Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ninetales schreef:Is er niet een paard dat je meer vertrouwt dan de andere paarden? Dat je vraagt of je wat vaker daar op mag. Het kan zo en zo wel helpen om een poosje op hetzelfde paard te rijden. Dan weet je beter hoe het paard op je reageert. Ook weet je dan beter hoe zijn galop voelt.
Dilan93 schreef:JorineV schreef:Aangalopperen vanuit stap kan ook heel prettig zijn. Gaat net wat kalmer en als je normaal last hebt van onbalans bij het doorzitten, heb je daar zo ook geen problemen van.
Als je een paard hebt dat dit beheerst wel. Maar dan moet je ook een ruiter hebben die hier handig in isniet iedere manegeruiter en manegepaard kunnen zo even een overgang van stap naar galop rijden
_Sillebil schreef:Ik meld me! En dat is ook direct de reden waarom ik ga stoppen met paardrijden... Galopperen vond ik altijd leuk, maar plots heb ik er angst voor. Ik zie de hele les op tegen de galop (wat het paard voelt) en daardoor voel ik me net een beginner. Ik krijg paarden die normaal voorwaarts zijn amper in draf en als het aan mij (en de pony) ligt stappen we de hele les. Een tikje met de zweep is ook niet mijn favoriete ding, omdat ik doodsbang ben dat de pony daarop bokt of er vandoor gaat. Tja... Ik ben een beetje een idioot en sla dus nu de galop over, terwijl ik het wel de leukste gang vind.
Als we met zijn allen gaan galopperen, heb ik er ook geen last van, maar dat doen we niet zo vaak... (Er rijden vaak ongeveer 13 mensen in mijn les)
_Sillebil schreef:Ik meld me! En dat is ook direct de reden waarom ik ga stoppen met paardrijden... Galopperen vond ik altijd leuk, maar plots heb ik er angst voor. Ik zie de hele les op tegen de galop (wat het paard voelt) en daardoor voel ik me net een beginner. Ik krijg paarden die normaal voorwaarts zijn amper in draf en als het aan mij (en de pony) ligt stappen we de hele les. Een tikje met de zweep is ook niet mijn favoriete ding, omdat ik doodsbang ben dat de pony daarop bokt of er vandoor gaat. Tja... Ik ben een beetje een idioot en sla dus nu de galop over, terwijl ik het wel de leukste gang vind.
poes schreef:Ik rij al jaren en als ik eens ergens een zitles van een half uur kan volgen, doe ik dat met veel plezier.
Jouw verhaal laat je wel heel erg klinken als iemand die nog niet ver staat qua rijden. Ik kan me niet voorstellen dat je sb vanuit je zit en been correct kan rijden als een volte niet lukt? De volte is de voorbereiding ervan.
En dan zijn er drie mogelijkheden: je hebt absoluut geen talent, je rijschool is slecht of een combinatie van beide zo'n beetje![]()
Ik heb amper talent (naja geen), geen aangeboren gevoel en ik was ook echt een bange ruiter. En dan komt het toch echt aan op goede les.