Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ga jezelf te raden, stel geen doelen bij de africhting en zie hoe het loopt, geef je paard de tijd om te leren en om te begrijpen
Citaat:Volgens mij doe ik het dan iedere keer heel slecht als ik ga rijden want ik heb iedere keer een doel of meerdere doelen. En als ze daaraan voldoet dan heeft ze genoeg gedaan voor die dag en stop ik. Stel ze heeft bij iets echt een hekel dan ga ik door tot ze die oefening wel normaal doet. Na een tijdje geeft ze ook toe, de ene keer op de harde manier de andere keer op de zachte. Ligt natuurlijk ook net aan de manier van hoe Solide reageerd. Het werkt nog steeds.
Citaat:Steigeren mág niet, punt! Kaja, vraag jij je paard vriendelijk om alsjeblieft op z'n benen te blijven staan? Geloof me, als Riant (en dan bedoel ik het paard) omhoog komt en jij op een hoogte van 2 meter 10 zit ben je echt niet blij hoor!
HobbeldeB schreef:Is het ook niet zo dat een paard niet een bepaald geheugen heeft? Dus dat ie eigenlijk heel snel die tik al vergeten is.
Het is net als met kleine kinderen en alles wat je opvoeden wilt. Je moet laten zien wie de baas is, laten zien dat er niet met je te sollen valt. Doe je dat wel dan loopt een dier of een kind over je heen
Loutjelou schreef:Steigeren mág niet, punt! Kaja, vraag jij je paard vriendelijk om alsjeblieft op z'n benen te blijven staan? Geloof me, als Riant (en dan bedoel ik het paard) omhoog komt en jij op een hoogte van 2 meter 10 zit ben je echt niet blij hoor!
Als je paard je in de stal plet tussen de muur, ga je dan ook je mobiel pakken om te vragen of een prof je wil komen helpen terwijl je ribben ondertussen al gebroken zijn? Sorry hoor, maar dan krijgt ie van mij ook echt wel een draai om z'n oren. En zo zie ik dat precies hetzelfde met steigeren.
MissArianne schreef:op zich wel, misschien dat we 'straf' nog iets beter kunnen uitwerken, een soort van multiple choice samenvatting