Avalanche81 schreef:Ja, maar dat werkt dan niet als je haar corrigeert, dan moet je geen hulpteugels kopen, dan moet je je af gaan vragen waarom ze doet wat ze doet, en hoe jij beter kan rijden, zodat ze dat niet meer doet.
Als ze het hoofd naar beneden gooien, en gaan pullen, hebben ze onvoldoende impuls. Dat kun je oplossen door even wat wijken te vragen, en dan wat energieker te gaan rijden ook.
Zelfde als met het hoofd omhoog gooien, en daar sterk worden, dan komen ze tegen de hand in. Dat betekent ofwel dat jouw handen onrustig zijn, of dat je tegen de beweging in zit. Als jouw contact constant is, komt het paard daar in principe niet tegenin. En als je niet tegen de beweging in zit, drukken ze de rug ook niet weg, en dat los je niet op met een slof of een thiedemann. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik compleet tegen hulpteugels ben, die dingen hebben zeker hun nut, maar je moet ze niet gebruiken om een terechte reactie van je paard te corrigeren, want dan leer je niets.
ik ken goed rijden , en ik wist wat ik deed. En met een slof teugel rij ik af en toe mee.
En dr hoofd om hoog gooien deed ze alleen met beginners, en ik deed het op advies ,en ik reed vanaf mijn 7de en toen was de paardsport nog een elite sport ,en daar leer je juist klassieke dressuur.
En ik heb geen onrustige handen.
Meid je ken wel een oordeel hebben. JIj hebt dat paard nooit gekend en jij weet ook niet hoe ik reed.
En met de theidemann teugel werkt beetje als martingaal . En een theidemann teugel ken je stellen.
Ook naar reed ik hoofdzakelijk buiten mee, in het begin.
Zij liet mij dingen zien tijdens dat ik aan het trainen was, wat ik niet eens wist wat zij deed, liet zij zien dat zij Z dressuur kon. Bij halte houden gaf ik blijk maar hulpen. dat ze stil stond en dr benen optilde . Ik weet niet hoe dat heet. Wat ik ben geen Z dressuur amazone . Na een tijd reed ik met mijn pinken zoals ze dat noemen. En ik reed puur om mijn zit en benen, en ik reed altijd met stompe sporen . En mijn benen lagen stil . En tijdens een buitenrit reed ik altijd met lange teugels zover ben ik met haar verder gekomen . En we in galop gingen was het een relax galop , ik kon ze met mijn zit haar harder laten galopperen en ook weer terug laten komen tot een relax galop. Over gaan in draf deed ik ook met mijn zit. Dan kon ik zelfs met lange teugel .