Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mariljo schreef:Ik ben er ook wel benieuwd naar. Met mijn grote slungel is het in ieder geval met rustig aan sterker laten worden, veel rechtuit in het bos en zeker niet longeren, helemaal goed gekomen. Hij is nu 7 en gaat nu pas echt beginnen aan de achterhand sterker maken. Dus ik denk dat het best goed kan komen met zo'n grote, alleen willen veel mensen veel te snel! Ik zou bij deze, zoals hij tenminste op de laatste foto is, wat rug lift oefeningen doen. Om net dat kuiltje achter de schoft wat minder te maken. De uitleg kun je aan een goede fysio vragen.
mvermeulen1 schreef:Mariljo schreef:Ik ben er ook wel benieuwd naar. Met mijn grote slungel is het in ieder geval met rustig aan sterker laten worden, veel rechtuit in het bos en zeker niet longeren, helemaal goed gekomen. Hij is nu 7 en gaat nu pas echt beginnen aan de achterhand sterker maken. Dus ik denk dat het best goed kan komen met zo'n grote, alleen willen veel mensen veel te snel! Ik zou bij deze, zoals hij tenminste op de laatste foto is, wat rug lift oefeningen doen. Om net dat kuiltje achter de schoft wat minder te maken. De uitleg kun je aan een goede fysio vragen.
Mijn is 1,84 en toen hij ongeveer 7 jaar was, was hij eindelijk uitgegroeid. Waarom mag je niet longeren? Ik doe namelijk heel veel grondwerk en "longeren" maar loop nooit echt rondjes maar pak heel de bak of doe veel verschillende dingen aan de hand. Heeft de mijne juist erg goed geholpen met zijn grote lijf.
mvermeulen1 schreef:Ja precies ik longeer nooit lang op een volte en wissel ook veel kant.. Ik heb hoef alleen maar "om" te zeggen en hij draait zelf om. Ondertreden, travers, wijken, achterwaarts zijn de dingen die ik o.a. doe. Ik vind het tegenwoordig leuker om dat ernaast te doen dan erop haha.
xxlouise__ schreef:Gelukkig dat jullie er nog wel hoop in zien want het is echt mijn droom paard. Hij hoeft ook niet nu al van alles te kunnen. Het galopperen vind hij ook nog heel moeilijk dus daar denk ik nog niet eens aan. Maar hij is heel dominant in de hand en naar andere paarden. Onder het zadel is hij tot gister eigenlijk voorbeeldig geweest voor een jong paard dus daar mag ik niet over klagen.
In de hand durft hij zich los te trekken en te trappen. Misschien dat ik hem nog wel op de weide zet voor een tijdje. Met het inspuiten van zijn knieën heb ik gewoon op de dierenarts vertrouwt. Hij loopt sindsdien wel een stuk makkelijker.
xxlouise__ schreef:Heee iedereen, even een update voor de nieuwsgierige. Het gaat super met hem, hij staat nu aan huis bij ons in met het winterweer staat hij minimaal 8 a 10 uur buiten en in de zomer gewoon 24 uur.
We hebben thuis geen bak dus ik ben gedwongen om toch naar buiten te gaan en hij is echt super braaf dus dat doen we nu lekker een paar keer per week.
Hij heeft helaas wel een heel naar ongeluk gehad net voor de zomer. Hij is in de weide uitgegeleden en achterover geklapt. Na een hele herstel periode hier van heeft hij ook nog een fikse wormbesmetting gehad en hier echt een flinke klap van gehad. Hij is op het moment nog steeds te mager naar mijn zin maar komt goed aan in vet en spieren.
Wij trainen op het moment gewoon lekker verder op ons tempo