Ruiter te zwaar voor pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:01

Zoals je daar erop zit, met die lange beugels. Denk ik niet dat je heel goed mee kan gaan in de beweging van je paard. Maar das 1e gedachte bij deze foto...

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:20

Een stabiele zit komt IMO allereerst vanuit je zit, en niet vanuit je beugels. Met lange beugels (en ook zonder) kun je prima meegaan in de beweging; ik persoonlijk zelfs veel beter ... maar bij western rijden zijn lange beugels standaard

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:22

Ja idd, maar dara blijf je doorzitten. Zoals ik daar haar zie zitten en die lange beugels, heb ik niet het idee dat ze ooit kan gaan staan in die beugels.

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:34

Westernrijders doen ook aan lichtrijden, maar alleen in de echt snelle draf (doorzitten is standaard bij rustige draf). Maar zover hoef je toch ook niet uit het zadel te komen? Lukt mij in ieder geval prima met lange beugels ... Ik heb trouwens wel eens een dressuurruiter zien lichtrijden zonder beugels (vanuit de bovenbenen) ... maar volgens mij gaan we nu wel heel erg off-topic Haha!

anky4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:48

ik vind dat een jurylid, en eigenlijk helemaal niemand zoiets kan maken. Het gaat erom hoe je rijd en hoe je zit en niet hoe je eruit ziet. Dit kan behoorlijk kwetsend zijn voor zo'n iemand en z'n zelfvertrouwen. Persoonlijk vinden veel van dat soort mensen zichzelf al minder mooi, en nu hoor je niet mij praten...want zelf heb ik korte (omdat ik ni zo groot ben), maar wel dunne benen en het maakt mij nix uit hoe een ander eruit ziet. En als de combinatie met dat paard gewoon goed is.....tja no problem

anky4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:49

eh...dat was een reactie op een veeel eerder bericht, ik had alleen de 1e pagina gelezen ehum maargoed...daar kom ik nu pas achter haha

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:35

mijn pony is 1.44 1/2 en ik weeg 60 kilo, houd ze makkelijk! Tis een arabiertje. men zus rijd er ook gewoon op en t gaat super

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:55

dit ben ik op mijn paard, ik ben ook niet één van de slankste (ben inmiddels al 29 kilo kwijt, 20kilo voor ik dit paard kocht), vind het er zelf niet storend uitzien al zeg ik het zelf Knipoog
wat ik al eerder zei, zolang je een paard niet in de weg zit, is het geen groot probleem als je zwaarder bent, maar ook heeft het type paard er natuurlijk mee te maken, je kunt moeilijk iemand van 100 kilo op een ranker gebouwde E-pony zetten.
Ik jureer zelf heel veel en heb ook de nodige "zwaardere" amazones in de ring, zolang ze netjes zitten en in de beweging mee kunnen gaan is er geen probleem, het word een ander verhaal als zo iemand dus echt niet kan zitten, ooit heb ik dus zo'n amazone in de ring gehad, deze mevrouw zat dus echt tegen de beweging in en zat het paard vreselijk in de weg, en het paard had het ook duidelijk niet naar zijn zin, ik heb er niet direct wat van gezegt, maar wel op het protocol laten zetten...amazone zit tegen de beweging in...maar iemand aanspreken vanwege zijn of haar gewicht zou ik niet doen, ook die personen hebben er lol in en wij weten niet wat de reden is van de zwaarlijfigheid, voorbeeld...er staat dus een meisje bij ons op stal, helemaal grazy van haar paard maar heeft dus een schildklier aandoening met als gevolg dat zij dus aardig aan de maat is, meisje kan er niets aan doen, maar wil wel genieten van de paardensport..wie zijn wij om te oordelen over een ander, we zijn allemaal met dezelfde passie met deze sport bezig, laat iedereen in zijn waarde.

Afbeelding

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:57

dit paard is trouwens 4 jaar oud en 178cm hoog. ikzelf ben 186cm lang, en mijn gewicht......gaat jullie niets aan Haha!

wendytj4h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:04

Ik vind het niet storend zolang ze maar op een paard zitten dat bij hun gewicht past en niet op ponytjes rijden(komt hier nog welleens voor iemand van 90 kilo op een klein welshje) En als ze goed met de bewegingen van van het paard mee gaan What's the problem?
Ikzelf ben 1.73 en ik weeg 56 kilo en er mag zo tot de 70 kilo op mijn paard maar dan moeten ze wel heel goed met de bewegingen mee kunnen gaan.

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:32

wendytj4h schreef:
Ik vind het niet storend zolang ze maar op een paard zitten dat bij hun gewicht past en niet op ponytjes rijden(komt hier nog welleens voor iemand van 90 kilo op een klein welshje) En als ze goed met de bewegingen van van het paard mee gaan What's the problem?

Helemaal mee eens . Zware mensen mogen ook van paardrijden genieten, maar wees wel een beetje realistisch over je gewicht (dus geen welshjes). Als je niet kan zingen ga je toch ook niet met idols meedoen? (hmm, slecht voorbeeld misschien Bloos! )

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:39

WormBoy schreef:
Als je niet kan zingen ga je toch ook niet met idols meedoen? (hmm, slecht voorbeeld misschien Bloos! )

Wahahahahaha..... lig in een deuk!
Ben et met je eens dat als je niet kunt zingen, je ook niet met idols mee moet doen.. maar laten we eerlijk zijn: hoeveel doen er mee die wél kunnen zingen?
Die zijn bijna op 1 hand te tellen, terwijl de overigen.. niet kunnen zingers.. toch de overhand hebben!

Sorry voor de off-topic, maar vond et erg grappig.. *LOL* *LOL* !!

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:05

Wat een banketstaaflige jury zeg... niet lief Je klutn trouwens makkelijk blijven rijden joh! Je bent nii te groot/zwaar

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 01:30

Nou ja Judithh, ik vind dat het wel mee valt allemaal hoor!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:59

Britty schreef:
Nou ja Judithh, ik vind dat het wel mee valt allemaal hoor!

daarom zei ik zelf al....ik vind het er niet storend uitzien, ok ik ben niet één van de slankste, maar je moet een paard bij je lichaamsbouw hebben die bij je past, ik zou dus absoluut niet op een wat ranker gebouwd paard kunnen gaan rijden, ten eerste vanwege mijn gewicht en ten tweede, het zou het paard alleen maar storen, niet omdat ik tegen de beweging in zou zitten, maar omdat het gezoon te zwaar zou zijn.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:21

Ik vind het ook niet te zwaar ...

Ik heb net een dikke discusie gehad over een lang meisje op een shetje en dan springen het ziet er gewoon ook niet uit ja sorry maar dan is mijn mening daar over dat ze te lang is ook al is ze niet heel zwaar

maar das mijn mening

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:22

ik vin het ook onzin dat mensen met forsere benen niet mooi op een paard kunnen zitten,Zelf ken ik mensen die (beswel) fors zijn die zz-licht rijden.

Zelf vind ik slanke mensen met lange benen wel mooier maar dat is natuurlijk persoonlijk in van die spillebeentjes op het paard vind ik maar niks.En de jury hoeft daar zeker geen commentaar op te geven dat vind ik gewoon belachelijk!!

Ik vind het helemaal niet stoorend als een forser iemand paard rijdt!!

En je bent zeker niet te zwaar voor die pony!!!!

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:27

judithh schreef:
..wie zijn wij om te oordelen over een ander, we zijn allemaal met dezelfde passie met deze sport bezig, laat iedereen in zijn waarde.

[image]

Dat bedoel ik nou Haha!