Vragen uit het (bokt) publiek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Re: Vragen uit het (bokt) publiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:52

Missouri, als jij Sil beschikbaar stelt, wil ik mijn 6 jarige Sjors ook wel beschikbaar stellen Ja. Een heel ander type paard, die waarschijnlijk ook een andere aanpak zal vergen Haha!.

Kan ze met 2 verschillende dieren laten zien wat ze bedoelt en hoe het tot stand komt. Ik mag tenminste aannemen na alle posts hier dat het niet paard-gebonden is maar voor ALLE paarden moet werken?

En dit is ook geen geintje. Zit alleen met vervoerprobleem maar als A8 hiermee akkoord gaat, zal er best een bokker zijn die voor taxi wil spelen, toch Haha!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:57

Wat ik wel wil weten wat de meeste het verschil dus balans en evenwicht vinden.?

En ik heb helemaal geen positief beeld van de hedendaagse instructie
Ik ben ook altijd degene die op RT riep, ga aub goede les halen
Maar dat mocht je niet zeggen, was flauw volgens vele TS-ers, dus doe het maar niet meer.

Dat zeg ik niet omdat ik vind dat iedereen goede les geeft.
Helaas teveel mensen die alleen maar over die voorkant emmeren.
En niet over van achter naar voor over de rug naar de hand toe rijden hebben.
Maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan.
Ik ben dan de geluksvogel er toch al meerdere gehad te hebben die het zo toch brachten.
En dan werd er altijd op de ontspanning gelet. De takt en het dragen van achteruit.
En elke goede instructeur (M/V) geeft op die manier les.

Om eerlijk te zijn vraag ik me af hoe jij er bij komt dat ik er te positief tegenaan kijk.
Dacht juist dat in die vorige post duidelijk was dat ik dat niet vond.

maar ik wil het graag ophelderen hoe jij dat bericht leest, want dat kan anders overkomen dan wat ik bedoel Lachen

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:18

runningkawa schreef:
Maaike schreef:
Interessant topic dit, maar ik ga wel met Friemel mee en snap ook goed waarom A8H hier geen antwoorden meer geeft.

Ik heb heel lang bij A8H gereden en gelest en rij nu nog volgens die methode.
Voorwaartse drang is altijd aanwezig is mijn ervaring

Ja

Wat is daar nieuw aan?
Laat staan revolutionair?

Van elke goede instructrice leer je dat je altijd vooruit moet denken en voorruit dingen op moet lossen.

Verder trek ik niet in twijfel dat Aqua dat mensen leert.
En ik weet dat er idd verschrikkelijk instructeurs zijn die alleen maar over die voorkant bezig zijn.
Kom je dan iemand als Aqua tegen, dan is dat geweldig, want dan leer je hoe het moet.

maar dat is niks aparts hoor.
Gelukkig heb ik bijna altijd (zo niet dan was ik in 2 lessen weg) van mensen les gehad die het zo gaven..
Nogmaals, niks nieuws, behalve natuurlijk als je nog nooit geen goede les hebt gehad. En helaas komt dat regelmatig voor.

Heb even wat geknipt Lachen

Ik hoop niet dat je denkt dat ik heb gezegd dat het nieuw en revolutionair is? Ik denk alleen wel dat het verhelderend is. Alles gaat meer van het paard uit is mijn idee, de ruiter ondersteunt alleen en dat zou natuurlijk altijd zo moeten zijn. Anders krijg je weer dwang, blablabla Knipoog

Ik heb voordat ik bij A8H kwam les gehad van iemand anders, die gaf wel op een goede manier les (van achter naar voor rijden, klassiek) maar toch heb ik veel geleerd bij A8H. En niet omdat ik daar voor zo onwijs slecht les heb gehad. Hoe ik het precies uit moet leggen weet ik niet, ben daar erg slecht in Haha!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:23

piepelotje schreef:
En waarom is die balans dan op deze manier beter dan een balans die het paard zelf vindt.

Deze balans vindt het paard ook zelf en daardoor blijft die balans juist aanwezig. Het is een "natuurlijke" balans (voor zover je van natuurlijk kan spreken met een ruiter op de rug dan) en er wordt dus ook niet "geklooid" met bijvoorbeeld de hoofdhouding zoals veel mensen wel doen. Paarden volgen je hand prima hoor, hals strekken ed is geen probleem. Maar hoger oprichten bijv moet het paard toch echt zelf doen. Zoals Aqua zelf al heeft gezegd, heeft dat te maken met de mate van verzameling. Om de juiste balans te houden moet het paard zijn hoofd meer oprichten en zijn achterhand laten zakken.

Ik vind het prima hoor om het via het forum te doen, ik heb alleen niet alle tijd om achter Bokt te zitten dus dit topic volgen wordt best lastig als jullie erg hard gaan Haha!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:30

Hmm, ik kende A8H niet (of het is me iig nog nooit opgevallen)voordat ik dit topic tegen kwam, dus ik ben zonder vooroordelen het topic gaan lezen. Ik volg het nu al enkele dagen. Eerst vond ik dat Runningkawa e.a. wel erg fel waren op haar. Later heb ik echter de andere topics die aan dit topic vooraf gegaan zijn gelezen, en moet ik mijn mening bijstellen.

Ik wilde eerst niet reageren, maar ik doe het nu toch.

Pretenderen het beter te weten dan de huidige top mag natuurlijk best, maar niet zonder het te staven. Het geen foto's, filmpjes ed willen plaatsen spreekt niet voor A8H. Het niet op het clinic verzoek in willen gaan, dat kan ik nog wel begrijpen, misschien wilde ze geen wedstrijd creeeren wie het het beste weet. Maar eerst toezeggen en daarna de keutel intrekken is op zijn zachtst gezegd niet handig.

Bovendien: iemand die een geweldige methode heeft, krijgt vanzelf bekendheid, en die hoeft niet te gaan zeggen dat ie het beter weet, dat doen anderen dan wel! Ik vind dan ook dat er wel erg weinig mensen zijn die haar methode kunnen ondersteunen.

Nu is het natuurlijk zo, dat sommige dingen kunnen werken, zonder dat daar direct een zichtbaar resultaat voor getoond kan worden. Inmiddels echter is ze toch wel zo lang bezig dat dit resultaat nu wel getoond kan worden.

Ook het verslag van haar rijden was niet hoopgevend. Als iemand geen topruiter is wil dat natuurlijk niet zeggen dat iemand geen goede ideeen heeft. Maar er is altijd wel iemand die het goed uit kan voeren en daarmee dan succes heeft. Misschien moet ze die persoon nog tegenkomen, of misschien is haar methode niet goed.

Ik wacht iig rustig af op een representator.
Laatst bijgewerkt door Venetia op 22-05-05 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:34

Maaike schreef:

Heb even wat geknipt Lachen

Ik hoop niet dat je denkt dat ik heb gezegd dat het nieuw en revolutionair is? Ik denk alleen wel dat het verhelderend is. Alles gaat meer van het paard uit is mijn idee, de ruiter ondersteunt alleen en dat zou natuurlijk altijd zo moeten zijn. Anders krijg je weer dwang, blablabla Knipoog

Ik heb voordat ik bij A8H kwam les gehad van iemand anders, die gaf wel op een goede manier les (van achter naar voor rijden, klassiek) maar toch heb ik veel geleerd bij A8H. En niet omdat ik daar voor zo onwijs slecht les heb gehad. Hoe ik het precies uit moet leggen weet ik niet, ben daar erg slecht in Haha!

Dat is erg fijn als je daar veel geleerd hebt Ja
En dat meen ik oprecht.
Waarom niet? Ik ben iemand die het beste voor een paard wil, denk dat iedereen dat ondertussen wel van me weet.
En van wie je dat dan leert, maakt me niks uit.

Maar als iemand dan verteld een gehele aparte methode te hebben.
Daar een boek over aan het schrijven is.
Dan lijkt mij dat diegene ook taaltechnisch goed genoeg is dat duidelijk te vertellen hoe, evt ter aanvulling met foto's.
Anders hoef je ook geen boek te schrijven lijkt me, dan snapt niemand het.

dan is bokt een mooi forum of te kijken of het uitgelegde in schrift over komt.
En het antwoord daarop is nee, sorry

En zo werden in het begin ook de vragen gesteld, we snappen het niet, kun je het anders uitleggen.
En dat kon niet.
Maar nu krijgen wij de schuld????

nee we willen duidelijkheid, zonder naar een gat af te hoeven reizen, want aqua bezoekt ook zelf deze site om daar haar methode te vertellen, doe het dan ook goed.

En ja, Anky krijgt ook een hoop kritiek over haar methode, dat hoort er nu eenmaal bij.
Maar daar kun je imo alleen maar van leren.
En leren hoe je dat dan uit moet leggen, zonder weerstand te creeren.

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:47

De methode is misschien net zo apart als jouw geluk om de juiste instructeurs te treffen bijzonder is. Zou kunnen he? (ben niet zo goed in kansberekening Knipoog )

Citaat:
En leren hoe je dat dan uit moet leggen, zonder weerstand te creeren.

En wat doet Sjef Jansen als de kritiek blijft aanhouden? Die denkt dan toch ook zak er lekker in en zoek het zelf uit? En gaat z'n eigen weg. Of denk je dat hij zijn overtuigingen voor de tegenstanders gaat demonstreren op verzorghaffen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:52

Dat lijkt me heel erg onwaarschijnlijk Haha!

Lijkt me stug dat ik er kan vinden en ook vele andere bokkers (maar die moeten maar voor zichzelf spreken)
En mijn instructrice geeft veel les, dus ook daar veel mensen die een goede instructrice hebben gevonden.
Mijn vorige instructeur, ook daar dus veel mensen.
Ja helaas, die daarvoor leeft niet meer, dus ook geen mensen meer.
Maar je hebt het zo al over honderden personen in een straal van 30 km ofzo? (geen idee hoever ze hun klanten hebben eerlijk gezegt)

Lijkt me elders in het land ook wel Ja Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:54

ff reageren op je edit

Die man laat zich ook niet kennen op bokt
Dat is het verschil in mijn ogen Haha!

Als je op bokt zegt iets aparts te hebben, dan zul je dat op bokt ook moeten laten zien.
Verder heeft ze zelf in het verleden aangeboden bij mensen haar methode te willen laten zien. (alleen kwam ze nooit)
Vandaar ook nog die reacties nog denk ik.

verder is die man wel bekend.
Als aqua werkelijk zo goed is als ze beweert, dan was ze wel beroemd buiten bokt Haha!
En op de vraag welke hoge ruiters haar aanbevelen, blijft het ernstig stil...

Zal bij Sjef anders zijn en die zie ik zeer regelmatig in de paardenbladen voorbij komen. Haha!

klein verschilletje maar Haha! Clown
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-05 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:57

friemel schreef:

En wat doet Sjef Jansen als de kritiek blijft aanhouden? Die denkt dan toch ook zak er lekker in en zoek het zelf uit? En gaat z'n eigen weg. Of denk je dat hij zijn overtuigingen voor de tegenstanders gaat demonstreren op verzorghaffen?

Hij demonstreert het met veel leerlingen. Men kan zien wat het inhoudt en wat het doet. Ik rijd op een andere wijze, waar ik me prettiger bij voel, maar ik weet wel ongeveer wat de methode inhoudt, wat me bij A8H nog wat onduidelijk is, omdat ik het niet kan zien! Ik visualiseer graag!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:41

Sjef heeft jaren zijn methode moeten verdedigen maar heeft dat altijd vol verve gedaan, ondanks de duizenden vragen. Hij is internationaal en nationaal gaan laten zien het hoe en waarom. Met beeld en paarden. Later met zeer veel bekende nationale en internationale ruiters en ook hele teams. Als je achter je ideeen staat wordt je nooit moe van tegenstand, maar verdedig je met verve en legt het graag uit om vervolgens met veel referenties aan te tonen hoe het werkt en dat het werkt en dat de paarden in de topsport oud worden en blijvend presteren en fit blijven.

Nu A8H nog... haar beeld/verhaal/referenties?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:44

Heeft ze eigenlijk ooit wel eens een foto's van haar en een paard (rijdend) geplaatst?
Heeft niemand anders foto's van haar? (op dinges (naam kwijt) met haar haf, die ze jammer genoeg niet kan plaatsen omdat aqua dat niet wil. Zegt ook al aardig wat over haar) Haha!
(Volgen jullie het nog?) Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:53

Ok, nu ik even hoor..

Citaat:
en hebben ze een gevoelige mond

hadden paarden dit niet van zichzelf al?

Citaat:
Het leren dragen kost gemiddeld 6 tot 8 minuten

Hoe breng je ze dit zo snel bij dan? En is het resultaat ook blijvend of?

Citaat:
Een training volgens onze methode is erg intensief voor een paard. Een half uur rijden is meer dan voldoende. Een paard voelt dan intensief warm aan zonder zweetplekken en is moe. Overigens ben je zelf ook kapot als je half uur zo intensief met je paard hebt samengewerkt.

moe? Uithoudingsvermogen van een paard is toch per paard verschillend? Per paar is toch verschillend hoe lang het nodig heeft om los te komen enz? Idem voor zweten en ruiter zelf?

Citaat:
In de praktijk betekent dat dat je alleen je been even aanlegt en het paard is nageeflijk(met de teugels heb je slechts een lichte aanleuning. Teugels hebben namelijk niets met nageeflijkheid te maken)

Dus na een training van jou hoef ik alleen mijn been maar aan te leggen en mn pony is nageeflijk? Ik denk dat een paard ook vertrouwen in de hand nodig heeft en dat bereik je niet in een uurtje..

Citaat:
Het paard blijft zo lopen omdat het dier dat als plezierig en vertrouwd ervaart.

mijn pony ervaart grazen en lekker uit elkaar lopen ook als plezierig.

Citaat:
Ik heb een hele lichte aanleuning en concentreer me op het voelen van het evenwicht van het paard, de aan- en ontspanning van de spieren en neem de reacties van het paard waar. Op al die bovengenoemde signalen, reageer ik enkel met mijn zit en kuiten. Als het paard zijn rug correct gebruikt en ontspannen aanvoelt, dus nageeflijk is, begin ik met stappen. Dat duurt gemiddeld zo'n 6-8 minuten.

Dus je maakt een paard nageeflijk en verzameld, dragend terwijl hij stilstaat? Doe je best netjes dan, naar mijn weten krijg je dat door oefenen.

Citaat:
het gaat om de paarden die niet kunnen dragen

ieder paard kan dragen, niet allemaal even goed, of misschien niet door andere (medische) omstandigheden.

Citaat:
RK: Aqua van wie heb jij eigenlijk les?
Op wat voor manier geeft die les?

da’s een goeie vraag… ben er benieuwd naar!

Citaat:
RK: Ontzettend zwak
Antwoorden die netjes gesteld zijn, zijn te moeilijk, dus geen antwoord

Per pb. lekker geheimzinnig zodat niemand kan zien wat je zegt.
Die pb knop moeten ze van jou bokt slopen, want ook het verwijten gaat daarmee.

Nee zo is weer duidelijk, dat je op de vragen van samsam en jippie gewoon geeen antwoord hebt.

En ook niet op de vraag van wie jij les krijgt en op wat voor manier dat is, dat is toch niet zo'n moeilijke??

Nee echt laf
Open je een topic, krijg je vragen, komt er niks.
Nergens zijn die vragen hier gemeen.

Mocht je in de toekomst weer beginnen te wauwelen over je methode, zal ik een verwijzing naar dit topic geven

100 % mee eens! Het zijn simpele vragen waar je geen lappen tekst bij hoeft te typen met een kleine verwijzing. Je zult ongetwijfeld foto’s hebben en ik vind het heel jammer dat je die niet plaatst. Ben erg benieuwd hoe de paarden veranderen.

Citaat:
RK: Misschien moet de regel van bokt, dat je geen pb's openbaar mag maken, voor dit topic gewijzigd worden
Mods??

daar zat ik nou net aan te denken, vooral omdat ze zo verschrikkelijk veel mensen pb’d ben ik enorm nieuwsgierig!

Citaat:
Ylva: Het is een beetje flauw om die clinic en jouw interpretatie daarvan erbij te halen omdat dat geen argument is maar jouw mening. Die kan ik wel respecteren, maar niet als waardig oordeel. Als je Aqua's methode onderuit wil halen kom dan met echte argumenten en niet met wat jij persoonlijk vindt.

is het hele paardrijden niet gebaseerd op meningen? De een vind dit goed voor zijn paard en de ander dat. Verder neem ik aan dat Jippie de methode van A8 niet in een kwaad daglicht wil zetten maar ze wil gewoon antwoord op haar vragen maar het schijnt voor A8 te veel moeite te kosten om even duidelijk te zijn over haar methode.

Citaat:
Maaike: Ik heb vorig jaar/twee jaar terug regelmatig foto's gemaakt van wanneer ik aan t rijden/lessen was bij A8H. En daar kwamen dan geen reacties op.

Ok, mag ik je dan vriendelijk verzoeken mij die foto’s toe te sturen of ze evt te plaatsen? Ik ben erg nieuwsgierig namelijk. Leerde ze jouw paard ook binnen 8 minuten dragen en is het nog steeds zo perfect?

A8, ik vind het echt zo verschrikkelijk sneu en onvolwassen dat je de simpele vragen niet wilt beantwoorden in dit topic, je klinkt eerder als een penny die verzint dat ze een arabische hengst heeft en als er dan op doorgevraagd wordt niets meer zegt. Je opent een topic met de bedoeling vragen te beantwoorden voor evt. geïnteresseerden.. En als de vragen wat dieper ingaan op jou, je methode en achtergrond ervan, haak je af. Dit is nou al de 2e keer dat ik dit meemaak van je, best jammer. Ik wil me graag verdiepen in verschillende methodes maar jij wilt alleen een bij elkaar geschraapt verhaal vertellen wat eigenlijk op kaas slaat. Mensen als Jippie en RK reageren daarop en terecht, omdat jij hun vragen niet openlijk beantwoort en zij dus hun mening geven (wat heel begrijpelijk is) nemen mensen die mening over. Als jij steeds de vragen blijft ontwijken, zet je jezelf en je methode in een kwaad daglicht. Maar wat jij wilt ik vind alles best maar misschien moet je eens stoppen met die grote publiciteit over jezelf en al je geweldige verhalen en je methode wat beter uileggen door alle vragen te beantwoorden, zo creëer je een hoop duidelijkheid en kunnen mensen die zorgen voor jouw slechte image hier op bokt en waarschijnlijk voor een hoop niet-bokkers hun mening bijspijkeren.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:56

Off Topic: Patsur, ik heb 4 jaar in Wassenaar gewoont en gewerkt op stal, waar sta en rij jij? Van wie heb je les?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:01

Rij op manege santhorst, Deel daar Penotti, heb les van René Rekker

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:02

hoewel ik een stille bokker ben, ben ik wél erg nieuwsgierig en zou het graag allemaal willen zien.... heeft a8 niet een promotiesite oid waar zij haar clinics en agenda op publiceert?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:07

Nope durft ze niet Haha!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:09

Mireille1970 schreef:
Sjef heeft jaren zijn methode moeten verdedigen maar heeft dat altijd vol verve gedaan, ondanks de duizenden vragen. Hij is internationaal en nationaal gaan laten zien het hoe en waarom. Met beeld en paarden. Later met zeer veel bekende nationale en internationale ruiters en ook hele teams. Als je achter je ideeen staat wordt je nooit moe van tegenstand, maar verdedig je met verve en legt het graag uit om vervolgens met veel referenties aan te tonen hoe het werkt en dat het werkt en dat de paarden in de topsport oud worden en blijvend presteren en fit blijven.

Nu A8H nog... haar beeld/verhaal/referenties?

Hier sluit ik me bij aan!
Je kunt het met z'n systeem eens zijn of niet. Maar je kunt uitgebreid de techniek etc belezen/beluisteren en bekijken.

Mocht Aqua ook een combinatie hebben getraind die tweemaal de gouden plak meeneemt op de OS dan denk ik dat er veel mensen zijn die naar Creil willen afreizen om een demonstratie te zien. Tot die tijd ga ik liever naar een clinic van iemand waarbij ik een uitgebreider beeld van de methode te zien/horen krijg. Haha!

Ik heb namelijk geen zin om zomaar een eind te reizen terwijl we tegenwoordig toch allemaal in het bezit zijn van een digitale camera etc.

Een foto is en blijft een momentopname uiteraard maar als je 100 foto's maakt zullen er heus wel 2 of 3 toonbare foto's tussenzitten. (tenminste mag ik hopen Tong uitsteken ) En het is natuurlijk ook mogelijk om een kort filmpje te plaatsen! Dan kun je ook niet spreken van het verkeerde moment.

De hele methode op zich interesseert me niet eens zo maar ik erger me wel gigantisch aan topics waarbij uitleg beloofd wordt maar niet wordt gegeven.
En om dan een pb te krijgen met de uitnodiging om vragen per pb te stellen, tja dat is voor mij niet de opzet van een forum....
Ik vind het interessant om mee te lezen maar heb zelf geen specifieke interesse in deze methode. Derhalve heb ik zo ook geen specifieke vragen.
Maar ik vind het wel interessant om de theorie te lezen en zoals meerdere bokker ben ik ook nogal visueel ingesteld en zou dus een filmpje of een foto zeer op prijs stellen.

Maar goed ik houd me er verder weer buiten.
Mocht er nog uitleg in het topic komen dan zal ik dit zeker lezen.
Aan uitleg per pb heb ik geen behoefte.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:17

Wil me verder absoluut niet in de discussie mengen maar dit vond ik toch wel frappant:

ylva schreef:
Aqua is prima in staat alle vragen te beantwoorden. Maar na twee jaar uitleggen worden antwoorden nog steeds verkeerd uitgelegd of in een negatief daglicht gesteld door sommige mensen.

Ze is dus al minimaal 2 jaar bezig, maar heeft dus nog geen enkele foto`s of filmpjes om haar methode te laten zien?? Vaaaaggg

friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:44

Friemel gaat de techniek van de wederwedervraag eens uitproberen...

Ik begrijp niet zo goed wat er onmogelijk of shokerend is aan het in stilstand bewerken van je paard (al vind ik 6-8 minuten ook lang maar bij leuke bezigheden vliegt de tijd altijd sneller dan je denkt Knipoog). De halt kun je handig voorwaardescheppend uitnutten zodat de eerstvolgende stap/draf/galoppassen direkt recht en met (enige) verzameling ingezet worden. Waarom zou je dat niet doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:47

Dat gaat met een paard dat al snapt wat de bedoeling is. Die voorwaarts denkt.

Ga je bijv op een groen paard zitten, dan zal hij met geluk in balans op 2 achterbenen staan Haha!
Met een beetje pech, is de balans ook nog weg Haha!

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:57

Friemel .. ik heb die vraag ook aan aqua meerdere keren gevraagd hebben we het hier over een jong paard. En daar kreeg ik het antwoord ja op.
Een jong paard wil alleen maar gaan lopen als je er net op zit. Hoe krijg je dat dan zonder óngelukken"" voor elkaar.
Zo'n jong ding heeft echt geen 6/8 min tijd hoor. Trouwens m'n hiepedepiep knollie ook niet.
aqua heeft het er wel over dat er nog iets gebeurt voor dat stilstaan erop maar wat?? ben ik ook nog niet achter.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:00

patsur schreef:
Citaat:
Maaike: Ik heb vorig jaar/twee jaar terug regelmatig foto's gemaakt van wanneer ik aan t rijden/lessen was bij A8H. En daar kwamen dan geen reacties op.

Ok, mag ik je dan vriendelijk verzoeken mij die foto’s toe te sturen of ze evt te plaatsen? Ik ben erg nieuwsgierig namelijk. Leerde ze jouw paard ook binnen 8 minuten dragen en is het nog steeds zo perfect?

Ik heb stage gelopen bij A8H in het eerste jaar van mijn opleiding. Ben toen 5 weken intern geweest bij A8H en heb altijd op een paard van daar gereden, aangezien ik zelf geen paard kan betalen. Na mijn stage ben ik daar nog heel veel te vinden en ben altijd dat paard blijven rijden. Inmiddels rij ik in Apeldoorn een paard en ben ik minder bij A8H omdat het voor mij een uur reizen is. Maar daar gaat het allemaal niet om Haha!
Het paard waar ik daar op reed werd weinig gereden toen ik daar kwam. Ze was scheef en door de vorige eigenaar niet al te goed gereden/behandeld. Nu ben ik zelf geen wereldruiter, maar met dat paard kon ik op n gegeven moment lezen en schrijven om t zo uit te drukken. Dat dragen, ja dat ging en gaat zonder problemen. Elke keer als ik daar nu nog kom en op dat paard stap gaat het prima.

Ik zal even kijken of ik die foto's nog kan vinden, beloof niets want mijn cd met al mn foto's is op de een of andere manier onleesbaar geworden. Misschien dat ik nog foto's op mn upload heb staan

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:02

Maaike schreef:
patsur schreef:
Ik heb stage gelopen bij A8H in het eerste jaar van mijn opleiding. Ben toen 5 weken intern geweest bij A8H en heb altijd op een paard van daar gereden, aangezien ik zelf geen paard kan betalen. Na mijn stage ben ik daar nog heel veel te vinden en ben altijd dat paard blijven rijden. Inmiddels rij ik in Apeldoorn een paard en ben ik minder bij A8H omdat het voor mij een uur reizen is. Maar daar gaat het allemaal niet om Haha!
Het paard waar ik daar op reed werd weinig gereden toen ik daar kwam. Ze was scheef en door de vorige eigenaar niet al te goed gereden/behandeld. Nu ben ik zelf geen wereldruiter, maar met dat paard kon ik op n gegeven moment lezen en schrijven om t zo uit te drukken. Dat dragen, ja dat ging en gaat zonder problemen. Elke keer als ik daar nu nog kom en op dat paard stap gaat het prima.

Ik zal even kijken of ik die foto's nog kan vinden, beloof niets want mijn cd met al mn foto's is op de een of andere manier onleesbaar geworden. Misschien dat ik nog foto's op mn upload heb staan

Ok, dit is tenminste een normaal antwoord en hier kan ik iets mee! Maar toch vind ik de tijd om te leren dragen wel errug kort. Misschien versta ik iets anders onder dragen dan jij? Want spieren bouwen zich nu eenmaal niet sneller op dan de wetten der natuur.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:09

Anoukie schreef:
Missouri, als jij Sil beschikbaar stelt, wil ik mijn 6 jarige Sjors ook wel beschikbaar stellen Ja. Een heel ander type paard, die waarschijnlijk ook een andere aanpak zal vergen Haha!.

Kan ze met 2 verschillende dieren laten zien wat ze bedoelt en hoe het tot stand komt. Ik mag tenminste aannemen na alle posts hier dat het niet paard-gebonden is maar voor ALLE paarden moet werken?

En dit is ook geen geintje.

Nou, mooi Ja

Ik heb inmiddels ook een aantal PB's met A8 gewisseld (ze zal hier zeker meelezen) en ik moet zeggen dat het allemaal keurige nette PB's waren.

Ik heb oa. Silly's karakter uitgelegd, en A8 wees me op het feit dat mijn zadel goed moest passen (volmondig JA... Schijnheilig ).

Silly is NIET levensgevaarlijk, het is gewoon een wat moeilijkere merrie, en ik wil er niemand mee laten verongelukken.
Verongelukken met Sil gebeurt ALLEEN als je erop gaat zitten en gelijk het lef hebt om een flinke ophouding te geven of stevig je been aan te drukken.
Je kunt het ziet als een 'ge-chip-tuned paard' met een 'short wire' Haha!

En ik ben met haar bezig op een manier die volgens mij het beste bij ons allebei past. Heb van een paar topruiters les gehad en deze hebben ook op Sil gezeten, maar ik (en Sil) werd er niet gelukkig en zeker niet beter van!

Dus, ik ben echt benieuwd naar deze methode, en ik weet zeker dat ik na 10 seconden aan mijn paard al kan zien of ze dit een fijne methode vindt Ja

Ook ik zou wel graag een gedetailleerde uitleg van deze methode willen zien (a la Steinbrecht, het liefst!!! Ja )

Zoals iemand hier al zeer goed opmerkte, "ik visualiseer graag!"