Riant schreef:goedkoper uit zijn vind ik een bullshit argument. daar ga ik niet eens over discussieren.
Blijft toch het veste als en een paard leert terugkomen op je zit i.p.v. op en bit en ik blijf er ook bij dat een pelham niet voor je standaard training bedoeld is zeker niet als je B/l niveau rijd.
Nou, ik vind goedkoper uitzijn niet zo'n bullshit argument. Aangezien ik twijfel tussen stang en trens of pelham. Met stang en trens zou ik veel duurder uitkomen, en ik heb tot hier toe nog geen enkel goed argument gehoord waarom stang en trens een betere manier zou zijn van rijden. Wel al genoeg mensen die iets denken of het niet weten.
Tja, ik denk dat ik beter overweg ga kunnen met pelham dan met stang en trens. Met pelham heb ik reeds eerder gereden, nog nooit met stang en trens.
En zoals ik al eerder zei: ook omdat ik het veel veelzijdiger kan gebruiken dan stang en trens.
En dan even over het niveau: daar deel ik je mening. Ik zit dan ook al lang niet meer op B/L niveau, maar we zijn nu bezig met galopwissels en galoppirouettes. Dus niet over mij oordelen als je niet weet op welk niveau ik rijd.
Dan nog iets over het op de zit terug komen: ik krijg hem op zit en benen (volledig zonder teugels!!) van de galop naar halt. En dat zonder één drafpas. Dus daar heb ik geen probleem mee hoor! Maar voor de zwaardere oefeningen lijkt het me wel eens fijn om te proberen om mee te verfijnen. Bevalt het niet, dan kan ik nog altijd terug naar mijn trensje grijpen.
ik wordt hoe meer ik mijn veiligheid belangrijk ga vinden. En zeker met de omgeving hier, midden op de hei kan het mij niet zoveel schelen als ik eens een wat langere remweg heb, dan zou ik er júist wat mee kunnen trainen. Hier in de omgeving gaat dat gewoon niet, dan is het de keus tussen zijn kwekje of mijn nekje.
(En ja mensen, ik weet dat een trensje vriendelijker is
)
Alternatief zou een dubbelgebroken of een afgeronde zijn (bestaan die?).