dat ziet er iets beter uit
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dat ziet er iets beter uit
. 

guccio schreef:wat voor gewicht denken jullie dat een haflinger van 4 jaar en 1.53 kan houden. Ik heb hem vorig jaar ingereden, ben in juli erop gestapt en heb tot november intensief met hem gereden, hierna ben ik het gaan afbouwen ivm mijn zwangerschap en in maart ben ik er volledig afgestapt. Nu is het zo dat ik in de tussentijd 20 kilo ben aangekomen en nu tegen de 90 weeg..
Zou hij het kunnen dragen of verpest ik daarmee zijn rug?
Met dragen bedoel ik het intensief rijden weer oppakken (op het gemakje) en niet recreatieve ritjes, want dat weet ik dat hij dat kan.
).
!
) Dan denk ik maar kan me niet meer schelen wat andere denken, ik kan weer rijden zonder rugklachten, ik heb weer lol daar gaat het uiteindelijk om Toch? 
( en zeer belangrijk! je pony !) Raimondlover schreef:Ik vind ook dat je pas te groot voor je pony ben als je letterlijk mee kan lopen , of het dier je simpelweg niet kan dragen en letterlijk door zijn rug zakt als je erop stapt. En als je goed onafhankelijk kan zitten en je je pony niet in zijn beweging stoort is er wat mij betreft niks aan de hand.
Ik heb zelf een pony van tegen de 1.20 die best stevig is gebouwd, qau grootte en gewicht kan ik best op hem rijden. Ik ben zelf ong 1.72 en van gewoon postuur en dus niet superzwaar. Hij kan mij met gemak dragen, mits hij zijn lichaam goed gebruikt! Ik heb ruim zeven jaar rijervaring, en rijdt hem expres niet iedere dag maar wissel het heel veel met longeren af voor de juiste spiertraining.
. Het gaat enit alleen om het lopen, het si gewoon enit geod voor je paard zn rugspieren en ontwikkeling en naar mijn mening moet je alleen rijden als je paard er beter van wordt.
en volgens sommige mensen is zij 'te klein voor mij' en ik 'te zwaar voor haar'. Zelf heb ik het idee dat het nog makkelijk kan! 
).
ik vind dat je echt pas te groot bent voor het paard als het paard je echt niet meer kan houden dat je te zwaar bent maar ik vind dat je niet mee moet kunnen lopen en ookal wel ben je te groot en het ziet er niet uit gewoon rijden als jij en je paard maar lol hebben en lekker rijden ik ken zoveel mensen die rijden ook gewoon officiele wedstrijden en die zijn veels te groot zoals 1tje de pony is 1.39 en het meisje 1.60 ze komt wel met de benen onder de buik maar ze doet nu wel gewoon L2 dus het kan nog gewoon wel
als jij en je paard maar gewoon er plezier in hebben
zit er lekker droog bij