Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Roxx schreef:De eerste lessen rij je alleen je eigen paard, maar daarna ga je wisselen. Er moet dus regelmatig een ander op je paard. Als je dat niet wilt (niet verkeerd bedoeld hoor!), doe jezelf en een ander dan een plezier en geef je niet op. Het wordt dan namelijk voor jou een ergernis omdat je het niet leuk vindt dat een ander op je paard zit. Voor degene die op jouw paard moet is het niet leuk omdat die weet dat jij hem/haar eigenlijk helemaal niet op het paard wilt hebben.
.
!! Roxx schreef:De eerste lessen rij je alleen je eigen paard, maar daarna ga je wisselen. Er moet dus regelmatig een ander op je paard. Als je dat niet wilt (niet verkeerd bedoeld hoor!), doe jezelf en een ander dan een plezier en geef je niet op. Het wordt dan namelijk voor jou een ergernis omdat je het niet leuk vindt dat een ander op je paard zit. Voor degene die op jouw paard moet is het niet leuk omdat die weet dat jij hem/haar eigenlijk helemaal niet op het paard wilt hebben.
StalDOCW schreef:misschien offtopic, maar hoe zit dat nu eigenlijk met de regels over het MOETEN halen van dat papiertje?? Ik heb nu een hoop geld en tijd gespendeerd aan de cursus en nu blijkt dat er nog steeds handjes voor meiden staan les te geven op de maneges bij mij in de buurt ZONDER papieren. Heb ik het dan voor niets gedaan?? Heb wel iets geleerd in de eerste fase, maar dat had ik ook van mijn instructeur kunnen horen (als ik ernaar had gevraagd). Als er dan nog steeds mensen zonder papieren les mogen geven.................niet eerlijk!!!!!
Paradiso schreef:Ik zie het nut van deze cursus zeker wel in!!! Helemaal met mistral eens!!!! Halen dus!
Ik ga over 2 jaartjes beginnen. Rond eerst studie fysiotherapie af.
Over het idee dat iemand anders op je paard rijdt: kijk, tis nooit leuk. Maar om er nou een heel drama van te maken...! Ik rijdt ook liever als enige op mijn paardje. Ik denk wel dat je er zélf beter van word om op meerdere paarden te kunnen rijden. Als je hier echt een probleem mee hebt moet je je inderdaad niet opgeven.
Het idee om je wedstrijdpaarden niet mee te nemen, is natuurlijk slim. Helaas heb ik maar een paard en dus geen andere keuze.
Kan in jullie mening "elk" paard de 3 fases doorlopen, indien hij de klasse heeft gehaald. Ikzelf heb een 6 jarige, paar wedstrijden M gelopen bij vorige eigenaar. Met mij helaas wegens omstandigheden nog niet geklasseerd. Ik heb wel is waar nog 2 jaar, maar vroeg me af of het paard qua karakter en lichamelijke toestand echt in top conditie moet zijn...
Eerder in dit topic zei iemand dat zij en haar paard de enige waren die zonder blessures fase 1 t/m 3 waren doorlopen... Pfff, dat is me nogal wat hoor!
Moet je echt een topper onder je hebben om de fases goed te doorstaan?!
Paradiso schreef:Eerder in dit topic zei iemand dat zij en haar paard de enige waren die zonder blessures fase 1 t/m 3 waren doorlopen... Pfff, dat is me nogal wat hoor!

ik vond er eerst niks aan het lukte me niet en de instructrice was niet geweldig daarna kregen we een ander en toen ging het veel beter en veel geoefend idd dat is wel nodig (trouwens ik heb de basis gedaan) en trouwens wat eerder verteld werd basis is geen manegelessen dat dacht ik eerst wel maar wij waren echt veel meer bezig met het ontspannen en aan de teugel rijden aanleuning e.d dat zie ik ze in de manege lessen met de kinderen nog niet zo gauw doen het was niet erg goed geregeld bij ons maar de theorie was wel veel en voor mij (en de rest van de groep) veel herhaling omdat ik ook een paardenopleiding heb gedaan.... uiteindelijk geslaagd met een 7 ! maar ook wat al eerder is gezegd wanneer krijg je je diploma??? ik heb in mei examen gedaan heb gehoord dat het wel een half jaar kan duren