ïn balans om oefeningen te doen of oefeningen doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat acht jij waar?

Eerst werken aan een goede balans, dan oefeningen
25 (29%)
Oefeningen helpen om een goede balans te krijgen
59 (70%)

Totaal aantal stemmen: 84

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:23

Pardon, ik draaf nooit door, ik zet door, dat is wat anders.
En arrogant, misschien wel, maar ik was tenminste bereid om open te staan voor andere rijstijlen en/of technieken.
Ik durf tenminste mijn eigen beperkingen onder ogen te zien en toe te geven dat ik misschien wel te kort schiet. Best handig als je beter wilt worden. Het is immers algemeen geaccepteerd dat je met paarden(en uiteraard met rijden) nooit bent uitgeleerd.
Dat allemaal omdat ik het beste wil voor mijn paard, kennelijk is dat niet voor iedereen even belangrijk als ik kijk naar de felheid waarmee hier de persoonlijke visies en rijstijlen worden verdedigt.

Typisch geval van wat de boer niet kent, dat eet hij niet. Maar ja, sommige mensen hebben wat meer tijd nodig om te wennen aan de juistheid van andermans ideeën, het duurde ook even voor er werd geaccepteerd dat de aarde niet plat was nietwaar? Daar wordt nu niet meer aan getwijfeld. Niet dat ik het erg vind dat men zichzelf en vooral de paarden tekort wil blijven doen. Op deze manier kan A8 haar tijd tenminste besteden aan en verdelen over de mensen die weten dat haar methode werkt of bereidt zijn dit als mogelijkheid te erkennen en de moeite te nemen zich er in de praktijk in te verdiepen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:27

ylva schreef:

Typisch geval van wat de boer niet kent, dat eet hij niet
. Maar ja, sommige mensen hebben wat meer tijd nodig om te wennen aan de juistheid van andermans ideeën, het duurde ook even voor er werd geaccepteerd dat de aarde niet plat was nietwaar? Daar wordt nu niet meer aan getwijfeld. Niet dat ik het erg vind dat men zichzelf en vooral de paarden tekort wil blijven doen. Op deze manier kan A8 haar tijd tenminste besteden aan en verdelen over de mensen die weten dat haar methode werkt of bereidt zijn dit als mogelijkheid te erkennen en de moeite te nemen zich er in de praktijk in te verdiepen.

Sorry, maar ik probeer JUIST open te staan voor de methode van A8H.

Echter heb ik de indruk dat zij niet gelooft in mijn manier van rijden en hier ook niet aan wil beginnen. No offense A8H.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:35

Ylva, waar heb jij dan allemaal al voor open gestaan?? Waar ben je allemaal al geweest, naar wie heb je al aandachtig geluisterd, welke materie heb je bestudeerd en wat voor paarden heb je gereden?? Ik ben erg benieuwd naar je verdere achtergrond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:36

Staan revolutionaire methodes niet in de Bit, de strengen enz
ipv dat er gepromoot moet worden op site en bijna gescholden word door aanhangers om gelijk te halen?
Zoiets geweldigs verkoopt toch zichzelf?

Dit is niet tegen aqua, maar gewoon een gedachte als ik denk aan iets unieks

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:37

Als A8H weer gezond genoeg is om een clinic te geven dan ben ik graag van de partij.

Tot die tijd ga ik nog steeds meer af op prestaties zoals van onze Bokt-GP amazone. Die heeft echt bewezen dat ze op de goede weg zit en als A8H en aanhangers daarvan durven te beweren dat ze nog nooit een recht paard gevoeld heeft dan slaan ze de plank volledig mis en kunnen we toch wel spreken over arrogant.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 17:39

Hoe kom je daarbij Tyrza? Jij geeft toch aan dat je paard op enkele punten voor verbetering in aanmerking komt. Of anders gezegd dat je kleine probleempjes hebt? Ik heb geen problemen met onregelmatigheid of haperingen. Ik zeg dus ook helemaal niet dat ik niet in jouw manier van rijden geloof, alleen ik denk dat er op jouw manier van rijden nog een positieve aanvulling kan worden aangebracht in het belang van het welzijn van het paard en in het belang van de combinatie en de prestaties. Dat is in mijn ogen wel heel wat anders. Voor mij is het niet nodig om in jouw manier te moeten gaan geloven omdat ik op dit moment helemaal geen problemen heb met mijn eigen ontwikkelde methode. Bovendien als er een probleem komt kan ik dat heel eenvoudig oplossen met deze zelfde methode/
Maar dat ik niet in je geloof, vind ik onzin. Wij hebben altijd een goed contact via PB. En wat mij betreft hoeft dat niet te veranderen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:43

Ok, dat kwam wel zo op mij over Aqua. Hierbij verontschuldig ik mij dan. Knipoog

En nogmaals: ik sta nog steeds open voor jouw methode. Ik ben erg benieuwd of de aanvulling een positieve wending zal nemen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:57

runningkawa schreef:
Staan revolutionaire methodes niet in de Bit, de strengen enz
ipv dat er gepromoot moet worden op site en bijna gescholden word door aanhangers om gelijk te halen?
Zoiets geweldigs verkoopt toch zichzelf?

Dit is niet tegen aqua, maar gewoon een gedachte als ik denk aan iets unieks

dat het zichzelf verkoopt doet het ook, maar ik hoop niet door aanhangers die bijna schelden om gelijk te halen??? ff serieus, waar zie je dat staan dan?

Bloos!

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:29

Wat een gemuts!
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:35

Lees het topic nog ff door pellie

Ennuh, zichzelf verkopen?
ik zie nog steeds geen bekende ruiters, die de overstap maken omdat het zo goed is.
Ik lees nog steeds geen artikelen van dierenartsen die het aanbevelen deze methode te volgen
ik zie niks in de gewone paarden bladen, voor de gewone ruiter

jammer, als het echt zo geweldig is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:50

Ik weet heel zeker dat iedereen die hier post in dit topic open staat voor de dingen die A8 zegt. Anders zouden ze niet reageren.

Door te zeggen dat jouw methode revolutionair is maak je mensen nieuwsgierig. In andere topics heb je ook gesteld dat de OS-ruiters nog wel wat van je zouden kunnen leren [paarden zouden volgens jou met meer swung kunnen lopen]. Als je zulke uitlatingen gaat doen willen mensen bewijzen zien. [logisch] Als we vragen om resultaten vertel je ons dat wedstrijden/niveau's je niets zeggen en dat de FEI het bij het verkeerde eind heeft.

Voor mij is dat erg verwarrend en meer Bokkers zullen dat zo ervaren. Een forum is niet voldoende om jouw ideen aan ons duidelijk te maken. Of misschien zijn we gewoon
1] te dom;
2] te vastgeroest in oude aannames;
3] is het te confronterend voor ons;
4] anders, nl....................................

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:26

[RT] Stelling: Is een paard dat zijn achterbeenafdruk..
Jippie, ik sta nog steeds op jouw clinic lijstje neem ik aan. Ik kom erg graag kijken, lijkt me zeer zinvol!

En recht richten doe ik oa met behulp van oefeningen, zodra een paard enigszins in balans kan lopen. Het is een wisselwerking zoals zo vaak met rijden; door oefeningen te rijden maak je je paard sterker en de balans beter, door een betere balans en een sterker paard gaan de oefeningen makkelijker Haha!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 23:19

runningkawa schreef:
Lees het topic nog ff door pellie

Ennuh, zichzelf verkopen?
ik zie nog steeds geen bekende ruiters, die de overstap maken omdat het zo goed is.
Ik lees nog steeds geen artikelen van dierenartsen die het aanbevelen deze methode te volgen
ik zie niks in de gewone paarden bladen, voor de gewone ruiter

jammer, als het echt zo geweldig is

Maar denk je nu werkelijk dat dat het criterium is voor wat ik beweer en werkelijk kan? Nee, RK daar geloof ik dus niet in. Ik denk dat het voor de dingen die jij noemt, gewoon nog te vroeg is. Maar de bewijzen liggen er genoeg!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 23:20

Tyrza schreef:
Ok, dat kwam wel zo op mij over Aqua. Hierbij verontschuldig ik mij dan. Knipoog

En nogmaals: ik sta nog steeds open voor jouw methode. Ik ben erg benieuwd of de aanvulling een positieve wending zal nemen.

Dank je Tyrza! En ik ben zeker net zo benieuwd!

En Jippie die bewijzen kunnen ze toch krijgen? Die zijn er al maar het is heel eenvoudig om nieuw bewijs materiaal te ontwikkelen. Daar heb ik totaal geen problemen mee. Geef me een paard en je zal het zien en ervaren. Dus ook daar kan het dus niet aan liggen.

Ik sta niet achter de punten die jij noemt. Niemand is ooit te oud of te dom om te leren, daar moet je altijd van uit blijven gaan.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 22-07-04 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:21

en ik geloof niet dat het voor zoiets ooit te vroeg is..Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:24

runningkawa schreef:
en ik geloof niet dat het voor zoiets ooit te vroeg is..Lachen

Bovendien vangt men meer vliegen met stroop dan met azijn en is opschepperij en borstklopperij niet echt een handige tactiek om de meest geweldige en revolutionaire methode aller tijde onder de aandacht te brengen.
Ik stuur de Hoefslag wel even langs, niet de Bit want die trappen er waarschijnlijk in.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 23:29

Lov ga jij toch gewoon door zoals je gewend bent. \jouw opmerkingen vind ik niet gepast en ik voel me daarom ook zeker niet aangesproken. Bovendien dragen dit soort opmerkingen dan ook werkelijk niets bij aan de discussie hier. Het beinvloedt alleen de stemming maar.
En ik vind, en met mij velen, deze methode WEL revolutionair.

RK: ik geloof van wel, alles heeft zijn tijd nodig om zijn intrede te doen. Bovendien heb ik gezondheidsproblemen waardoor ik het niet erg vind dat het zo rustig aan goed verspreid wordt. De bewijzen zijn keihard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:34

Citaat:
En ik vind, en met mij velen, deze methode WEL revolutionair

Een stal genoot en enkele anderen vonden het erg revolutionair dat ik haar paard vwnw kon rijden binnen 5 min, en dat terwijl zij hem met strakke slof nog maar amper het sterre kijken af kan dwingen.

Dus om eerlijk te zijn vind ik dat andere iets revolutionair vinden, niet aantonen dat je methode dat ook is, kan ook aan de kennis en het nivo van de ruiter liggen.

(ik zeg niet dat het zo is, maar dat het dus geen feit word door te zeggen, die vinden dat ook)

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 23:43

Ik ken de mensen natuurlijk. Maar extreem gebogen paarden binnen 10 minuten rechtrijden is toch echt revolutionair. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik dat zelf niet zo bijzonder vind, maar vooral de mensen die ik geholpen heb met hun paarden. "Maar goed als het beestje maar een naam heeft" de resultaten zijn er in ieder geval wel naar.....tot nu toe heb ik nog alle problemen kunnen oplossen!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:43

iets vinden of geloven, of dat nu 1 persoon doen of meerdere, zegt niets over de feiten en het waarheidsgehalte. dat je daar elke keer weer mee komt roept reacties op zoals die van lovely. het is wachten tot je in staat bent een clinic te geven en wat revolutionairs kan laten zien, want op dit moment klinkt het allemaal erg hol.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 23:49

Gelukkig is dat jouw mening. Feiten en bewijzen zeggen mij meer.

btw leuk onderschrift heb je....

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:50

Aqua8horse schreef:
praat ik nou chinees??

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 23:55

Nee, SP volgens mij niet hoor. Ervaar je dat zo dan?
Jij gaat wachten op een clinic en ik ga heerlijk paarden en hun eigenaren helpen naar alle tevredenheid op mijn manier.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:55

Heb dit topic eens gevolgd en dacht laat ik me eens in de discussie werpen..
Er zijn vele wegen naar Rome en ja als je veel geld, talent, goede paarden en veel instructie heb dan kom je waarschijnlijk wel bij de het hoogst haalbare..de GP.
Heb je ook nog eens zeer veel mazzel dan kan je een 2e Anky worden (al weet ik niet hoe blij je daar mee moet zijn..)
Heb je dit alles niet dan sta je open voor elk iets..
Ik heb Woestein ingereden door middel van voorwaarts neerwaarts, ook les gehad ( ja ja deze instructrice start nu zelfs bijna in de zware tour, waar je niet zomaar kan komen..) en nooit wat gehoord over of mijn paardje wel in balans was..
Dus jij rijdt maar flink door en haalt heus wel punten in de B..
Dan ga je door middel van oefeningen (wijken, SV, 1zijdige hulpen) je paard klaar maken voor de L.
Na verloop van tijd kom je een paard tegen die in protest gaat en zich constant ontrekt aan alles wat je doet en daarbij ook nog eens in een flink tempo uitbreekt..(ja ja een Haflinger geeft niet zomaar op..)
Wat doe je dan?
Slof erom heen en je zal hem eens "breken" wat uiteindelijk alleen maar woede, onrust, spanning enz oplevert.
Wat doen de meeste instructies?
Maar flink vast houden van voren dan komt het vanzelf..oja ook nog even de zweep eroverheen.
Waarom dit verhaal?
Nou dan begrijpen jullie denk ik wel mijn motieven.

Afgelopen dinsdag ben ik eens wezen kijken bij A8H en heb daar Ylva en Maaike en ehhhh naam kwijt.. zien rijden, ook kwam er iemand lessen..
Aangezien je nooit weet of iets werkt zonder het zelf meegemaakt en gevoeld te hebben heb ik besloten om een les te volgen.. (had zelf zoiets van baadt het niet het schaadt vast een zeker ook niet..) dus vandaag in de hitte een lesje gehad...
Nouja lesje..
Uit mijn mond zal je niet snel horen dat ik maar 1 ding goed vindt en niet open staat voor andere dingen..
Ook ben ik de laatste op aarde die iemand op handen zal dragen en de hemel in zal prijzen.
Maar ik geef eerlijk toe: dat wat ik vanmiddag heb gezien en gevoeld werkt bij Woestein.
Zal na dit lange verhaal maar niet in details treden dus heb je vragen stel ze gerust.
Oja nog even ontopic Haha!

Woestein in balans krijgen via oefeningen is dus niet gelukt, dus nu gaan we eerst aan de balans werken en dan zien we die oefeningen later met goede moed tegemoet.

(sorry voor het laaaaange vehaal...)

En nu ga ik welverdiend mijn bedje opzoeken..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:55

Aqua8horse schreef:

btw leuk onderschrift heb je....

mij ook. Nou wil ik ze eerst nog zien, en ik wacht dus met smart op de clinic.