Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
midgie schreef:3 weken wat wil je , waarschijnlijk verwacht je als te veel van het dier?
Ik denk dat het probleem dus echt bij jezelf ligt zeker als het dier niks mankeert.
Geef het dier eens een jaar de tijd om jou te leren kennen en zoek iemand die jou kan leren luisteren naar je paard.
Zoek hulp voor jezelf en als je denkt alles al te kunnen dan zou ik stoppen met paard rijden en een andere hobby zoeken, want dit is niet eerlijk voor het dier,
pateeke schreef:Anjali het is ook niet per definitie de schuld van de handelaar. Als het paard zulk gedrag daar niet vertoonde, kan het prima dat de handelaar haar ook heeft verkocht als paard dat zulk gedrag niet stelt. Bovendien…. Je geeft aan dat de handelaar maar moet bewijzen dat hij een goede handelaar is door het netjes op te lossen en paard terug te nemen. Dan ben je wel in de veronderstelling dat TS het paard terugbrengt. Dat is het advies dat zo goed als iedereen hier in het topic geeft, MAAR de uiteindelijke beslissing ligt bij TS en is nog niet genomen. TS twijfelt nog…
anjali schreef:@Pateeke, ja dat kan allemaal wel, maar ts heeft bij de handelaar gezegd dat ze juist een paard wilde wat dat soort gedragingen niet had. En nu zit ze toch met een dergelijk paard.
996981 schreef:anjali schreef:@Pateeke, ja dat kan allemaal wel, maar ts heeft bij de handelaar gezegd dat ze juist een paard wilde wat dat soort gedragingen niet had. En nu zit ze toch met een dergelijk paard.
Hoe verwacht je dat een handelaar garanties kan geven op een situatie die compleet anders is dan hij/zij en het paard kennen?
Management en rijderij is zó belangrijk voor de gedragingen van een paard.
Monique1963 schreef:Ik ben het met Anjali eens. Ik ben heel benieuwd wat ts gaat besluiten. Maar ik geloof dat ze niet meer in haar topic komt?
Monique1963 schreef:TS, ik heb zo'n paard. Vanaf moment 1 ging alles fout en werd het steeds gevaarlijker. Ik wilde haar ook terug doen. De fokker wilde haar niet terugnemen. Verkopen lukte niet. Ik heb haar gehouden en ben jarenlang aan het tobben geweest. Vele duizenden euro's uitgegeven aan trainingen met bijbehorend materiaal, trainers, osteopaten, dierenartsen, supplementen. Daar had ik met gemak 2 goede paarden voor kunnen kopen. Ik heb haar gehouden en ik vind haar een wereldpaard qua karakter, maar had ik toen geweten wat ik nu weet, had ik meer moeite gedaan om haar terug te doen naar de fokker. Ze is nu helaas inmiddels voor altijd kreupel en ik heb haar gehouden als grasmaaier gewoon omdat ik haar verder zo leuk vind, maar zorgeloos op haar rijden kon ik niet op haar tot voor haar kreupelheid.
Paardrijden moet leuk zijn voor beide partijen. Je moet niet meteen moeten beginnen met geld te moeten smijten om een fijn rijdier te krijgen dat je gedacht had te kopen.
Ga niet het traject in dat ik heb gedaan. Het was zo heftig, ik heb meermaals in het ziekenhuis gelegen, ben ook maanden uit de running geweest door ongelukken. Ik heb me erg rot gevoeld dat ik dat mijn gezin heb aangedaan. Mijn vriend stond er helemaal alleen voor. Ik heb nu nog altijd last van die blessures.
Ik zou zeggen, breng haar terug.
Paardenponyx schreef:Is dat zo? Ik heb ook geen idee hoe zoiets werkt met paard terugbrengen..Benzz schreef:Hij hoeft niet te adviseren, enige wat hij moet is haar ophalen en jou je geld terug te geven
anjali schreef:Dit is echt een voorbeeld van de beruchtheid van slechte paardenhandel. Het paard was verkocht "niet om te rijden" wegens gedrag, en wordt dan aan ts die zei een betrouwbaar rijpaard te willen, gewoon doorverkocht! Dat is misleiding en nog gevaarlijk ook want ts had ermee kunnen verongelukken.