Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
astridh schreef:Wouter rijdt toch LDR, misschien wil hij zich erbij voegen.
Volgens mij zijn er maar weinig 'klassieke ruiters'zo extreem tegen ldr als aq8 en qqqq die van mening zijn dat de nadelen al werken als je je paard gedurende een langere tijd dan een paar seconden achter de loodlijn laat lopen. Ik denk dat veel mensen die in een variatie op LDR rijden al in die categorie vallen maar ook veel klassieke ruiters stellen hun paard wel eens een rondje of meer wat ronder (achter de loodlijn) in en zijn dan al volgens hun op de verkeerde manier bezig (of heb ik dingen nu verkeerd geinterpreteerd_ ).
QQQQ schreef:Zoals Lov al zegt, gaat de discussie over "echt" LDR (neus op borst, dus zoals een Anky&Sjef, maar ook een Tineke traint) versus klassiek.
jacobien schreef:Het gaat er juist om om de variaties te tonen die mogelijk zijn van LDR. De variant van Anky & Sjef op LDR is niet dekkend voor de LDR ruiters en zeker niet voor mensen op bokt, het gaat juist om een variant van LDR die voor meerdere is na te rijdenanders heb je een veel te beperkte doelgroep !
jacobien schreef:
Het gaat er juist om om de variaties te tonen die mogelijk zijn van LDR. De variant van Anky & Sjef op LDR is niet dekkend voor de LDR ruiters en zeker niet voor mensen op bokt, het gaat juist om een variant van LDR die voor meerdere is na te rijdenanders heb je een veel te beperkte doelgroep !
jacobien schreef:Het gaat juist om de variaties van LDR die voor jij en ik interessant zijn, toch ?
Ik denk dat het gemiddelde niveau hier rond de L zit dan is het toch niet interessant om te weten hoe Anky LDR traint
QQQQ"]
[quote="jacobien"]Zo train ik ongeveer LDR, misschien niet zo extreem, maar zeker wel achter de LL.
Misschien meer LR![]()
[/quote]
Dat noem ik gerust LDR: veel ruimte tussen hoofd en borst is er niet over...
[/quote]
[quote="Pipo schreef:Oke Jacobien, dat is dus duidelijk. Dat noem ik geen LDR namelijk. Gewoon iets ronder instellen.
jacobien"]
[quote="QQQQ"][quote="jacobien"]
Zo train ik ongeveer LDR, misschien niet zo extreem, maar zeker wel achter de LL.
Misschien meer LR![]()
[/quote]
Dat noem ik gerust LDR: veel ruimte tussen hoofd en borst is er niet over...
[/quote]
[quote="Pipo schreef:Oke Jacobien, dat is dus duidelijk. Dat noem ik geen LDR namelijk. Gewoon iets ronder instellen.
Sjuimpje schreef:Als dan Nistria (ik dacht alleen dat jij in het verleden ook wel LDR hebt getraind? Weet niet of je het nog steeds wel eens toepast)