Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
en word ik bovendien minder stijf, zodat ik makkelijk op mijn pony kom.gijsenkim schreef:omdat galop een makkelijkere gang is voor een paard...... EN een voorwaards paard minder makkelijk gekkigheid uithaalt En omdat het dier lekker in beweging is en zich DUS tussen de oren beter voelt![]()
![]()
Maar nogmaals, wanneer kan je het mij komen laten zien op een door mij uitgekozen paard hoe jij ze in stap kan houden........ graag voordat het weer betere temperaturen worden![]()
Kaja schreef:Jij maait een manier van losrijden van tafel hoor!
Jij staat niet open voor andere mogelijkheden!
Jij snapt niet dat er bijzonder hete paarden zijn die een andere aanpak nodig hebben dan jouw paard!
Jij en je perfecte manier van trainen en rijden, terwijl je naar mijn idee nog geen fatsoenlijk (heet) paard onder je kont hebt gehad!
En dat is dat!
Een beetje respect voor je medemens zou je niet misstaan Kafue!
Zo kortzichtig en jezelf groter voor doen dan je bent siert niet hoor Kafue! Denk jij dat topruiters en profs het anders doen dan wij?
Denk jij dat hete paarden als Salinero en Rembrandt anders zijn losgereden, wanneer er geen land mee te bezeilen viel???
NEE!!! Je kunt niet oordelen over iets wat je niet begrijpt! En zeker niet door iemand de grond in te trappen!
Jij vraagt, jij krijgt antwoord, live with it! Anders moet je geen vraag stellen!
Ben overigens wel benieuwd naar het antwoord van Kafue op de vraag van G&K!!!
Kafue schreef:Kaja schreef:Jij maait een manier van losrijden van tafel hoor!
Jij staat niet open voor andere mogelijkheden!
Jij snapt niet dat er bijzonder hete paarden zijn die een andere aanpak nodig hebben dan jouw paard!
Jij en je perfecte manier van trainen en rijden, terwijl je naar mijn idee nog geen fatsoenlijk (heet) paard onder je kont hebt gehad!
En dat is dat!
Een beetje respect voor je medemens zou je niet misstaan Kafue!
Zo kortzichtig en jezelf groter voor doen dan je bent siert niet hoor Kafue! Denk jij dat topruiters en profs het anders doen dan wij?
Denk jij dat hete paarden als Salinero en Rembrandt anders zijn losgereden, wanneer er geen land mee te bezeilen viel???
NEE!!! Je kunt niet oordelen over iets wat je niet begrijpt! En zeker niet door iemand de grond in te trappen!
Jij vraagt, jij krijgt antwoord, live with it! Anders moet je geen vraag stellen!
Ben overigens wel benieuwd naar het antwoord van Kafue op de vraag van G&K!!!
He kaja als wij nu eens bij jou zouden gaan lessen dan leren we mischien nog wat of heb je geen tijd ? Kom nou toch op meisje ik denk niet dat je Rembrand met Nicole Uphoff ooit heb zien trainen. Ik ook niet hoor, maar een goede kennis wel. Maar jij zult het wel weten. Dat je nog tijd heb om op bokt te surfen.
Je moet toch stervens druk zijn met les geven en trainen voor de OS.
Kafue schreef:
Nee ik ga niet op jouw paarden want dat zijn de paarden die JIJ ingereden hebt.
Die paarden mogen dus van jou in galop.
:D klein woordje, groot verschil Kafue schreef:Een paard moet gewoon luistere
cornelie schreef:Kafue schreef:Een paard moet gewoon luistere
Ben ik zeker met je eens MITS het gevraagde redelijkerwijs gevraagd kan worden.
Ik stap een paar rondjes en dan galoppeer ik ook aan, kreeg zelfs complimenten van de fysio omdat zijn spieren weer zo heerlijk soepel waren.
Galop is iets dat ík vraag, en omdat het gevraagde goed uitgevoerd wordt kan ik dat belonen. Heb je meteen een positieve aktie.
( en een bijkomende zaak is dat we allebei heerlijk ontspannen aan de training kunnen beginnen )
Stap is iets dat ik redelijkerwijs beter niet vraag nu. Dan komt er onenigheid, zit je in een negatieve sfeer en begin je totaal niet ontspannen aan een training.
Kafue schreef:He kaja als wij nu eens bij jou zouden gaan lessen dan leren we mischien nog wat of heb je geen tijd ? Kom nou toch op meisje ik denk niet dat je Rembrand met Nicole Uphoff ooit heb zien trainen. Ik ook niet hoor, maar een goede kennis wel. Maar jij zult het wel weten. Dat je nog tijd heb om op bokt te surfen.
Je moet toch stervens druk zijn met les geven en trainen voor de OS.
gijsenkim schreef:
wat een raar antwoord dit ?????????
!
!
naar onze klanten en paarden in training, want dan zouden ze daadwerkelijk te koop staan als onhandelbaar, naar jouw inzicht!Kaja schreef:gijsenkim schreef:
wat een raar antwoord dit ?????????
Ja daar ben ik ook nog niet over uit!
Wanneer mensen de moeite niet nemen om te lezen of natuurlijk simpelweg niet snappen wat er staat, dan besluipt mij het gevoel dat ik te maken heb met minderjarige....!
En aangezien er nog geen fatsoenlijk antwoord is gegeven op de vraag van G&K, neem ik maar aan dat er hoog van de toren wordt geblazen zonder dat mensen weten waar ze überhaupt mee bezig zijn!
Een boekwerk naslaan kunnen we allemaal....
Kafue, je antwoorden raken kant noch wal...
En dat blijkt wel uit het feit dat je paarden van G&K en mij "onhandelbare" en "onbetrouwbare" paarden vind!
En als wij net als jou zouden denken dat kunnen wij welnaar onze klanten en paarden in training, want dan zouden ze daadwerkelijk te koop staan als onhandelbaar, naar jouw inzicht!
Fijn dat er overigens mensen zijn als wij die jonge hete paarden wel een kans geven om zichzelf te zijn en te bewijzen!
Brengt overigens ook licht op de zaak dat je nog nergens kaas van hebt gegeten en dagelijks rondhobbelt op je betrouwbare paardje, want anders zou je precies weten wat G&K en ik bedoelen met het feit dat sommige hete JONGE paarden niet te sturen zijn in de stap tijdens de vrieskou! Maar daar snap jij natuurlijk niets van als solo binnenbak rijder op die geweldige pensionstal van je! (Waar ze je paard vergeten meer eten te geven!!!)
Nee, zonodig wordt er hulp ingeroepen door dat (self made) professortje van je en wordt er ook door een PROFESSOR over de feiten heen gelezen, ja je moet toch wel heel dom zijn als er nu geen lichtje gaat branden hoor.....
MENSEN LEZEN SCHEELT EEN HOOP "DRAMA" OP BOKT.NL!
Sommige paarden zijn niet controleerbaar wanneer zij tegengehouden worden! Dat heeft NIETS te maken met niet luisteren of niet goed opgevoed, dat gaat om de jeugdigheid, de onzekerheid en het karakter van een paard! Mijn paarden luisteren perfect en Kafue ook mijn paarden mogen dansend naast mij lopen, zelfs onder mij, maar ONDER CONTROLE van mijzelf!
Maar ik laat mijn paarden in hun waarde...
Zei niet eens een bekend persoon:
"Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!"
Oh en voor diegene die er benieuwd naar zijn, Rembrandt werdt wel degelijk los gereden in galop, wanneer hij weer eens op het randje balanceerde van krankzinnigheid!
Hermesdeux schreef:
En waardoor onstaat die krankzinnigheid? Door het niet voldoende kwijt kunnen van energie omdat het te kostbare paarden zijn om ze lekker in de wei te laten lopen, zoals de meeste paarden hier niet buiten lopen...dus Kaja, als een jong paard buiten kan lopen al is het maar 6 uur, dan scheelt je dit een hoop galopwerk
! Kaja schreef:Hermesdeux schreef:
En waardoor onstaat die krankzinnigheid? Door het niet voldoende kwijt kunnen van energie omdat het te kostbare paarden zijn om ze lekker in de wei te laten lopen, zoals de meeste paarden hier niet buiten lopen...dus Kaja, als een jong paard buiten kan lopen al is het maar 6 uur, dan scheelt je dit een hoop galopwerk
Hou jij nou toch eens op!!!! LEES nou eens, zoals eerder aangegeven lopen mijn paarden ELKE DAG BUITEN!!!!!!!!!!!!!
HALLOOOOOO???!!!!!!!
En ik geloof zelfs dat KAFUE mij niet tegen spreekt als we het over de krankzinnigheid van Rembrandt gaan hebben! Dat is namelijk bij iedereen (behalve bij jou dan) duidelijk!
Professor schreef:Hallo ik kon niet goed slapen dus had ik tijd om deze onzinnige diskussie door te lezen.
Citaat:Als we allemaal goed gelezen hadden, waren we allemaal tot de conclusie gekomen dat we een paard als het koud is precies zo losrijden, als bij warm weer.
Citaat:Zoals we allemaal weten, dat we voor dat we gaan sporten, onze spieren rekken en strekken moeten, moeten we dat met onze paarden ook doen.
Citaat:dat de een en ander voor de voeten gooit dat hij zijn paard te onderdanig maakt enz.... ., is natuurlijk zeer grappig want bij paard rijden (dressuurmatig)hoort natuurlijk het gehoorzaam maken van mijn paard.
Hoe kan ik anders mijn paard rijden, als het niet naar mij luisterd.