Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Pandora2 schreef:Als het geen medisch probleem is, denk ik dat dit paard het bakwerk gewoon heel erg beu is...
Ik las waar je naartoe zou willen in de toekomst...draai dat om...6 dagen de hei op en 1 dag bakwerk in plaats van 6 dagen in de bak en 1 dagje buiten. Of nog beter gewoon een hele poos niks in de bak en alles buiten... Als je dit zelf niet kan/durft, is het misschien een optie om even aan te kloppen bij een eventing- of enduranceruiter...
Gewoon het paard een aantal maanden tot een jaar zijn hoofd laten leegmaken en compleet wat anders doen...
Misschien vind je dit een waardeloos advies en is het waarschijnlijk niet het doel geweest waarom je dit paard gekocht hebt, maar als ik het zo lees, is het nu toch ook niet leuk voor je om met 'm te werken en dat schiet ook niet op zo....
Simpelman schreef:Een valse knik, vermeerderd met achter de loodlijn gaan veroorzaken heeel vaak o.m. KS, pijnlijke halsproblemen, arthrose in de rug en hals, hoefkatrolontsteking (door foute landing), enz..
Roodvos schreef:Simpelman, heb je al wel eens bedacht dat ook het omgekeerde waar kan zijn? Dat een paard de valse knik opzoekt of kort wordt in de hals om ondanks KS, artrose in de hals of andere medische problemen toch het werk voor zijn ruiter te kunnen doen? Dat is namelijk mijn ervaring. Dat het paard al het mogelijke doet om binnen het kader van zijn nog niet opgemerkte medische beperking toch het werk voor de ruiter te kunnen doen. Tot het echt niet meer wil, het dier gaat staken, de DA erbij komt en het probleem boven water komt.
Simpelman schreef:[ Video ]