Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Geryon schreef:Omdat een sportpaard anders minder waard is.
alice0cullen schreef:Geryon schreef:Omdat een sportpaard anders minder waard is.
Dat vind ik een minder goede stelling. Ik heb liever een sportpaard dat net een niveautje lager loopt omdat hij de tijd heeft gekregen.
Geryon schreef:Ja het draait allemaal om geld in de sport, in de handel. En een normaal sportpaard (niet veel potentie ofzo) levert nou eenmaal minder op als het niet 'op niveau' is. Ik zou daar zelf niet naar handelen, maar zo werkt het helaas wel.
alice0cullen schreef:Dat vind ik een minder goede stelling. Ik heb liever een sportpaard dat net een niveautje lager loopt omdat hij de tijd heeft gekregen.
Dan een paard dat op het "juiste" niveau loopt maar er gewoon nog basis problemen zijn.
Als je te snel gaat, krijg je vroeg of laat ergens toch wel een keer problemen.
Deetjeeuh schreef:alice0cullen schreef:Dat vind ik een minder goede stelling. Ik heb liever een sportpaard dat net een niveautje lager loopt omdat hij de tijd heeft gekregen.
Dan een paard dat op het "juiste" niveau loopt maar er gewoon nog basis problemen zijn.
Als je te snel gaat, krijg je vroeg of laat ergens toch wel een keer problemen.
Maar dat een paard vroeg ingereden is betekent toch niet dat het geen goede basis heeft, of dat het te snel is gegaan?Het kan net zo goed zijn dat het bij die van 6 allemaal veel sneller is gegaan 'omdat die er toch wel klaar voor is'.
Snollygoster schreef:Nogmaals, mensen die op Saddledancer zitten te zeiken, met mijn paard zijn ze ook rond die leeftijd aan de slag gegaan en die is nog steeds in perfecte conditie met zijn 14 jaar. Geen rugproblemen, beenproblemen, niks. Er is nog steeds geen concrete evidentie over de leeftijd van het inrijden, dus hou het wel netjes aub.
Zelf ben ik hier geen voorstander van, maar ja, zo zie je maar dat vroeger inrijden niet per se wilt zeggen dat het altijd een negatief effect op het paard heeft.
Amber7777 schreef:@Muzefee: oh god, ik kan me al voorstellen hoe vaak jij zo'n opmerkingen te horen krijgt!
vuurneon schreef:Ik snap dat ook nooit zo goed waar in het dagelijkse leven op bv stal die mensen last van hebben; wat maakt hun dat uit dat je paard later inrijdt of wel bij 3 of 4 jaarNiet hun dier, niet hun zorg. Je kan nooit de hele wereld tevreden stellen.