Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Als iets niet lukt vraag ik me af of ik het wel goed gedaan heb. Oké, ook zij heeft wel eens geen zin, maar meestal ligt het toch echt aan mezelf hoor. ellepel schreef:ik zoek altijd het probleem bij mezelf als het niet wil..
tenslotte ben ik degene die het paard alles leert...en hij leert mij geen schouderbinnenwaarts..
dus als het fout gaat, dan ben ik toch echt degene die het fout doet..
ze zouden een schop onder hun kont moet hebben...

Vandaag dan voor het eerst heerlijk een proef gereden
reddytobias schreef:leert hij jou geen eens sb???![]()
![]()
![]()
ik zeg altijd maar zo dat 99% van de problemen bij de ruiter ligt, maar mensen zoeken het probleem zo vaak bij het tuig, pony enzze zouden een schop onder hun kont moet hebben...
en dan als het wel goed gaat vreselijk naast hun schoenen gaan lopen en zeggen dat zij het zo goed doen...ipv van het 2tal, pony en ruiter
. Voorzichtigheid wanneer rijtechnische problemen opduiken vind ik dus wel belangrijk.
een paard doet geen dingen expres fout, een paard doet precies wat hem geleerd is, en als er iets fout gaat dan moet je dat met geduld en met goed les proberen te verbeteren
)
Dus dan leer je het wel af
Je ziet ook dat zagen een uitting van frustratie is, paard wil niet nageven dan maar op die manier. Of idd ze knopen er direct een ander bit in zoals pessoa en noem de andere dingen er maar bij op..
Kom maar op dus!