Ok, nu ik even hoor..
Citaat:
en hebben ze een gevoelige mond
hadden paarden dit niet van zichzelf al?
Citaat:
Het leren dragen kost gemiddeld 6 tot 8 minuten
Hoe breng je ze dit zo snel bij dan? En is het resultaat ook blijvend of?
Citaat:
Een training volgens onze methode is erg intensief voor een paard. Een half uur rijden is meer dan voldoende. Een paard voelt dan intensief warm aan zonder zweetplekken en is moe. Overigens ben je zelf ook kapot als je half uur zo intensief met je paard hebt samengewerkt.
moe? Uithoudingsvermogen van een paard is toch per paard verschillend? Per paar is toch verschillend hoe lang het nodig heeft om los te komen enz? Idem voor zweten en ruiter zelf?
Citaat:
In de praktijk betekent dat dat je alleen je been even aanlegt en het paard is nageeflijk(met de teugels heb je slechts een lichte aanleuning. Teugels hebben namelijk niets met nageeflijkheid te maken)
Dus na een training van jou hoef ik alleen mijn been maar aan te leggen en mn pony is nageeflijk? Ik denk dat een paard ook vertrouwen in de hand nodig heeft en dat bereik je niet in een uurtje..
Citaat:
Het paard blijft zo lopen omdat het dier dat als plezierig en vertrouwd ervaart.
mijn pony ervaart grazen en lekker uit elkaar lopen ook als plezierig.
Citaat:
Ik heb een hele lichte aanleuning en concentreer me op het voelen van het evenwicht van het paard, de aan- en ontspanning van de spieren en neem de reacties van het paard waar. Op al die bovengenoemde signalen, reageer ik enkel met mijn zit en kuiten. Als het paard zijn rug correct gebruikt en ontspannen aanvoelt, dus nageeflijk is, begin ik met stappen. Dat duurt gemiddeld zo'n 6-8 minuten.
Dus je maakt een paard nageeflijk en verzameld, dragend terwijl hij stilstaat? Doe je best netjes dan, naar mijn weten krijg je dat door oefenen.
Citaat:
het gaat om de paarden die niet kunnen dragen
ieder paard kan dragen, niet allemaal even goed, of misschien niet door andere (medische) omstandigheden.
Citaat:
RK: Aqua van wie heb jij eigenlijk les?
Op wat voor manier geeft die les?
da’s een goeie vraag… ben er benieuwd naar!
Citaat:
RK: Ontzettend zwak
Antwoorden die netjes gesteld zijn, zijn te moeilijk, dus geen antwoord
Per pb. lekker geheimzinnig zodat niemand kan zien wat je zegt.
Die pb knop moeten ze van jou bokt slopen, want ook het verwijten gaat daarmee.
Nee zo is weer duidelijk, dat je op de vragen van samsam en jippie gewoon geeen antwoord hebt.
En ook niet op de vraag van wie jij les krijgt en op wat voor manier dat is, dat is toch niet zo'n moeilijke??
Nee echt laf
Open je een topic, krijg je vragen, komt er niks.
Nergens zijn die vragen hier gemeen.
Mocht je in de toekomst weer beginnen te wauwelen over je methode, zal ik een verwijzing naar dit topic geven
100 % mee eens! Het zijn simpele vragen waar je geen lappen tekst bij hoeft te typen met een kleine verwijzing. Je zult ongetwijfeld foto’s hebben en ik vind het heel jammer dat je die niet plaatst. Ben erg benieuwd hoe de paarden veranderen.
Citaat:
RK: Misschien moet de regel van bokt, dat je geen pb's openbaar mag maken, voor dit topic gewijzigd worden
Mods??
daar zat ik nou net aan te denken, vooral omdat ze zo verschrikkelijk veel mensen pb’d ben ik enorm nieuwsgierig!
Citaat:
Ylva: Het is een beetje flauw om die clinic en jouw interpretatie daarvan erbij te halen omdat dat geen argument is maar jouw mening. Die kan ik wel respecteren, maar niet als waardig oordeel. Als je Aqua's methode onderuit wil halen kom dan met echte argumenten en niet met wat jij persoonlijk vindt.
is het hele paardrijden niet gebaseerd op meningen? De een vind dit goed voor zijn paard en de ander dat. Verder neem ik aan dat Jippie de methode van A8 niet in een kwaad daglicht wil zetten maar ze wil gewoon antwoord op haar vragen maar het schijnt voor A8 te veel moeite te kosten om even duidelijk te zijn over haar methode.
Citaat:
Maaike: Ik heb vorig jaar/twee jaar terug regelmatig foto's gemaakt van wanneer ik aan t rijden/lessen was bij A8H. En daar kwamen dan geen reacties op.
Ok, mag ik je dan vriendelijk verzoeken mij die foto’s toe te sturen of ze evt te plaatsen? Ik ben erg nieuwsgierig namelijk. Leerde ze jouw paard ook binnen 8 minuten dragen en is het nog steeds zo perfect?
A8, ik vind het echt zo verschrikkelijk sneu en onvolwassen dat je de simpele vragen niet wilt beantwoorden in dit topic, je klinkt eerder als een penny die verzint dat ze een arabische hengst heeft en als er dan op doorgevraagd wordt niets meer zegt. Je opent een topic met de bedoeling vragen te beantwoorden voor evt. geïnteresseerden.. En als de vragen wat dieper ingaan op jou, je methode en achtergrond ervan, haak je af. Dit is nou al de 2e keer dat ik dit meemaak van je, best jammer. Ik wil me graag verdiepen in verschillende methodes maar jij wilt alleen een bij elkaar geschraapt verhaal vertellen wat eigenlijk op kaas slaat. Mensen als Jippie en RK reageren daarop en terecht, omdat jij hun vragen niet openlijk beantwoort en zij dus hun mening geven (wat heel begrijpelijk is) nemen mensen die mening over. Als jij steeds de vragen blijft ontwijken, zet je jezelf en je methode in een kwaad daglicht. Maar wat jij wilt ik vind alles best maar misschien moet je eens stoppen met die grote publiciteit over jezelf en al je geweldige verhalen en je methode wat beter uileggen door alle vragen te beantwoorden, zo creëer je een hoop duidelijkheid en kunnen mensen die zorgen voor jouw slechte image hier op bokt en waarschijnlijk voor een hoop niet-bokkers hun mening bijspijkeren.