ook overijverig door het LDR zeker?

jaja ben weer even terug.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:02

Astragirl: ik doe niets "omdat Anky het ook doet". Ik doe dingen omdat IK merk dat die dingen goed uitpakken bij mijn paarden. En wat anderen doen of vinden is hun probleem, als ik merk dat mijn paarden blij zijn, lekker werken, losser door het lijf gaan lopen, dan ga ik door zoals ik bezig ben. Als ik merk dat een andere manier beter bij een paard kan passen probeer ik dat. Heel simpel. Heeft niets met Anky of wie dan ook te maken, gewoon mijn gevoel.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:03

Astragirl, je hebt het niet tegen een penny meisje dat haar pony in de krul trekt hoor....

En diegene die Idool opperde, niet doen! Je weet maar de helft... en het is NIET relevant.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:03

Over iedere stal zijn inderdaad de verhalen, er zijn niet veel bekende ruiters waar ik nog geen verhalen over hebt gehoord over met slof kromgetrokken stangen en weet ik veel wat. Zal best weleens een keer ergens gebeuren, maar ik is ook een hoop jaloezie en geroddel. Ik zie ook weleens dingen die als je op het verkeerde moment binnenloopt eruit zien als "ahh zielig paard". Maar als je dan alles hebt gezien en de situatie kent, weet dat er gewoon eerlijk met het paard word omgesprongen. En dat het paard van geluk mag spreken dat hij bij een betere ruiter terecht is gekomen want anders misschien allang in de frikandellen had gezeten. Ik denk sowieso dat die paarden een ontzettend goed leven hebben. En natuurlijk zullen er weleens dingen niet helemaal in de haak zijn. Maar kijk nou naar Salinero: hij vind alles doodeng op wedstrijd dat is toch soms weleens te zien. Maar toch loopt hij zijn proef, voert zijn oefeningen uit. Dan zou toch moeten komen omdat hij Anky zo vertrouwt? En hij zich bij Anky toch op zijn gemak en ontspannen voelt...

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:04

ze hebben sallie echt niet op beweging gekocht hoor...
hij was gevoelig snel bang, bergopwaarts gebouwd en kwa bouw kon hij het werk wel aan.

dit is dus mijn mening

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:05

marcolemar schreef:
aimee,

Haha!
Ze geeft toch al sinds haar 17e les? Ik heb het idee dat die successen van haar leerlingen zijn gekomen, vanaf het moment dat Anky ging trainen met Sjef. (denk aan Arjen Teeuwissen, die in '98 debuteerde op GP niveau met Goliath. Hij trainde toen al jaren bij Anky in dat systeem)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:06

Hahahahahaha Zeg dat maar niet tegen Anky. Haar ouders en zij hebben Salli gekocht privé VANWEGE de beweging en de kwaliteit, en kwaliteit van een topper zit tussen de oren, die moet zich niets laten afdwingen maar alles voor JOU willen doen.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:06

fleurtje100,
hij is bang maar hij weet dat als hij niet doet wat anky van hem vraagt dat hij dan in een iets extremere positie zal worden gereden.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:08

en anky wilde er geen eens opzitten. raar verhaal mireille 1970.
en ze vond dat hij als een pony bewoog.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:08

Aimee schreef:
marcolemar schreef:
aimee,

Haha!
Ze geeft toch al sinds haar 17e les? Ik heb het idee dat die successen van haar leerlingen zijn gekomen, vanaf het moment dat Anky ging trainen met Sjef. (denk aan Arjen Teeuwissen, die in '98 debuteerde op GP niveau met Goliath. Hij trainde toen al jaren bij Anky in dat systeem)

Die concurrenten hebben profijt van wat zij kan... dat is toch altijd zo. Van een leraar komt een leraar...

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:09

maar sjeff zei:
dat hij echt pastte in hun systeem