Zaken uit zijn verband rukken en verdraaien zijn niet echt ingredienten voor een discussie

Maar waarvoor zou een gaatje strakker kunnen dienen dan?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Aqua8horse schreef:Nee, hoor C'tal maar ik word altijd zo moe en flauw van sommigen![]()
Zaken uit zijn verband rukken en verdraaien zijn niet echt ingredienten voor een discussie

Ctal schreef:Bedoel je dat ik aanvallend ben? Haha njah is duidelijk dat je geen idee hebt wie ik ben, ik val nooit aan.
Alleen verdedigen
Een gaatje strakker, mjah ik heb weleens gezien dat een paard bij voorbaat al de tong over t bit gooide, dus voor dat er zelfs maar n ruiter opzat. Met de tanden was er ook niets aan de hand, ook niet met de rug ofzo. Ja wat moet je dan? Mjah dat was ook wel incidentieel dan, verder nooit gezien.
manzano schreef:Niemand zegt dat sjuimpje liegt, maar iedereen viel over de opmerking dat een (te) losse neusriem schuurplekken zou kunnen veroorzaken. Na verschillende ervaringen waarbij werd gezegd dit nooit te hebben meegemaakt werd de opmerking afgedaan als onzin.
Misschien kan je het halster niet vergelijken, maar wil er wel mee zeggen dat je echt duidelijk paarden hebt met een heel gevoelige huid, waarbij het wel mogelijk is dat een losse neusriem door de kleinste beweging al schuurplekken veroorzaakt.
).
Citaat:Let er bij een losse neusriem goed op dat het leer niet gaat schuren. Mijn paard zweet nogal snel het leer wordt dan nat, de huid zacht en door de wrijving van de neusriem schuurt de huid open op de plekken waar het leer de huid raakt.
Ik gebruik nu altijd bontjes met schuimrubber tussen de neusriem die het vocht absorberen en zo het schuren tegengaan.
SuperPepeijn"]
het is een vreemde conclusie om te zeggen dat iets dat vast zit, altijd pijnlijk is of irriteert. iets dat vast zit kan zelfs zeer prettig zijn en iets los hebben juist heel onplezierig, het ligt helemaal aan de situatie.
[/quote]
Bij je been, bijvoorbeeld![]()
[quote="runningkawa"]
bit gaatje hoger hangen, dat helpt vaak ook goed
[/quote]
Yep. Ander bit, met meer tongruimte kan ook wel eens helpen.
[quote="runningkawa schreef:Om het halster moet bij mijn paard ook een bontje
maar bij de neusriem van het hoofdstel weer niet, dus dat kun je dan misschien niet eens gaan vergelijken.
QQQQ schreef:Dat is logisch, want via het halstertouw komt er druk op het neusstuk te staan en beweegt het ook wat heen en weer. Aan de neusriem zitten geen touwtjes, dus daar heb je daar geen last van.
Sjuimpje schreef:Ik ben even met de zoekfunctie in de weer geweest en hier nog iemand die er last van heeft:
QQQQ schreef:Waarom hebben ze dan een halster om
Ach, ze trekken ook wel aan elkaars halster